Kącik zabaw w sali

czyli miejsce, w którym dyskutujemy o pracy w klasach I-III

Moderatorzy: Basiek70, służby porządkowe

jokon
Posty: 7
Rejestracja: 2008-05-29, 12:40
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Zajęcia zintegrowane
Lokalizacja: małopolskie

Kącik zabaw w sali

Postautor: jokon » 2011-08-23, 15:10

Witam, dostałam bojowe zadanie od pani dyrektor: wybrać zabawki do kącika zabaw w klasie pierwszej. Mamy klocki, co u was się sprawdza?Myślę o ciekawych grach, no samochodów to chyba raczej już nie...

kiwikasia
Posty: 18
Rejestracja: 2007-09-04, 19:52

Re: Kącik zabaw w sali

Postautor: kiwikasia » 2011-08-25, 22:03

dywan, biblioteczka, wszelkie edu-fajne, może akcja współpracowa z dziećmi i rodzicami? Pufy do siadania w kręgu i budowania konstrukcji różnych?

Zależy od klasy, liczebności, charakterów, ile upilnujesz, czy chcesz walczyć z kłótniami i uczyć współpracy, dzielenia się, czekania...

U nas popsuli, co dało się popsuć, więc najlepiej takie beproblemowe i niezniszczalne.

Awatar użytkownika
Basiek70
Posty: 2234
Rejestracja: 2007-08-24, 19:43
Przedmiot: Inne

Re: Kącik zabaw w sali

Postautor: Basiek70 » 2011-08-29, 01:07

piłki sensoryczne (jeżyki), ringa sensoryczne, kamienie i wyspy (do przechodzenia/przeskakiwania po nich), tunele (do czołgania się), hula-hop, kręgle, duże plastikowe kostki, chusta animacyjna, piłki do skakania
to do aktywności fizycznej
klocki, układanki, mozaiki, mema, domina, tangramy
klucz do sukcesu to opracować wspólnie z dziećmi zasady korzystania
oraz odpowiednio rozmieścić każdą rzecz
wszelkie klocki układanki mozaiki powinny być skompletowane w pudła z pokrywami (ja mam takie plastikowe zamykane, przejrzyste - widać co gdzie)
dzieci się bawią - dzieci sprzątają
jak są małe elementy - są w biurku, jedno dziecko po nie przychodzi i za nie odpowiada - po zabawie odnosi
mam taką swietną układankę tworzy się budowle z tunelami ślimakami trasami, po których spada szklana kulka
kulki (4 są w komplecie) właśnie mam w biurku
planszówki tangramy mema - na półkach, ich tylko przy stolikach można używać
miałam półtora roku te pomoce, nie poginęło, nie poniszczyło się
"Nigdy nie rezygnuj z tego, co naprawdę chcesz robić.
Człowiek z wielkimi ambicjami i marzeniami jest silniejszy od tego,
który jest tylko realistą."

Awatar użytkownika
dushka
Posty: 3902
Rejestracja: 2006-08-03, 19:39

Re: Kącik zabaw w sali

Postautor: dushka » 2011-08-29, 13:30

Kiwikasia, skoro nie nauczyliście dbania, to sami jesteście sobie winni, niestety.

Basiek, bardzo fajne rzeczy macie, myśmy w tym stylu do indywidualizacji zamawiali :ehem:
Ja bym dodała różne klocki ale nietypowe, np. takie:
http://www.sklep.educarium.pl/educarium ... rodukt=509
http://www.sklep.educarium.pl/educarium ... odukt=1361
http://www.sklep.educarium.pl/educarium ... odukt=8401

A gier jest mnóstwo arcyciekawych: bystre oczko, Gotujemy zupę, Lista zakupów, Candy... od groma.

Awatar użytkownika
Basiek70
Posty: 2234
Rejestracja: 2007-08-24, 19:43
Przedmiot: Inne

Re: Kącik zabaw w sali

Postautor: Basiek70 » 2011-08-29, 15:48

tak, te z educarium świetne
choć pierwszych nie polecam, bo malutkie, dzieci nie lubiły
"Nigdy nie rezygnuj z tego, co naprawdę chcesz robić.

Człowiek z wielkimi ambicjami i marzeniami jest silniejszy od tego,

który jest tylko realistą."

Awatar użytkownika
dushka
Posty: 3902
Rejestracja: 2006-08-03, 19:39

Re: Kącik zabaw w sali

Postautor: dushka » 2011-08-29, 20:48

A u nas na świetlicy jest malutkie opakowanie i szał :D pewnie od dzieciaków zależy.

Awatar użytkownika
Basiek70
Posty: 2234
Rejestracja: 2007-08-24, 19:43
Przedmiot: Inne

Re: Kącik zabaw w sali

Postautor: Basiek70 » 2011-08-29, 21:05

a, na swietlicy może :)
w klasie mi się nie sprawdziły
"Nigdy nie rezygnuj z tego, co naprawdę chcesz robić.

Człowiek z wielkimi ambicjami i marzeniami jest silniejszy od tego,

który jest tylko realistą."

kiwikasia
Posty: 18
Rejestracja: 2007-09-04, 19:52

Re: Kącik zabaw w sali

Postautor: kiwikasia » 2011-09-02, 18:32

Nie o dbanie chodzi, tylko o sposób pracy szkoły (nie mam sali na wyłączność) i jej specyfikę (szkoła specjalna, dzieci wszelkie, również "wszystkożerne"), stąd ten dopisek, by były to zabawki/sprzęty możliwie trwałe.
Nie napisałam, że popsuliśmy wszystko i że nie dbaliśmy.
Po prostu pewnego dnia przychodzisz do pracy i zabawki w rozkładzie - urządzono u nas np. świetlicę czy półkolonie.


Wróć do „Edukacja wczesnoszkolna”