Postautor: otaka » 2008-02-19, 15:05
Mamy już luty i jestem ciekawa jaki poczyniłaś postęp w pracy ze swoim dzieckiem. Jeśli dobrze zrozumiałam jest to tegoroczny zerówkowicz. Myślę, że pora na pełną diagnozę psychologiczno- pedagogiczną. Bez obaw, pedagodzy dysponują narzędziami do badania małych dzieci. Jeżeli jest to dziecko z poważnymi deficytami, warto zastanowić się nad odroczeniem od obowiązku szkolnego. Ten dodatkowy rok na osiągnięcie dojrzałości szkolnej (dla ucznia to 1/6 doświadczeń życiowych) może okazać się bardzo korzystny. Wielu dzieciom potrzebny jest tylko czas i niewielka, ale dobrze przemyślana pomoc. Czasami warto odpuścić na jakiś okres pracę nad tym, co dziecku sprawia problem (np. rysowanie, analiza głoskowa) a skupić się na rozwijaniu mocnej strony. Może tak trochę dla odmiany policzyć? Proponuję metodę i pomoce prof. Gruszczyk-Kolczyńskiej. Do nauki czytania i pisania można wrócić za jakiś czas, kiedy pociecha będzie bardziej dojrzała i odporna emocjonalnie.
otaka