Wokół reformy 2009...

Moderatorzy: Basiek70, służby porządkowe

Awatar użytkownika
mateoo
Posty: 425
Rejestracja: 2009-03-12, 18:48
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Muzyka
Lokalizacja: mazowieckie

Wokół reformy 2009...

Postautor: mateoo » 2009-03-15, 17:06

Pewnie każdy z was już wie, że nadchodza duże zmiany w siatce godzin, podstawach programowych. Również zmienią się przepisy co do muzyki i plastyki w gimnazjum (za kilka lat w podstawówkach też). Co prawda nie pracuję już w gimnazjum, ale jestem ciekawy jakie podręczniki wybierzecie :) Zostajecie przy tych samych, na których do tej pory pracowaliście, tylko przeskakujecie na "nową edyycję"? Może w ogóle zmieniacie serię? Ja pracowałem w gimnazjum najpierw na Panku "Świat muzyki" (WSiP)- podręcznik kompletnie mi się nie podobał.. W ostatnim roku mojej pracy przeszliśmy na "Zeszyty muzyczne" Wachowiaka i tutaj duży + dla wyd. Gawa. Po pierwsze: seria dostosowana do siatki godzin, po 2: podręcznik i cwiczenie w jednym (niepotrzebny nawet zeszyt nutowy, bo na końcu są kartki w pięciolinie),po 3:coś więcej niż lana historia muzyki.. Żałuję, że tak krótko miałem przyjemność na nim pracować ;) Myślę, że gdybym dalej pracował w gimnazjum, właśnie Wachowiaka bym wybrał.
Sztuka jest pokarmem duszy.

nauczycielka_154
Posty: 1
Rejestracja: 2009-04-26, 22:42
Kto: nauczyciel
Lokalizacja: wielkopolskie

reforma z muzyki gimnazjum

Postautor: nauczycielka_154 » 2009-04-26, 22:53

Witam, mam pytanie czy posiada ktoś projekty lub programy modułów artystycznych do gimnazjum z muzyki i mógłby się nimi podzielić?

Cytryn
Posty: 1205
Rejestracja: 2007-11-09, 12:20

Re: Wokół reformy 2009...

Postautor: Cytryn » 2009-06-22, 19:09

Wątpię, czy ktokolwiek to ma. Sama szukałam- nigdzie nie znalazłam. Pojęcia nie mam, jak ma wyglądać taki "moduł"( ile osób? jakiego typu zajęcia? Bo wątpię, czy ktokolwiek z gimnazjalistów mając wybór...wybierze historię muzyki na przykład...).

olciafasolcia26
Posty: 90
Rejestracja: 2009-06-25, 11:22
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Muzyka
Lokalizacja: pomorskie

Re: Wokół reformy 2009...

Postautor: olciafasolcia26 » 2009-06-25, 11:35

Witam was będę uczyć w dwóch szkołach gimnazjalnym i w jeden dyrekcja zażyczyła sobie, aby w ramach zajęć artystycznych prowadzić różne zajęcia umuzykalniające np. nauka tańca, chór, nauka gry na instrumentach tj; flet, gitara, spektakle muzyczne, malowanie muzyką itp. zajęcia są obowiązkowe dla pierwszych klas gimnazjalnych bo to one idą nowym programem.

Mam sobie sama ułożyć co z nimi będę robić i w sierpniu podać rozkład i program nauczania do zatwierdzenia. Także mam wolną rękę. Natomiast w drugiej szkole gimnazjalnej zajęcia artystyczne będą prowadzone normalnie jako muzyka z tym, że mam wpleść także w ten program elementy artystyczne takie jak wyżej wymieniłam. Rożnica polega na tym, że w jednej szkole będą sobie muzykować, tańczyć itp. a w drugiej jeszcze do tego dojdzie normalnie wiedza muzyczna. Bez sensu bo mam podwójną robotę! Normalnie jak zmieniają już programy to mogliby coś dla tych nauczycieli tez coś przygotować, a nie teraz całe wakacje będę układać programy do przedszkola podstawówki i podwójne do gimnazjum, i kiedy tu odpocząć?
Ostatnio zmieniony 2009-06-26, 10:55 przez olciafasolcia26, łącznie zmieniany 1 raz.

RERE1
Posty: 3
Rejestracja: 2009-06-15, 19:47
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Muzyka
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Wokół reformy 2009...

Postautor: RERE1 » 2009-06-26, 10:27

witam- no i wakacje mamy chyba z głowy ,przejrzałam cały internet i nic nie znałazłam czyli trzeba samej coś wydumać . uczę w gimnazjum i ciekawe jak to wszystko rozpisać bo mam mieć normalnie zajęcia z chórem i oczywiście "artystyczne zajęcia" bo muzyka będzie w klasie drugiej i jak tu nie zdublować tych zajęć acha jeszcze mam parę godzin plastyki ale zajęcia mają być typowo muzyczne . dziękuję "Pani minister za bardzo mądre i ciekawe pomysły "!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ktoś musiał przecież bardzo dużo myśleć!!!!!!!!!!!!!! żeby wpaść na taki pomysł bo do tych wszystkich zajęć to przydałyby się jakieś instrumenty, komputer w sali , itd a młodzież bardzo chętnie będzie śpiewać i grać [ chyba na nerwach] czy wy kochani muzycy jak wybieracie jakąś piosenkę nawet najmodniejszą to słyszycie jęk rozpaczy i każda będzie nie taka a na muzyce jak uczę histori [ naprawdę w pigułce i to podając czesto śmieszne fakty] to słyszę - a po co nam to jest potrzebne
ratuje mnie tylko to że niestety lubię to co robię jak pewnie reszta z was
pozdrawiam wszystkich nauczycieli muzyki!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

olciafasolcia26
Posty: 90
Rejestracja: 2009-06-25, 11:22
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Muzyka
Lokalizacja: pomorskie

Re: Wokół reformy 2009...

Postautor: olciafasolcia26 » 2009-06-26, 10:54

witam jak coś wydłubiesz to daj znać bo tez muszę to ogarnąć a zaczynam staż i gubię się w tym wszystkim. A nie ma kto mi pomóc bo nauczycielka przekazując mi swoje stanowisko umywa ręce i powiedział że współczuje mi tej zmiany programowej, ale żeby pomóc naprowadzić to nic!!!
W jednym gimnazjum druga klasa idzie starym podręcznikiem 'Świat Muzyki" W. Panek mam zacząć od baroku pierwsza klasa nowym podręcznikiem Wybrałam Operon, ale teraz żałuje bo znalazłam lepszy gdzie jest mniej treści a więcej muzykowania, więc w drugim gimnazjum pracować będę na innym podręczniku z tym, że tam nie było nauczyciela muzyki od 3 lat i plastyczka z nimi robiła same epoki o zgrozo!!! teraz muzykę maja w trzeciej klasie gimnazjum no i w pierwszej z tym, że dyrektor tej szkoły rozłożył te zajęcia na 3 lata tzn. w pierwszej klasie mam robić tylko zajęcia artystyczne a muzyka będzie w drugiej i trzeciej i bądz tu mądry :( normalnie jestem załamana tak wczoraj nad tym usiadłam i rozłożyłam ręce, na dodatek mam tez muzykę w kasach IV-VI, I-III i w przedszkolu :( ryczeć mi się chce, a tak bardzo sie cieszyłam, że zacznę pracować normalnie na etat w wyuczonym zawodzie ... Pomocy ... nie chcę się zniechęcać już na samym początku ...

Cytryn
Posty: 1205
Rejestracja: 2007-11-09, 12:20

Re: Wokół reformy 2009...

Postautor: Cytryn » 2009-06-26, 15:52

Nie ma się co załamywać. W podstawówce jest dosyć łatwo- tam nawet do klasy V można prowadzić rytmikę( dzieci kochają się ruszać do muzyki), do tego gra na flecie, na dzwonkach, zespołowo, indywidualnie, perkusyjne...cała masa pomysłów. W zasadzie o zawsze mi brakowało czasu na zrealizowanie wszystkiego., Jak się dobrze poprowadzi rozśpiewanie, to godziny lekcyjnej brakuje.Tylko fakt- harówka nieziemska, bo to bardzo angażuje. Krzepę trzeba mieć.
W gimnazjum lepiej się sprawdzają zespoły wokalne dla dziewcząt, chłopaki- niektórzy- też śpiewają, ale mutacja , wstyd i ogólna głupawka wieku dorastania trochę tu przeszkadza. Ja będę walczyć o perkusję dla szkoły- bo na tym szlachetnym instrumencie każdy chce grać. No i na gitarze. W szkole mamy dwie, uczyć można czterech naraz i jakoś idzie. Był czas, że nie było tej całej reformy "artystycznej", a ja prowadziłam akordeonistę, gitarzystkę, zespół wokalno- instrumentalny i taneczny dla młodszych klas...Nie jestem może wirtuozem, ale to co umiem wystarczy na potrzeby szkoły publicznej.
Gdyby nie to, że jeszcze uczę polskiego, to nawet byłoby fajnie...

Awatar użytkownika
mateoo
Posty: 425
Rejestracja: 2009-03-12, 18:48
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Muzyka
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Wokół reformy 2009...

Postautor: mateoo » 2009-08-06, 21:56

Witam po długiej nieobecności - net nawalił ;) U mnie dosyć fajnie, bo będę pracować na 3godz. w gim. klasycznym i wybrałem "Muzyczny świat" MACa i bardzo mi się podoba.
Sztuka jest pokarmem duszy.

Pani Muzyka
Posty: 50
Rejestracja: 2009-07-12, 00:04
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Muzyka
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

Re: Wokół reformy 2009...

Postautor: Pani Muzyka » 2009-08-08, 23:15

U nas w gimnazjum będzie "Gra muzyka", w klasach 2-3 gimnazjum "Barwy muzyczne".


Wróć do „Przedmioty artystyczne”