Odpowiadam hurtem na pw.
1.Zajęcia mogą prowadzić nauczyciele z uprawnieniami terapii pedagogicznej.
2.Pomocne ksiązki: "Zajęcia korekcyjno -kompensacyjne w szkole" - autorzy Czajkowska., Herda, "Terapia pedagogiczna (scenariusze zajęć) pod red. V. Florkiewicz, seria "Ćwiczenia ułatwiające naukę czytania i pisania" J. Mickiewicz. Jeśli znajdziecie materialy w Internecie to polecam treningowe metody czytania.
3. Dziennik:
Widziałam 3 rodzaje dzienników. Odpisałam rubryczki z naszych i nie wiem, czy pokrywają się z rubryczkami w Waszych dziennikach. Najwyżej ślijcie skan.
Uzupełniając rubryczki mamy tak:
-Podstawa zakwalifikowania na zajęcia - tu wypisujemy najważniejsze z opinii PPP
-Indywidualny program terapii - tu wpisujemy najważniejsze sfery, które będziecie korygować i kompensować w oparciu o opinię PPP - ważne, trzeba wpisać choć jedną stronę mocną dziecka, bo to związane z kompensowaniem (ogólnie, bo mało miejsca w dzienniku)
-Analiza postępów, wnioski, zalecenia piszecie pod koniec roku szkolnego
-Tematy: Wpisujemy jeden temat wspólny dla wszystkich dzieci, np. Ćwiczenia słuchu fonematycznego.
-Ćwiczenia - tu wpisujemy kilka ćwiczeń tak, by choć jedno było dla każdego zgodnie z opinią PPP (np. Ćwiczenia słuchu fonemowego na materiale literowym i bezliterowym - zabawy z sylabą, cięcie wyrazów na sylaby, ćwiczenia w zakresie syntezy głoskowej.
To np. jeden temat i 3 ćwiczenia.
-W uwagach wpisujecie krótko: uczeń pracował w skupieniu, czasami popełniał pomyłki (tego typu)
4. Program zajęć korekcyjno -kompensacyjny powinien składać się z 2 części: Część wstępna i część właściwa.
5.Właśnie szperam po komputerze, co nieco znalazłam, ale nie mam Waszych adresów mailowych.