Technik organizacji reklamy-zapytanie

Moderatorzy: Basiek70, służby porządkowe

julkaska
Posty: 45
Rejestracja: 2013-08-21, 20:28
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Ekonomia
Lokalizacja: lubelskie

Re: Technik organizacji reklamy-zapytanie

Postautor: julkaska » 2013-09-28, 11:25

Błagam nie stresuj mnie pytaniem o gotowy program nauczania. I tak się sama stresuję wystarczająco bo u nas notatki i nagany lecą do akt.
Też uczę tego pierwszy raz i nie jestem ekspertem. A na forum napisałam co planuje robić. Ale wcale nie jestem pewna. Jak mnie oświeci to to zmodyfikuję tak by jak najlepiej ich przygotować do egzaminu. To pewne.
A na forum możemy pogadać co i jak robimy, wymienić się pomysłami doświadczeniami i problemami. Jak widać każda z nas ma wątpliwości jak uczyć tego przedmiotu. Każda uczyła wcześniej innych przedmiotów. Wymiana doświadczeń jak najbardziej wskazana.
Prezentacje też planuje robić więc jeśli to zrobiłaś to według mnie OK. Typy klientów też w tym zawodzie były i to w kilku przedmiotach ale nie pamiętam czy w organizacji też. Ale zawsze można powtórzyć.Robisz to jakoś bardzo szeroko? Jak tak to z czego? Ja robiłam w tamtym roku w marketingu ale na zasadzie schematu podejmowania decyzji przez klientów indywidualnych i instytucjonalnych.
Dziwi mnie że BHP robili cały rok. Jaki wymiar godzin mieliście w pierwszej a ile teraz. Ja Organizację zaczynam w drugiej ale aż 6 godzin przez trzy semestry. Zrobiłam już BHP - kilkanaście godzin, powtórkę z wykorzystania Worda 6 godzin i zaczynam pisma.
Pozdrawiam

kala2
Posty: 32
Rejestracja: 2011-08-15, 12:44
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Inne
Lokalizacja: świętokrzyskie

Re: Technik organizacji reklamy-zapytanie

Postautor: kala2 » 2013-09-29, 11:10

Nie stresujmy się aż tak bardzo przecież dyrekcja też sobie zdaje sprawę ze wszyscy jesteśmy w tej kwestii nie doinformowani. Okaże się po paru egzaminach czy idziemy w dobrym kierunku czy trzeba coś zmienić. I niestety nie jesteśmy wstanie zrobić więcej.

Suzanna
Posty: 78
Rejestracja: 2007-08-13, 20:43

Re: Technik organizacji reklamy-zapytanie

Postautor: Suzanna » 2013-09-29, 13:01

Julkaska piszesz, że u Was notatki i nagany lecą do akt. Mieliście takie sytuacjie w pracy?

Suzanna
Posty: 78
Rejestracja: 2007-08-13, 20:43

Re: Technik organizacji reklamy-zapytanie

Postautor: Suzanna » 2013-09-29, 13:01

Julkaska piszesz, że u Was notatki i nagany lecą do akt. Mieliście takie sytuacje w pracy? Nagana to poważna sprawa

Benghal
Posty: 2
Rejestracja: 2013-10-01, 20:43
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Inne
Lokalizacja: śląskie

Re: Technik organizacji reklamy-zapytanie

Postautor: Benghal » 2013-10-01, 21:00

Witajcie, ja też uczę po raz pierwszy w klasie technik organizacji reklamy.
Uczę organizacji sprzedaży reklamowej oraz sprzedaży w reklamie.
Mam e pytanie: jakie zagadnienia omawiacie jeśli chodzi o produkty i usługi reklamowe? Rodzaje reklamy czy media reklamy? Mam z tym problem, bo wcześniej tego nie uczyłam. Czy korzystacie z jakichś podręczników?
Ja do sprzedaży wzięłam Reklamę z Difina, a z Organizacji mam swoje własne materiały.
Na organizacji teraz omawiam przepisy BHP, następnie kilka tematów mam ze sprzedaży i chcę rozpocząć zasady korespondencji. Problem mam w tym, że w klasie 1 mam tylko 1 h w tygodniu. Troszkę mało.
Na sprzedaży w reklamie realizuję zagadnienia z podręcznika. Niektóre działy tj. Przekaz reklamowy, techniki liternictwa, psychologia, prawo etyka - pominęłam, bo będą to mieli na innym przedmiocie.
Jak zaplanowaliście te zagadnienia. I prośba o produkty i usługi reklamowe - o co chodzi?
Będę wdzięczna za informacje.

julkaska
Posty: 45
Rejestracja: 2013-08-21, 20:28
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Ekonomia
Lokalizacja: lubelskie

Re: Technik organizacji reklamy-zapytanie

Postautor: julkaska » 2013-10-03, 23:02

Sprzedaży uczy u nas ktoś inny. A produkty i usługi reklamowe to tam chyba więc nie pomogę.
Uczę organizacji sprzedaży, marketingu i działalności w TOR klasa 2 i marketingu klasa 1.
Oprócz marketingu dzieci nie mają podręczników a ja kombinuję co z jakiej książki. I odgrażam się że jak to ogarnę to sama ją napiszę. HA HA
Mała masz organizacji w pierwszej to pewnie dużo w drugiej. Ja mam 6 w drugiej a w pierwszej nic nie mieli.

kala2
Posty: 32
Rejestracja: 2011-08-15, 12:44
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Inne
Lokalizacja: świętokrzyskie

Re: Technik organizacji reklamy-zapytanie

Postautor: kala2 » 2013-10-05, 05:16

Chciała bym poruszyć dość delikatny temat a mianowicie temat 22 godzinnego pensum. Większość nauczycieli przedmiotów zawodowych jest rozliczana w podobny temat jak nauczyciele tablicowi czyli mają 18 godzin w etacie. U nas urząd miasta wprowadził oszczędności i stwierdził że nauczyciele przedmiotów zawodowych a konkretnie kształcenia praktycznego mogą być rozliczani z 22 godzin pracy. Czyli jak technicy na warsztatach w szkołach zawodowych (bo to jest też kształcenie praktyczne).
Mam pytanie czy jeszcze u kogoś coś podobnego wymyśliła góra, u nas to jest obszar trzech powiatów. A jeśli tak czy coś z tym faktem da się zrobić.

Awatar użytkownika
iluka
Posty: 3020
Rejestracja: 2012-07-25, 12:23
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język polski
Lokalizacja: małopolskie

Re: Technik organizacji reklamy-zapytanie

Postautor: iluka » 2013-10-05, 07:28

Przedmioty z ramówki - 18, praktyka - 22?
W życiu bo­wiem is­tnieją rzeczy, o które war­to wal­czyć do sa­mego końca. Paulo Coelho

julkaska
Posty: 45
Rejestracja: 2013-08-21, 20:28
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Ekonomia
Lokalizacja: lubelskie

Re: Technik organizacji reklamy-zapytanie

Postautor: julkaska » 2013-10-05, 11:06

Nic nie słyszałam a tym pomyśle. Wrzesień rozliczony tak że etat 18 godzin, reszta nadgodziny. Ale na polecenie dyrekcji wypełniałam ankietę na KOWEZIU a nowej podstawie i tam w jednym z pierwszych pytań było trzeba się określić czy jest się nauczycielem przedmiotów zawodowych teoretycznych czy praktycznych. Zapamiętałam bo miałam niepewność co zaznaczyć. Może jest coś na rzeczy. Przecież w programach był wyraźny podział na przedmioty teoretyczne i praktyczne. Może właśnie po to by zróżnicować pensum.

kala2
Posty: 32
Rejestracja: 2011-08-15, 12:44
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Inne
Lokalizacja: świętokrzyskie

Re: Technik organizacji reklamy-zapytanie

Postautor: kala2 » 2013-10-05, 18:03

Przedmioty teoretyczne np. marketing mam rozliczne według 18 godzinnego pensum a przedmioty kształcenia zawodowego praktycznego(te z nowej podstawy) mam rozliczane według 22 godzinnego pensum. U mnie osobiście w tym roku mam tylko cztery godziny z 22 a resztę z 18, ale w przyszłym roku zacznę nowy przedmiot pracownie przygotowania i projektowania kampanii reklamowej i będę miała tylko 22. To chyba trochę niesprawiedliwe bo po co ja kończyłam studia i robiłam kursy skoro według urzędu jestem tylko technikiem.

julkaska
Posty: 45
Rejestracja: 2013-08-21, 20:28
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Ekonomia
Lokalizacja: lubelskie

Re: Technik organizacji reklamy-zapytanie

Postautor: julkaska » 2013-10-06, 11:54

Hmm. Czyli już teraz masz zmienione pensum. To jakieś chore. Przy takim liczeniu (a w starszych klasach jest więcej praktycznych , no i w czwartej klasie tylko jeden semestr) to u nas znowu będzie walka o etaty. W tym roku zawodowcy wyszli obronną ręką ale ogólnozawodowi ledwo mają etaty. No i będzie walka by uczyć teoretycznych a nie praktycznych. Wiele osób może uczyć i tego i tego.A różnica 4 godzin w pensum to dużo:evil:
PS.Starą podstawę masz liczoną na 18?

edzia
Posty: 4784
Rejestracja: 2008-02-05, 23:02

Re: Technik organizacji reklamy-zapytanie

Postautor: edzia » 2013-10-06, 20:03

kala2 pisze:U nas urząd miasta wprowadził oszczędności i stwierdził że nauczyciele przedmiotów zawodowych a konkretnie kształcenia praktycznego mogą być rozliczani z 22 godzin pracy. Czyli jak technicy na warsztatach w szkołach zawodowych (bo to jest też kształcenie praktyczne).
Chyba nie tylko u was wpadli na taki pomysł, bo już o tym dawniej czytałam. Mam wrażenie, że o tym tu na forum, ale nie umiem znaleźć. Była podana też interpretacja tych pojęć. Szkoda, że nie mogę tego teraz znaleźć. Może jest gdzieś w necie. Warto poszukać, bo o ile dobrze pamiętam, to konkluzja tego była korzystna dla ciebie.

Można też pójść innym tropem. Otóż zapytać oficjalnie, jakie kwalifikacje są potrzebne do nauczania takich przedmiotów, a jakie do takich. Od nauczycieli tpz są wymagane wyższe kwalifikacje.

Zresztą pojęcie "praktyczna nauka zawodu" pochodzi z tego rozporządzenia: http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet? ... 0102441626
Trzeba chyba jakiegoś prawnika oświatowego, bo sama się gubię w rozumieniu tych przepisów.

kala2
Posty: 32
Rejestracja: 2011-08-15, 12:44
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Inne
Lokalizacja: świętokrzyskie

Re: Technik organizacji reklamy-zapytanie

Postautor: kala2 » 2013-10-07, 05:43

julkaska u nas już w tym roku były płacze i tym podobne sceny, bo dyrekcja chciała to jakoś rozłożyć równo. Żeby każdy miał po parę godzin tylko z 22, a nie cztery osoby tylko etat 22 między-innymi dlatego dostałam ten marketing.

U nas jest to od zeszłego roku przy czym dotyczyło to tylko trójki nauczycieli. Oni próbowali coś z tym zrobić. Zgłosili się do związków (bez większej reakcji) i chcieli złożyć pozew do sądu przeciwko miastu, ale prawnik im to odradził. Powiedział że jak wszyscy nauczyciele się pod tym nie podpiszą to jest walka z wiatrakami. Były próby kontaktu z nauczycielami z innych szkół (dotyczy to całego powiatu, a właściwie trzech przyległych), ale Oni też się boją o swoją pracę. I skończyło się na tym co jest.

julkaska
Posty: 45
Rejestracja: 2013-08-21, 20:28
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Ekonomia
Lokalizacja: lubelskie

Re: Technik organizacji reklamy-zapytanie

Postautor: julkaska » 2013-10-07, 19:22

Teraz dopiero rozumiem sens słów z rady sierpniowej, że pensum nauczycieli przedmiotów zawodowych 18 godzin. Wtedy była to dla mnie oczywista oczywistość...

sela1
Posty: 1
Rejestracja: 2013-03-08, 20:20
Kto: nauczyciel
Lokalizacja: lubuskie

Re: Technik organizacji reklamy-zapytanie

Postautor: sela1 » 2013-10-07, 22:13

Ja również po raz pierwszy uczę sprzedaży w reklamie. W programie KOWEZIU podane są faktycznie tylko ogólniki żadnych konkretów. Zajęcia ze sprzedaży zaczęłam od genezy i celów działań reklamowych, funkcji reklamy oraz rodzajów i form reklam. Teraz przerabiam z nimi elementy towaroznawstwa, korzystam z książki Urszuli Łatki, Technologia i towaroznawstwo, WSiP. Pod pojęciem usługi należy chyba rozumieć, badania i analiza rynku, marketing i planowanie mediów, kampanie reklamowe, projekty graficzne i produkcja, zamieszczanie reklam w mediach, eventy, logo/projekty rozwój tożsamości firmy, czyli wszystko to, czym zajmują się agencje reklamowe. Pod pojęciem produktu należy chyba rozumieć, ulotki, gadżety, standy, plakaty, foldery, bannery, itp. Cieszę się, że spotkałam na forum koleżankę, która też uczy tego przedmiotu, może wspólnie „wyjaśnimy” hasełka z programu :D


Wróć do „Przedmioty zawodowe”