Moderatorzy: Basiek70, służby porządkowe
Moje dzieci były uczone pisać od razu długopisem. Pierwsze słyszę o pisaniu ołówkiem. Że niby się dziecko szybciej nauczy ładnie pisać?olluska pisze:W której klasie zalecacie zmianę ołówka na długopis czy pióro?
edzia pisze:Moje dzieci były uczone pisać od razu długopisem. Pierwsze słyszę o pisaniu ołówkiem. Że niby się dziecko szybciej nauczy ładnie pisać?
No ale to chyba osłabia mobilizację do ładnego pisania?ann pisze:Jak napisz brzydko, to można zmazać - i tak do skutku
edzia pisze:No ale to chyba osłabia mobilizację do ładnego pisania?
No właśnie, pisząc ołówiem mniej się stara, bo wie, że łatwo można poprawić. Przy pisaniu długopisem nie ma takiej możliwości, więc pełna mobilizacja jest za pierwszym podejściem.ann pisze:Czy ja wiem - widziałam akcje, że dzieciak po dziesięć razy pisał to samo, bo mamuśce ciągle nie pasowało...
edzia pisze:No właśnie, pisząc ołówiem mniej się stara, bo wie, że łatwo można poprawić.
Basiek70 pisze:a ja jestem zwolenniczką ołówka
można dobrać twardość w zależności od napięcia mięśniowego i nacisku; grafit daje dziecku lepszy obraz problemu i pomaga w samokontroli
nie rozmazuje się podczas pisania (szczególnie dla dzieci leworęcznych ważne, ale dla praworęcznych też)
można poprawić - nawet jak się "nie uda" można zadbać o estetykę (a sporej grupie dzieci na tym b. zależy)
znacznie łatwiej o dobry ołówek niż o taki długopis (są o różnych grubościach, trójkątne, z powłoką nieślizgającą się, z różnej miękkości grafitem)