wczesne wspomaganie

Moderatorzy: Basiek70, służby porządkowe

maria85k
Posty: 11
Rejestracja: 2014-05-20, 13:33
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Inne
Lokalizacja: małopolskie

wczesne wspomaganie

Postautor: maria85k » 2014-05-28, 20:30

Witam! Mogłabym prosić o wskazówki dotyczące wczesnego wspomagania? Rozpoczynam od września pracę z 4- letnią dziewczynką, jest głęboko upośledzona. Jakie tematy zajęć mogę przeprowadzać?

Awatar użytkownika
linczerka
Posty: 4541
Rejestracja: 2011-11-04, 19:49
Kto: nauczyciel
Lokalizacja: Polska

Re: wczesne wspomaganie

Postautor: linczerka » 2014-05-28, 21:10

A co masz w orzeczeniu napisane?
Masz diagnozę/opinię dziecka i zalecenia?

Nie wpisuje się jednego tematu, tylko tak, jak w edukacji wczesnoszkolnej. Bo nie dasz rady przez jedną godzinę wałkować tego samego z dzieckiem.
Powinny być ćwiczenia komunikacyjne i logopedyczne (jaka wada mowy stwierdzona? A może opóźniony rozwoju mowy?)
Powinny być tematy z uspołecznienia i samoobsługi, manualne, stymulacja wielozmysłowa, ćwiczenia ruchowe, usprawniające motorykę, ćwiczenia spostrzegania i wiele, wiele innych.
W oparciu o informacje zawarte w orzeczeniu i opinii, o ile jest opinia, konstruujesz dla dzieciaka program. I to Cię obowiązuje.
Dopiero na bazie programu możesz formułować tematy.
Nigdy nie mam zaplanowanych tematów do zajęć specjalistycznych "na wyrost". Nie przewidzisz, w jakim obszarze będzie lepiej, w jakim musisz poświęcić więcej czasu.
Trzeba umieć iść słoneczną stroną życia


Wróć do „Kształcenie specjalne i klasy integracyjne”