Szkoły i klasy integracyjne

Moderatorzy: Basiek70, służby porządkowe

Rom
Posty: 11
Rejestracja: 2008-11-06, 16:19
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język polski
Lokalizacja: wielkopolskie

Re: Szkoły i klasy integracyjne

Postautor: Rom » 2009-01-12, 23:29

madziagroszek pisze:witam serdecznie
Bardzo prosze o pomoc w rozwiazaniu takiej sytuacji: pracuje od 7 lat jako ped specjalny , w chwili obecnej na poziomie 6 klasy Mam w klasie ucznia z uu w st lekkim( wg opinii), który nie czyta, nie pisze, nie liczy, jest nadpobudliwy i strasznie przeszkadzajacy. Chłopiec posiada orzeczenie do kszt specjalnego wg programu dla uu w st lekkim i takim programem jest nauczany- który jest i tak dla niego za trudny i nie ma zadnych efektów. Ostanie badanie odbylo sie w 2006 r i w tej chwilii opinia z tego badania jest niewazna. rodzice nie wyrażaja zgody na ponowne przebadanie w obawie ze wyszłoby up w st umiarkowanym a wtedy " nie bedzie mógł zdawa matury"( cytat rodziców, zreszta nauczycieli). Chłopiec nie jest w stanie napisac czegokolwiek bez mojej pomocy, wręcz domaga się ciągłej obecności przy nim co jest niemozliwe bo sa jeszcze inne dzieci z deficytami, rozprasza uczniów i najzwyczajniej w swiecie rozwala cała lekcję. Pierwszy raz tak trudno komunikuje mi sie z rodzicami. Zadne tłumaczenia typu, że przciez w gimnazjum nie da sobie rady, że dla nigo lepsza jest rekwalifikacja lub zmian trybu kształcenia.
Prosz enapiszcie czy ktois miał taki problem i jak mozna przekonac rodziców do zmiany decyzji. czy rozmowa zpsychologiem pomoże?

Jak rozumiem, rodzice nie wyrażają zgody na kształcenie specjalne i bardzo dobrze.
Zgodnie z regulaminem oceniania i promowania, jeśli uczeń nie zrealizował programu przewidzianego dla danego poziomu kształcenia, nie może dostać promocji do klasy programowo wyższej.
Po prostu go nie promuj i tyle.Dziecku wyrządzisz przysługę, bo jeśli trafi do szkoły specjalnej, będzie się w niej dobrze czuł, bo zgodnie z zasadami będzie realizowana podstawowa zasada rewalidacji, mianowicie zasada budzenia wiary we własne siły.

perla83
Posty: 36
Rejestracja: 2009-03-16, 19:01
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Inne
Lokalizacja: wielkopolskie

sprawozdanie z prowadzenia zajęć rewalidacyjnych

Postautor: perla83 » 2009-05-25, 10:12

Mam napisać całoroczne sprawozdanie z prowadzenia ww zajęć. prowadzę te zajęcia pierwszy rok i nie jestem pewna czy dobrze zrozumialam o co chodzi. jeśli ktoś mógłby mnie uswiadomić to bardzo prosze

Awatar użytkownika
dushka
Posty: 3902
Rejestracja: 2006-08-03, 19:39

Re: Szkoły i klasy integracyjne

Postautor: dushka » 2009-05-25, 16:02

Krótko, zwięźle, na temat ;)

Ja piszę tak:

SPRAWOZDANIE Z ZAJĘĆ REWALIDACYJNYCH O CHARAKTERZE EDUKACYJNYM
uczennicy klasy ..........................
semestr II

Na zajęcia przeznaczono 2 godziny tygodniowo. Miały one na celu rozwijanie posiadanych wiadomości i umiejętności oraz utrwalanie świeżo nabywanej wiedzy uczennicy.
Szczególny nacisk położono na ćwiczenie:
● umiejętności budowania rozwiniętych zdań;
● tworzenia wypowiedzi pisemnych, takich jak: charakterystyka postaci, list;
● umiejętności czytania ze zrozumieniem i wyciągania informacji z prostego tekstu;
● obliczania pól powierzchni figur płaskich i rysowanie figur płaskich;
● utrwalanie wiadomości o otaczającym świecie;
● utrwalanie materiału z zakresu języka angielskiego;
● umiejętności manualnych i grafomotorycznych;
● umiejętności samodzielnej pracy ucznia;
Dziewczynka bardzo chętnie brała udział w zajęciach, uczęszczała na nie regularnie. Wykonywała wszystkie zlecone jej zadania.

perla83
Posty: 36
Rejestracja: 2009-03-16, 19:01
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Inne
Lokalizacja: wielkopolskie

Re: Szkoły i klasy integracyjne

Postautor: perla83 » 2009-05-25, 22:19

dzięki dushka, jestem Twoją dłużniczką :wink:

Awatar użytkownika
dushka
Posty: 3902
Rejestracja: 2006-08-03, 19:39

Re: Szkoły i klasy integracyjne

Postautor: dushka » 2009-05-25, 22:26

Nie ma sprawy ;)

orifielka
Posty: 9
Rejestracja: 2009-05-17, 18:56
Kto: nauczyciel
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie

klasa integracyjna i kasa

Postautor: orifielka » 2009-09-11, 19:15

Dziewczyny, czy dyrektor szkoły za to,ze tworzy oddział integracyjny dostaje jakieś profity od miasta? Chodzi mi o dofinansowanie na pomoce dydaktyczne, przystosowanie klas, itp.
Walczę z dyr. o lektury audio do biblioteki dla niedowidzących, ale uparcie twierdzi, że nie ma pieniędzy...

I jeszcze jedno: czy to zgodne z prawem, ze na jednych przedmiotach jest wspomagajacy a na innych nie? Na angielskim jestem wspomagajacym, a na takim niemieckim juz nie... bo germanistka jest po oligo. Wuefiści tez są bez wspomagania i paru innych przedmiotowców (bez przygotowania specjalnego). W grupie jest autystyk, upośledzony w st. lekkim, dziecko z dziecięcym porażeniem mózgowym i niedowidzący...
Nie żebym chciała więcej godzin,mam ich nawet za dużo, ale szkoda mi dzieciaków, zwłaszcza na jezyku niem. :?

ewagca
Posty: 85
Rejestracja: 2008-09-11, 20:53
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Przyroda
Lokalizacja: śląskie

Re: Szkoły i klasy integracyjne

Postautor: ewagca » 2009-09-11, 19:39

U mnie na wszystkich przedmiotach jest n.wspomagający. Są też dodatkowe pomoce funduszy unijnych, ale niestety przysyłane wg. rozdzielnika. Nikt nie pytał nas czego potrzebujemy. Dyrekcja wypełniła wniosek i dostaliśmy pomoce.

anmar
Posty: 178
Rejestracja: 2007-08-20, 23:54

Re: Szkoły i klasy integracyjne

Postautor: anmar » 2009-09-11, 19:52

orifielka, orifielka, orifielka, :oops:
Leges ab omnibus intellegi debant

anetap7
Posty: 2
Rejestracja: 2009-11-02, 20:47
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Inne
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Szkoły i klasy integracyjne

Postautor: anetap7 » 2009-11-02, 21:01

Ludzie. czytam i nie wierzę. Siedzicie w integracji i takie gafy!!

anetap7
Posty: 2
Rejestracja: 2009-11-02, 20:47
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Inne
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Szkoły i klasy integracyjne

Postautor: anetap7 » 2009-11-02, 21:05

Uczniowie z niepełn.intelek. w st.lekkim realizują ogólną podst.programową dostosowaną do swoich możliwości (zalecenia z poradnii). Program dla szkół spec. realizują głębiej upośledz. tj umiar., znacznie i głęb.

Rom
Posty: 11
Rejestracja: 2008-11-06, 16:19
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język polski
Lokalizacja: wielkopolskie

Re: Szkoły i klasy integracyjne

Postautor: Rom » 2009-11-02, 21:53

A możesz wyjaśnić bliżej te gafy, no i może poradź koleżance coś mądrzejszego, co, bo krytykować jest łatwo.
Z tekstu Madziagroszek wynika, że dziecko realizuje zalecony przez poradnie program. Poza tym obojętnie jaką podstawę realizuje musi ją zrealizować, a jeśli nie to j.w.

Awatar użytkownika
dushka
Posty: 3902
Rejestracja: 2006-08-03, 19:39

Re: Szkoły i klasy integracyjne

Postautor: dushka » 2009-11-02, 22:42

Mało tego, w szczególnych przypadkach w integracji uczeń MOŻE realizować program szkoły specjalnej. Zgodę na to wyraża dane kuratorium. Krytykantko, gdzie gafy widzisz? Nie ma to jak właściwe powitanie na forum :twisted:

kasia m.
Posty: 3
Rejestracja: 2009-08-27, 14:53
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Inne
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Szkoły i klasy integracyjne

Postautor: kasia m. » 2009-11-04, 11:54

:( mam mętlik w głowie i jestem troche przerażona .mam do końca listopada czas napisanie programów dla dzieci (dyrekcja kazała mi na rok ) we wrześniu dałam sobie czas na poznanie dzieci ( 1 klasa podstawówki) . w październiku napisałam plan dla dziecka z uu w stopniu umiarkowanym.teraz mnie czeka program dla dziecka lekko i dostowanie dla ucznia w normie( które według mojej dyrekcji ma być obszerne ja dla ucznia uu lekko).Byłam ostatnio na szkolenie dla nauczycieli wspomagającym i dowiedziałam się że zmieniły się przepisy i mam programy pisać na 3lata :evil: kiedy mam to zrobić po nocach? :cry: a zresztą mam tak słabe dzieci z lekko umiarkowanym uu ,że jak tu planować co osiągną w 3 lata?! fatycznie piszecie na 3 lata?

Awatar użytkownika
dushka
Posty: 3902
Rejestracja: 2006-08-03, 19:39

Re: Szkoły i klasy integracyjne

Postautor: dushka » 2009-11-04, 16:28

Piszesz na 3 lata, a na koniec roku robisz/piszesz ewaluację. Zawsze aneks możesz dodać do programu.

kasia m.
Posty: 3
Rejestracja: 2009-08-27, 14:53
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Inne
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Szkoły i klasy integracyjne

Postautor: kasia m. » 2009-11-04, 16:49

dzięki
no cóż dobrze że do piątku jestem na chorobowym zabieram się do roboty.najgorsze że mój uczeń lekko jest na pograniczu umiarkowanego i pani psycholog mówiła że po pierwszym semestrze zmienią mu na umiarkowane :| a ja w lutym będę wtedy musiała mu nowy napisać na 3lata dla umiarkowanych jakiś koszmar :( a w którym rozporządzeniu jest napisane że indywidualne trzeba pisać na 3 lata ? muszę pokazać mojej wicedyrektorce bo niestety nie jest na bieżąco


Wróć do „Kształcenie specjalne i klasy integracyjne”