młoda nauczycielka przedszkolna potrzebuje pomocy

Moderatorzy: Basiek70, służby porządkowe

Fitna
Posty: 3
Rejestracja: 2009-02-20, 07:46
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Zajęcia zintegrowane
Lokalizacja: śląskie

Re: młoda nauczycielka przedszkolna potrzebuje pomocy

Postautor: Fitna » 2009-02-20, 10:49

niki pisze:Obecnie mam 21 dzieci w tym prawie połowa to 6 latki.

Dobrze jest gdy na początku dzieci zasypujesz zajęciami. Głównie ruchowe, muzyczne, gdzie muszą reagowac na Twoje polecenia. Ten czas pozwoli im podporządkowac się Tobie, nauczą się Ciebie a Ty ich. Zabawy zorganizowane, w kole, grupowe. Polecam fajną serię zabaw i piosenek "Gimnastyka dla smyka".

123ewa
Posty: 23
Rejestracja: 2009-02-22, 10:56
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język polski
Lokalizacja: dolnośląskie

Re: młoda nauczycielka przedszkolna potrzebuje pomocy

Postautor: 123ewa » 2009-06-23, 22:19

Na stronie http://przedszkolakom.blogspot.com jest do ściągnięcia darmowy ebook Zamiast klapsów o dyscyplinowaniu dzieci. A jeśli musisz prowadzić obserwacje, polecam również znajdujące się tam karty. Mało pracy, dużo wiedzy.

Awatar użytkownika
Mika71
Posty: 53
Rejestracja: 2009-02-21, 19:08
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Inne
Lokalizacja: mazowieckie

Re: młoda nauczycielka przedszkolna potrzebuje pomocy

Postautor: Mika71 » 2009-06-27, 11:55

Mende pisze:Dobrze się oirentujesz,ale co zrobic? mam wybór?

W każdym statucie placówki zapisana jest liczba dzieci w danej grupie - oddziale. Radzę sprawdzić, czy dyrektor nie łamie założeń statutu. Nie możemy mieć większej liczby dzieci niż 25. To niezgodne z prawem!

Awatar użytkownika
Mika71
Posty: 53
Rejestracja: 2009-02-21, 19:08
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Inne
Lokalizacja: mazowieckie

Re: młoda nauczycielka przedszkolna potrzebuje pomocy

Postautor: Mika71 » 2009-06-27, 12:04

niki pisze:Nie wiem jak reagować na trudne zachowania dzieci.
6 latki które powinny juz potrafić pracować nie robią tego. Na 10 -ciu 5 ma problemy z koncentracją, w trakcie zajęć kładą się na inne dzieci, chodzą, przerywają w trakcie wypowiedzi innych dzieci.
Staram się w różny sposób do nich dotrzeć. Tłumaczę, zrobiłyśmy z koleżanką KONTRAKT, dzienne gwiazdki w różnych kolorach. Na gwiazdkach zależy dzieciom które raczej nie sprawiają problemów. Te które powinny się poprawić mają to wszystko w nosie. Rodzice jak mówię że jest problem z zachowaniem odpowiadają "wyrośnie, porozmawiam, czy to prawda" i doszukują się w nas nauczycielkach błędów.


p.s. połączyłam twoje wypowiedzi w jednego posta - renati23


A czy odwołujesz się do zawartych w KONTRAKCIE umów? Ja za każdym razem jak umowy są łamane podchodzę z dzieckiem do KONTRAKTU i pokazuję co jest tam zapisane. Poza tym uważam, że w przedszkolu powinien obowiązywać system wychowawczy oparty o stosowanie kar i nagród i ja taki stosuję. Są to czarne i czerwone kropki. Pod koniec miesiąca kropki są liczone (czerwone to dobre zachowanie) i dziecko dostaje nagrodę, drobną rzecz, którą kiedyś przynieśli mi rodzice (np. plastikowy kubeczek, magnesik na lodówkę itp. Jedna czarna kropka w miesiącu i dziecko nie dostaje takiej "nagrody". To działa - póki co.

kiwikasia
Posty: 18
Rejestracja: 2007-09-04, 19:52

Re: młoda nauczycielka przedszkolna potrzebuje pomocy

Postautor: kiwikasia » 2009-10-25, 21:47

Z moich doświadczeń wynika, że jeśli zainteresuje się/włączy do zajęć - nie ma problemów z zachowaniami. Dlatego podziałały dzwonki.
Jestem również zwolenniczką wzmocnień pozytywnych (karą jest brak nagrody) oraz odpowiedzialności zbiorowej (nie dla najmłodszych).

A prywatnie - zawsze staram się myśleć, że każdy może mieć gorszy dzień, nawet kilkulatek.


Od razu nadmienię jeszcze coś - też powtarzałam Rodzicom, że dzieci uczą się przez modelowanie. Mój własny syn nauczył mnie, że nie zawsze dzieci robią tak, jak widzą u osób znaczących.
Konkretnie: nasz syn na przykład wpadał w furię, używając wówczas niecenzuralnych słów. My (z mężem) nigdy, przenigdy nie używamy takich wyrażeń. Okazało się, że nasze dziecko rozwija się nieharmonijnie (dysharmonia rozowju emocjonalnego i intelektualnego rzędu 4 lat).

I już nigdy tak łatwo nie osądzę.


Powodzenia w codziennych trudach.

tlingit
Posty: 3
Rejestracja: 2010-06-30, 11:50
Kto: student
Przedmiot: Zajęcia zintegrowane
Lokalizacja: mazowieckie

edukacja w mieszanej grupie

Postautor: tlingit » 2010-08-27, 16:24

Witajcie.

Od 1 września rozpoczynam pracę w małym klubiku przedszkolnym. Mam pracować z dziećmi w grupie różnorodnej wiekowo. Na razie zapisują się 2 i 3 latki. W skład moich obowiązków ma być nauczanie plastyki, angielskiego, rytmiki oraz inne zajęcia w ciągu dnia. Razem 8 godzin. Czyli tak naprawdę główną osobą wychowującą mam być ja.
Mam rozpisany plan z angielskieg i plastyki. Zastanawiam się nad planem z rytmiki oraz zajęciami edukacyjnymi ogólnorozwojowymi.
Zastanawiam się nad ogarnięciem tych ostatnich w zróżnicowanej wiekowo grupie. Jak pogodzić różne potrzeby edukacyjne dzieci 2-5lat?
Jak sobie z tym radzicie?

Chciałabym te starsze jakoś podciągnąć by w zerówce nie były do tyłu w porównaniu z dziećmi, które uczęszczają do normalnego przedszkola.
Szukam pomysłów na zajęcia z języka angielskiego i plastyki w przedszkolu.


Wróć do „Wychowanie przedszkolne”