proszę o porade

Moderatorzy: Basiek70, służby porządkowe

kagiee
Posty: 8
Rejestracja: 2009-05-30, 16:35
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Inne
Lokalizacja: śląskie

proszę o porade

Postautor: kagiee » 2009-05-30, 16:38

witam :) Jestem początkującym n-lem wych. przedszkolnego. Niedawno skończyłam studia mgr i teraz pragnę podjąć podyplomowe studia, tylko tutaj pojawia się problem... myslałam o terapii pedagogicznej, ale czy po tym będę mogła prowadzić zajęcia indywidualne z dziećmi w przedszkolu? ( czy ta podyplomówka mi wystarczy?).
Drugi moj wariant to: studia podyplomowe w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, ale czy to skończywszy będę mogłą sama prowadzić wczesne wspomaganie? Z tego co wiem, to do prowadzenia WWR musi być powołany zespół. A w p-lu którym pracuję nie mamy takich specjalistów.
Co może mi się bardziej przydać w zawodzie? proszę o pomoc bardziej doświadczonych nauczycieli. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
dushka
Posty: 3902
Rejestracja: 2006-08-03, 19:39

Re: proszę o porade

Postautor: dushka » 2009-05-31, 10:55

Terapia - owszem, możesz prowadzić indywidualne zajęcia, nie tylko w przedszkolu. A myślałaś o oligofrenopedagogice?

kagiee
Posty: 8
Rejestracja: 2009-05-30, 16:35
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Inne
Lokalizacja: śląskie

Re: proszę o porade

Postautor: kagiee » 2009-05-31, 15:09

tak, o oligo też myślałam, ale ja nie pracuje w przedszkolu integracyjnym, więc raczej mi się to nie przyda.
Nie orientujesz się czy po wczesnym wspomaganiu mogę też prowadzić sama( bez zespołu) jakieś zajęcia z dziećmi?

kiwikasia
Posty: 18
Rejestracja: 2007-09-04, 19:52

Re: proszę o porade

Postautor: kiwikasia » 2009-10-25, 21:54

Jesteś wówczas członkiem zespołu, po diagnozie i pierwszym spotkaniu prowadzisz swoje zajęcia, a konsultacje w zespole odbywają się co pół roku, jak jest mnóstwo podopiecznych, to nawet tylko raz do roku.

Oligo tylko dla upośledzonych umysłowo.

Chyba terapia lub coś całkiem z innej beczki typu arteterapia....