Witam serdecznie!
Chcialbym poznac Wasza opinie w temacie zastosowania tematycznych pakietow multimedialnych dla dzieci, biorac pod uwage, ze byloby to zastosowanie uzupelniajace standardowe nauczanie.
W jaki sposób przekonać opornego nauczyciela do zastosowania takich pakietów w toku nauczania?
Wsród zalet pracy z programami multimedialnymi można wymienić między innymi:
+ rozrywka połączona z nauką, programy dostarczają rozrywki, zatem również pozwalają się zrelaksować
+ niespotykana w innych mediach cecha - interaktywność, uczeń nie jest jedynie biernym odbiorcą, ale aktywnym uczestnikiem zabawy
+ usprawniają umiejętność postrzegania, kojarzenia, logicznego myślenia
+ doskonalą refleks, koordynację wzrokowo-ruchową, zręczność manualną, wyobraźnię przestrzenną
+ sprzyjają rozwijaniu umiejętności planowania strategicznego, poszerzaniu wyobraźni
+ uczą podejmowania decyzji i zastanawiania się nad ich konsekwencjami
+ stanowią doskonałe medium do przekazywania wartościowych informacji i poszerzaniu wiedzy użytkownika
Jakie widzicie wady podobnego przedsięwzięcia?
Pozdrawiam serdecznie!
Olgierd