Pomoc w pisaniu pracy magisterskiej, licencjackiej

prośby o namiary na plany wynikowe, konspekty i inne materiały

Moderatorzy: Basiek70, służby porządkowe

Awatar użytkownika
vuem
Posty: 4126
Rejestracja: 2009-06-18, 20:30
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: podkarpackie

Re: Pomoc w pisaniu pracy magisterskiej, licencjackiej

Postautor: vuem » 2011-02-16, 16:52

No ale skoro miałyby się różnić w zakresie tego, o czym pisałem, to jak je wtedy wiarygodnie porównać?
Moim zdaniem poprzeczka stawianych im wymagań na takim ewaluującym sprawdzianie musiałaby być na rożnym poziomie.

Może spróbuj dokładniej określić, co w ramach swej pracy powinnaś porównać. Stawiasz jakieś tezy i jak je chcesz udowodnić lub co chciałabyś zbadać i wtedy określone wnioski wyciągnąć?

Moim zdaniem można zbadać dwie opcje:
1. Jakie efekty osiągają dwie "takie same grupy" przy zastosowaniu różnych metod, technik, czy choćby innego tempa/czasu pracy,
2. Jakie metody/techniki i tempo/czas pracy jest potrzebny dla dwóch różniących się grup dla osiągnięcia takich samych efektów.

Awatar użytkownika
Jolly Roger
Posty: 1650
Rejestracja: 2007-12-15, 18:34

Re: Pomoc w pisaniu pracy magisterskiej, licencjackiej

Postautor: Jolly Roger » 2011-02-19, 11:48

Nie jestem pewny czy rozumiem. Tempo oznacza, ze w grupie A podczas 45 minut wykonasz 5 czynności, a w grupie B w tym samym czasie 10 czynności?

X liczba czynności będzie dotyczyć tego samego zakresu materiału czy też wraz z rosnącą liczbą czynności wzrasta objętość przekazywanego materiału?

jeśli objętość materiału się nie zmienia to większe tempo wcale nie gwarantuje sukcesu.
Ważniejsze czynniki to motywacja ucznia i jego predyspozycje.
We gonna ride the sea,
we pray to the wind and the glory
That's why we are raging wild and free

edzia
Posty: 4766
Rejestracja: 2008-02-05, 23:02

Re: Pomoc w pisaniu pracy magisterskiej, licencjackiej

Postautor: edzia » 2011-02-19, 21:43

anetaop pisze:W części badawczej chciałam zrobić zajęcia w dwóch klasach równoległych -w jeden z nich przeprowadzić zajęcia szybko, a w drugiej wolniej, czli więcej ćwiczeń i tak dalej.
Na potrzeby jakichś badań możesz się tak bawić, ale normalnie powinnaś dostosować tempo pracy do potrzeb ucznia, nie odwrotnie. Oczywiście uzasadnionych potrzeb.

jaskolka1986
Posty: 1
Rejestracja: 2011-02-22, 14:05
Kto: student
Przedmiot: Zajęcia zintegrowane
Lokalizacja: wielkopolskie

Praca Magisterska

Postautor: jaskolka1986 » 2011-02-22, 14:38

Piszę pracę magisterską na temat motywacji a dokładniej; Wpływ Nauczycieli na kształtowanie u uczniów motywacji do nauki.

Chciałabym się poradzić któregoś z obecnych tu na forum co do metodologii na ten temat...bo mam mętlik w głowie i nie wiem jak sobie z tym poradzić , a mianowicie chodzi mi o cel moich badań...czy ma ktoś może jakś propozycję?

iskra
Posty: 81
Rejestracja: 2009-05-24, 11:32
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Zajęcia zintegrowane
Lokalizacja: dolnośląskie

Średnia ważona ocen

Postautor: iskra » 2011-03-07, 19:15

Witam, chciałabym się dowiedzieć jaka jest Waszym zdaniem opinia na temat tego czy średnia ważona z dwóch ocen wystawiona na semestr jest skuteczna.

edzia
Posty: 4766
Rejestracja: 2008-02-05, 23:02

Re: Pomoc w pisaniu pracy magisterskiej, licencjackiej

Postautor: edzia » 2011-03-07, 21:20

W jakim sensie skuteczna i dlaczego akurat z dwóch ocen? Co to ma do rzeczy?

Czy chodzi ci o stosowanie średniej ważonej przy ustalaniu oceny klasyfikacyjnej, czy o coś innego?

iskra
Posty: 81
Rejestracja: 2009-05-24, 11:32
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Zajęcia zintegrowane
Lokalizacja: dolnośląskie

Re: Pomoc w pisaniu pracy magisterskiej, licencjackiej

Postautor: iskra » 2011-03-07, 21:32

Konkretnie chodzi mi o ocenę na semestr obliczoną na podstawie średniej arytmetycznej z dwóch ocen.Czy taka metoda oceniania jest odpowiednia, sprawiedliwa. W niektórych szkołach jako metodę oceniania stosuje się właśnie średnią arytmetyczną, stąd moje pytanie jak ocenić kogoś kto taką metodą kto np. miał tylko dwie oceny w semestrze.

Awatar użytkownika
vuem
Posty: 4126
Rejestracja: 2009-06-18, 20:30
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: podkarpackie

Re: Pomoc w pisaniu pracy magisterskiej, licencjackiej

Postautor: vuem » 2011-03-07, 21:38

O tym, czy taka metoda jest odpowiednia decyduje nauczyciel.
Tylko on wie, czy te dwie oceny są jedynymi czynnikami branymi pod uwagę, czy też ma inne informacje o uczniu, które w ocenie pomogą, czy oceny te są równoważne, czy też któraś z nich ma większą wagę z jakichś powodów itp.

iskra
Posty: 81
Rejestracja: 2009-05-24, 11:32
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Zajęcia zintegrowane
Lokalizacja: dolnośląskie

Re: Pomoc w pisaniu pracy magisterskiej, licencjackiej

Postautor: iskra » 2011-03-07, 21:46

Przeprowadzam badania, dlatego potrzebuje opinii na temat oceniania wg średniej arytmetycznej niewielkiej liczby ocen, stąd moje pytanie:)

edzia
Posty: 4766
Rejestracja: 2008-02-05, 23:02

Re: Pomoc w pisaniu pracy magisterskiej, licencjackiej

Postautor: edzia » 2011-03-07, 21:55

To napisz otwarcie, o co chodzi, nie baw się w podchody. Co to za badania, jaki temat, do czego potrzebne, jakie znaczenie dla tych badań ma ustalanie ocen itp. Zredaguj porządnie problem.

Czasem nauczyciel musi ustalić ocenę klasyfikacyjną nawet i z jednej oceny cząstkowej i wcale nie musi to być niesprawiedliwe.

Awatar użytkownika
vuem
Posty: 4126
Rejestracja: 2009-06-18, 20:30
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: podkarpackie

Re: Pomoc w pisaniu pracy magisterskiej, licencjackiej

Postautor: vuem » 2011-03-07, 21:55

Badania na temat oceniania wg średniej, czy oceniania w ogóle?

Zakładam, że to drugie.

Moja odpowiedź: nie ma takiej sytuacji, bym oceniał ucznia biorąc pod uwagę tylko i wyłącznie dwie oceny z jakichś sprawdzianów, choćbym tylko dwa miał przeprowadzić.
Moje oceny poza tym nigdy nie opierają się jedynie na matematycznych wyliczeniach.

Awatar użytkownika
Andulencja
Posty: 913
Rejestracja: 2008-08-13, 20:21
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: lubelskie

Re: Pomoc w pisaniu pracy magisterskiej, licencjackiej

Postautor: Andulencja » 2011-03-07, 21:56

W temacie - średnia ważona, a w postach o średniej arytmetycznej. Więc o co właściwie chodzi?
A ilość ocen w semestrze? U nas gdzieś w dokumentacji szkoły jest podane minimalna liczba ocen z przedmiotu (zależna od ilości godzin), więc jeśli minimum to dwie oceny, to wszystko w porządku.

iskra
Posty: 81
Rejestracja: 2009-05-24, 11:32
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Zajęcia zintegrowane
Lokalizacja: dolnośląskie

Re: Pomoc w pisaniu pracy magisterskiej, licencjackiej

Postautor: iskra » 2011-03-08, 06:33

Dokładnie chodzi o średnią arytmetyczną. Chodzi o opinie na temat oceniania wg śr. arytmetycznej. Czy jest może w jakiejś szkole wymóg, gdzie należ wyliczyć średnią i wystawić taką ocenę jaka wychodzi. Chodzi o to czy ocenianie wg śr. art. jest sprawiedliwe, czy adekwatne.

iskra
Posty: 81
Rejestracja: 2009-05-24, 11:32
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Zajęcia zintegrowane
Lokalizacja: dolnośląskie

Re: Pomoc w pisaniu pracy magisterskiej, licencjackiej

Postautor: iskra » 2011-03-08, 06:39

No i dokładnie chodzi o sytuację, gdy uczeń ma tylko dwie oceny, czy końcowa ocena obliczona na podstawie śr. art. może być adekwatna

edzia
Posty: 4766
Rejestracja: 2008-02-05, 23:02

Re: Pomoc w pisaniu pracy magisterskiej, licencjackiej

Postautor: edzia » 2011-03-08, 08:14

iskra pisze:Dokładnie chodzi o średnią arytmetyczną.
A co z ta średnią ważoną, o której piszesz w poście 1? Rozróżniasz je?

iskra pisze:No i dokładnie chodzi o sytuację, gdy uczeń ma tylko dwie oceny, czy końcowa ocena obliczona na podstawie śr. art. może być adekwatna
Jak pisałam wyżej, czasem jest taka konieczność, by wystawić ocenę klasyfikacyjną choćby z jednej cząstkowej. A dobry nauczyciel potrafi ustalić sprawiedliwą, czyli adekwatną jak mówisz, ocenę klasyfikacyjną nawet i bez ocen cząstkowych.

Serio przeprowadzasz badanie na ten temat, czy może raczej szukasz jakiegoś haka na nauczyciela?
Jaki jest temat i cel tego badania? Napisz dokładnie, a nie kręć.


Wróć do „Poszukuję ...”