Szkoły i klasy integracyjne

Moderatorzy: Basiek70, służby porządkowe

Mag
Posty: 69
Rejestracja: 2008-08-15, 12:43
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Fizyka
Lokalizacja: wielkopolskie

Re: Szkoły i klasy integracyjne

Postautor: Mag » 2008-08-21, 20:50

ok, dzięki, tak też mi powiedział dyrektor :)

Mag
Posty: 69
Rejestracja: 2008-08-15, 12:43
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Fizyka
Lokalizacja: wielkopolskie

Re: Szkoły i klasy integracyjne

Postautor: Mag » 2008-08-23, 11:56

O! ja też przy okazji skorzystam :)

Awatar użytkownika
dushka
Posty: 3902
Rejestracja: 2006-08-03, 19:39

Re: Szkoły i klasy integracyjne

Postautor: dushka » 2008-08-24, 17:35

Strona ze świetnymi artykułami, traktującymi o kształceniu integracyjnym. Polecam bardzo!

http://www.scholaris.edu.pl/Portal?secI ... WVL3JJ8E3N

Michal1980****
Posty: 1
Rejestracja: 2008-08-29, 21:37
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Geografia
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Szkoły i klasy integracyjne

Postautor: Michal1980**** » 2008-08-29, 22:11

A wie ktoś może jakie warunki musi spełniać szkoła aby stworzyć w niej klasy integracyjne? Jak musi być przystosowana aby mogły się w niej uczyć dzieci niepełnosprawne i czy jeśli nie spełnia określonych warunków to nie może być w niej klas integracyjnych? Oprócz wypowiedzi prosiłbym o jakieś linki do stron na których są jakieś podstawy prawne. Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam.

ewagca
Posty: 85
Rejestracja: 2008-09-11, 20:53
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Przyroda
Lokalizacja: śląskie

Re: Szkoły i klasy integracyjne

Postautor: ewagca » 2008-09-11, 21:15

Uczę w klasie integracyjnej przyrody. Mamy 5 dzieci tzw. integracyjnych- upośl. lekkie i 11 zdrowych. To moja czwarta klasa integracyjna. Ja realizuję treści jednakowe dla wszystkich uczniów, ale dostosowuję zakres materiału do indywidualnych moż :lol: liwości. W klasie VI jest z przyrody faktycznie mnóstwo trudnych zagadnień a więc dostosowywałam materiał . np. Wyznaczanie długości i szerokości geograficznej. Wiadomo, że dziecko upośledzone czy niedosłyszące nie jest w stanie zrozumieć tych zagadnień a więc dzieci zdrowe wykonywały ćwiczenie: Znajdź punkt o podanych współrzędnych geograficznych a dzieci "integracyjne" znajdź miasta w Polsce leżące na południku 15. Uczniowie zdrowi zaznaczali na konturówkach krainy geograficzne na Świecie a "integracyjne" wyszukiwały na mapie wybranego kontynentu Niziny, Wyżyny, Góry itp. Przepraszam za chaos mojej wypowiedzi. Pozdrawiam.

Rom
Posty: 11
Rejestracja: 2008-11-06, 16:19
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język polski
Lokalizacja: wielkopolskie

Re: Szkoły i klasy integracyjne

Postautor: Rom » 2008-11-06, 16:55

1. Dzieci upośledzone umysłowo powinny realizować kształcenie specjalne o ile rodzice wyrazili na takowe zgodę.
2. W klasie integracyjnej nie mają prawa być dzieci upośledzone umysłowo, to klasy dla dzieci z normą intelektualną ale z różnymi dysfunkcjami rozwojowymi.Łatwo zrozumieć jaką szkodę wyrządzamy takim dzieciom. Przecież podstawowym celem rewalidacji jest budzenie wiary we własne siły i jak to jest możliwe w klasie z większością dzieci z norma intelektualną?

Awatar użytkownika
dushka
Posty: 3902
Rejestracja: 2006-08-03, 19:39

Re: Szkoły i klasy integracyjne

Postautor: dushka » 2008-11-06, 17:29

A skąd masz takie rewelacje, że dzieciom z uu nie wolno uczyć się w klasie integracyjnej?

Wolno nawet w masowej, zwykłej szkole. Ja mam w integracyjnej 2 uczniów z lekkim, i odwrotnie - uważam, że oni w specjalnej szkole niekoniecznie dobrze by się realizowali. Tu czują się super, chwaleni i opierniczani są tak, jak i inne dzieci - w tym za podejście do zadania, nauki, za wysiłek, starania itd. Dostają zmodyfikowane zadania czy sprawdziany, z których oceny to nie tylko 2, 3 - ale też 4,5 i 6. Na drzewku motywacyjnym za dobre oceny również zbierają nagrody.

hikka21
Posty: 1
Rejestracja: 2008-11-11, 13:47
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Przyroda
Lokalizacja: lubuskie

Re: Szkoły i klasy integracyjne

Postautor: hikka21 » 2008-11-11, 14:12

Witam! Mam w klasie IV ucznia z upośledzeniem lekkim, do tego ma adhd, to pierwszy rok mojej pracy i w zasadzie nie bardzo wiem, jak do tego podejść. Pedagog bywa w naszej szkole co środę na kilka godzin i w zasadzie nie mam możliwości kontaktu z nim, gdyż w tym czasie jestem w drugiej szkole (uczę też polskiego w gimnazjum). Ponoć jest zamówiony podręcznik dla niego, ale do tej pory nie dotarł. Moja praca opiera się głównie na tym, że z każdej lekcji wybieram dla niego treści najprostsze. Sprawdziany pisze z moją pomocą. Dyrekcja kazała poszukać jakichś materiałów, kart pracy w internecie, ale nic nie znalazłam. Proszę o pomoc, wskazówki, jak pracować z takim dzieckiem?

Awatar użytkownika
dushka
Posty: 3902
Rejestracja: 2006-08-03, 19:39

Re: Szkoły i klasy integracyjne

Postautor: dushka » 2008-11-11, 14:17

Sprawdziany ma pisać nie tyle z pomocą, co inne, bardziej dostosowane. przykładowo - odmiana przez przypadki - zdrowe dziecko zna je na pamięć, z uu - pisze wg wzoru. Przeszukaj forum, sporo już tu było an temat pracy z dzieckiem upośledzonym.

jordanka
Posty: 2
Rejestracja: 2008-12-13, 18:16
Przedmiot: Zajęcia zintegrowane
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

metody na juz!

Postautor: jordanka » 2008-12-13, 18:35

witam czy ktos ma scenziusz dla okresonego dziecka metodami: Weroniki Sherborne, Dennisona, Dobrego Startu i może mi je przesłac?

jordanka
Posty: 2
Rejestracja: 2008-12-13, 18:16
Przedmiot: Zajęcia zintegrowane
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

Re: Szkoły i klasy integracyjne

Postautor: jordanka » 2008-12-13, 18:37

potrzebuje 3 scenariusze 1 scenariusz 1 metoda

Awatar użytkownika
dushka
Posty: 3902
Rejestracja: 2006-08-03, 19:39

Re: Szkoły i klasy integracyjne

Postautor: dushka » 2008-12-13, 18:58

Google. Weroniki jest mnóstwo, też szukałam.

madziagroszek
Posty: 1
Rejestracja: 2009-01-11, 13:18
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Inne
Lokalizacja: łódzkie

Re: Szkoły i klasy integracyjne

Postautor: madziagroszek » 2009-01-11, 13:51

witam serdecznie
Bardzo prosze o pomoc w rozwiazaniu takiej sytuacji: pracuje od 7 lat jako ped specjalny , w chwili obecnej na poziomie 6 klasy Mam w klasie ucznia z uu w st lekkim( wg opinii), który nie czyta, nie pisze, nie liczy, jest nadpobudliwy i strasznie przeszkadzajacy. Chłopiec posiada orzeczenie do kszt specjalnego wg programu dla uu w st lekkim i takim programem jest nauczany- który jest i tak dla niego za trudny i nie ma zadnych efektów. Ostanie badanie odbylo sie w 2006 r i w tej chwilii opinia z tego badania jest niewazna. rodzice nie wyrażaja zgody na ponowne przebadanie w obawie ze wyszłoby up w st umiarkowanym a wtedy " nie bedzie mógł zdawa matury"( cytat rodziców, zreszta nauczycieli). Chłopiec nie jest w stanie napisac czegokolwiek bez mojej pomocy, wręcz domaga się ciągłej obecności przy nim co jest niemozliwe bo sa jeszcze inne dzieci z deficytami, rozprasza uczniów i najzwyczajniej w swiecie rozwala cała lekcję. Pierwszy raz tak trudno komunikuje mi sie z rodzicami. Zadne tłumaczenia typu, że przciez w gimnazjum nie da sobie rady, że dla nigo lepsza jest rekwalifikacja lub zmian trybu kształcenia.
Prosz enapiszcie czy ktois miał taki problem i jak mozna przekonac rodziców do zmiany decyzji. czy rozmowa zpsychologiem pomoże?

Awatar użytkownika
dushka
Posty: 3902
Rejestracja: 2006-08-03, 19:39

Re: Szkoły i klasy integracyjne

Postautor: dushka » 2009-01-11, 14:14

Psycholog, pedagog, dyrekcja - czasem jest tak, że rodziców trzeba "zbombardować" opiniami. Oni mogą się nie zgadzać z Tobą, mają prawo do tego, ale opinie wielu osób znających dziecko są bardzo pomocne.

joannajoanna
Posty: 101
Rejestracja: 2008-12-28, 11:42
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Inne
Lokalizacja: śląskie

Re: Szkoły i klasy integracyjne

Postautor: joannajoanna » 2009-01-11, 16:31

Ja mam ucznia z orzeczenie w stopniu lekkim, a jest u mnie w klasie edukacyjno-terapeutycznym i idzie programem pracy dla uczniów z upośledzoeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym. Tak wyglądaję orzeczenia z naszych poradni ;/
;)


Wróć do „Kształcenie specjalne i klasy integracyjne”