UCZEŃ Z UPOŚL UMYS W STOPNIU LEKKIM W LICEUM KL INTEGRACYJNE

Moderatorzy: Basiek70, służby porządkowe

Awatar użytkownika
haLayla
Posty: 3775
Rejestracja: 2008-08-24, 00:28
Kto: uczeń
Przedmiot: Inne
Lokalizacja: małopolskie

Re: UCZEŃ Z UPOŚL UMYS W STOPNIU LEKKIM W LICEUM KL INTEGRACYJNE

Postautor: haLayla » 2014-06-19, 23:51

sławka pisze:Do tej pory myslałam, że wykształcenie coś mówi o człowieku, i ma znaczenie przynajmniej w kwestii zatrudnienia. Czy tos z Państwa zdecydowałby sie na zatrudnienie takiego absolwenta np. w jako referenta w urzedzie, ksiegowosci itp. Ja osobiscie bym swoich finansów nie powierzyła osobie z uu. Majac swidectwo szkoły sredniej - droga stoi otworem na wiele odpowiedzialnych stanowisk ( a rozum 17-latka).


Żeby być referentem to teraz trzeba studia skończyć. Ale nie widzę żadnych przeciwwskazań by taką osobę zatrudnić w urzędzie. Pewnie nie będzie wydawać decyzji, ale bez problemu może pełnić różne funkcje organizacyjne. Przygotowywać akta, korespondencję, prowadzić dokumentację itd.

dushka pisze:Ja tak naprawdę nie wiem - jak to potem wygląda? czy uczeń kończący LO, a mający lekkie upośledzenie normalnie może zdawać maturę? co, gdy ją zda - studia? nie ogarniam.


To pójdzie na studia, jeżeli będzie miał taką ochotę. To czy sobie na nich poradzi, to jest inne zagadnienie. Ale chyba nigdzie przy rekrutacji nikt nie wymaga, by donieść zaświadczenie o niebyciu osobą UU.

Art.3.9.UoSO pisze:Nikt nie jest gorszy i Twoje dziecko i ci z problemami. A mają te osoby dostosowanie np. w strzelectwie sportowym, pływaniu wyczynowym, itd. Nie, mają swoje klasyfikacje, odrębne i nieporównywalne z osobami bez takich dysfunkcji.
Jeśli jest osoba UU i tak dobrze sobie radzi, to po co jej dostosowanie. Ja ma dysortografię i dysgrafię, będę miał dostosowanie na filologii polskiej?
Jakieś żarty.
Mam jeszcze pytanie: czy uczeń lekki obejmie chemię, matematykę inne ścisłe w LO? Czy może będzie miał dostosowanie z organicznej, albo z kombinatoryki i w jakim zakresie?


Czy tylko ja czuję obrzydzenie czytając posty matmynamaksa?
<3

Awatar użytkownika
iluka
Posty: 3015
Rejestracja: 2012-07-25, 12:23
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język polski
Lokalizacja: małopolskie

Re: UCZEŃ Z UPOŚL UMYS W STOPNIU LEKKIM W LICEUM KL INTEGRACYJNE

Postautor: iluka » 2014-06-20, 00:14

Basiek70 pisze: podstawę programową w całości realizuje, tak jak powinien

Arkusz dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim - sprawdzian i egzamin gimnazjalny - to wiem. A maturalne też mają inne?
W życiu bo­wiem is­tnieją rzeczy, o które war­to wal­czyć do sa­mego końca. Paulo Coelho

Awatar użytkownika
Basiek70
Posty: 2234
Rejestracja: 2007-08-24, 19:43
Przedmiot: Inne

Re: UCZEŃ Z UPOŚL UMYS W STOPNIU LEKKIM W LICEUM KL INTEGRACYJNE

Postautor: Basiek70 » 2014-06-20, 21:29

iluka pisze:
Basiek70 pisze: podstawę programową w całości realizuje, tak jak powinien

Arkusz dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim - sprawdzian i egzamin gimnazjalny - to wiem. A maturalne też mają inne?


tego nie wiem, nie dotarłam jeszcze do tych informacji
ale nie zdziwiłabym się, gdyby nie mieli
i wcale nie uważam za konieczne zdania matury
skończenie szkoły otwiera drzwi do wielu szkół POLICEALNYCH, jest duży wybór na miarę możliwości różnych ludzi
"Nigdy nie rezygnuj z tego, co naprawdę chcesz robić.
Człowiek z wielkimi ambicjami i marzeniami jest silniejszy od tego,
który jest tylko realistą."

Awatar użytkownika
Basiek70
Posty: 2234
Rejestracja: 2007-08-24, 19:43
Przedmiot: Inne

Re: UCZEŃ Z UPOŚL UMYS W STOPNIU LEKKIM W LICEUM KL INTEGRACYJNE

Postautor: Basiek70 » 2014-06-20, 21:33

Art.3.9.UoSO pisze:Nikt nie jest gorszy i Twoje dziecko i ci z problemami. A mają te osoby dostosowanie np. w strzelectwie sportowym, pływaniu wyczynowym, itd. Nie, mają swoje klasyfikacje, odrębne i nieporównywalne z osobami bez takich dysfunkcji.


chyba mylisz pojęcia; te odrębne klasyfikacje obejmują ludzi albo z dysfunkcjami fizycznymi, albo z głębszymi intelektualnymi
jak słucham wypowiedzi niektórych sportowców, odnoszę wrażenie, ze ich II jest poniżej normy
co im nie przeszkadza być wybitnymi w swojej dyscyplinie
ot, stali w kolejce po sportowy talent, nie po rozum
"Nigdy nie rezygnuj z tego, co naprawdę chcesz robić.

Człowiek z wielkimi ambicjami i marzeniami jest silniejszy od tego,

który jest tylko realistą."

Awatar użytkownika
Basiek70
Posty: 2234
Rejestracja: 2007-08-24, 19:43
Przedmiot: Inne

Re: UCZEŃ Z UPOŚL UMYS W STOPNIU LEKKIM W LICEUM KL INTEGRACYJNE

Postautor: Basiek70 » 2014-06-20, 21:34

haLayla pisze:Czy tylko ja czuję obrzydzenie czytając posty matmynamaksa?


nie, nie tylko Ty
"Nigdy nie rezygnuj z tego, co naprawdę chcesz robić.

Człowiek z wielkimi ambicjami i marzeniami jest silniejszy od tego,

który jest tylko realistą."

Awatar użytkownika
iluka
Posty: 3015
Rejestracja: 2012-07-25, 12:23
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język polski
Lokalizacja: małopolskie

Re: UCZEŃ Z UPOŚL UMYS W STOPNIU LEKKIM W LICEUM KL INTEGRACYJNE

Postautor: iluka » 2014-06-21, 07:52

sławka pisze:Otóż na podstawie zdobytej wiedzy i rozmów z nauczycielami uważam, że uczeń z uu lekkim to nieporozumienie w LO. Piersza, rzecz to jakim cudem sprostał wymaganiom, żeby otrzymać wymagana liczbe punktów gwarantujaca przyjecie do liceum
Nie orientuję się, ale druk świadectwa takiego ucznia nie jest inny?
W życiu bo­wiem is­tnieją rzeczy, o które war­to wal­czyć do sa­mego końca. Paulo Coelho

Awatar użytkownika
dushka
Posty: 3902
Rejestracja: 2006-08-03, 19:39

Re: UCZEŃ Z UPOŚL UMYS W STOPNIU LEKKIM W LICEUM KL INTEGRACYJNE

Postautor: dushka » 2014-06-21, 08:33

Druk ten sam, ale na górze dopisek że uczeń realizował program dostosowany, na podstawie... (i tu nr rozporządzenia).

Awatar użytkownika
iluka
Posty: 3015
Rejestracja: 2012-07-25, 12:23
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język polski
Lokalizacja: małopolskie

Re: UCZEŃ Z UPOŚL UMYS W STOPNIU LEKKIM W LICEUM KL INTEGRACYJNE

Postautor: iluka » 2014-06-21, 09:12

Yhmmm... ale punkty w rekrutacji dostaje takie same chyba???
W życiu bo­wiem is­tnieją rzeczy, o które war­to wal­czyć do sa­mego końca. Paulo Coelho

Awatar użytkownika
dushka
Posty: 3902
Rejestracja: 2006-08-03, 19:39

Re: UCZEŃ Z UPOŚL UMYS W STOPNIU LEKKIM W LICEUM KL INTEGRACYJNE

Postautor: dushka » 2014-06-21, 09:17

Nie wiem.

Awatar użytkownika
iluka
Posty: 3015
Rejestracja: 2012-07-25, 12:23
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język polski
Lokalizacja: małopolskie

Re: UCZEŃ Z UPOŚL UMYS W STOPNIU LEKKIM W LICEUM KL INTEGRACYJNE

Postautor: iluka » 2014-06-21, 09:47

No właśnie. Sporo niewiadomych. Stąd różne wątpliwości zapewne...
W życiu bo­wiem is­tnieją rzeczy, o które war­to wal­czyć do sa­mego końca. Paulo Coelho

Art.3.9.UoSO
Posty: 661
Rejestracja: 2009-09-13, 23:19
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Matematyka
Lokalizacja: mazowieckie

Re: UCZEŃ Z UPOŚL UMYS W STOPNIU LEKKIM W LICEUM KL INTEGRACYJNE

Postautor: Art.3.9.UoSO » 2014-06-21, 12:14

dushka pisze:Druk ten sam, ale na górze dopisek że uczeń realizował program dostosowany, na podstawie... (i tu nr rozporządzenia).
Brak podstawy Twojego twierdzenia.
Co do obrzydzenia, nie rozumiem uwagi. Czy jest to brak argumentu ad vocem i użtwasz tekstu w stylu "... a twoja matka ..."?
Basiek70 pisze:te odrębne klasyfikacje obejmują ludzi albo z dysfunkcjami fizycznymi, albo z głębszymi intelektualnymi
jak słucham wypowiedzi niektórych sportowców, odnoszę wrażenie, ze ich II jest poniżej normy
I dlatego dysfunkcja intelektualna też ma swoją klasyfikację. Ci sportowcy nie rywalizują między sobą.
Co do oceny II ludzi po ich wypowiedzi, to dopiero budzi obrzydzenie.

Awatar użytkownika
dushka
Posty: 3902
Rejestracja: 2006-08-03, 19:39

Re: UCZEŃ Z UPOŚL UMYS W STOPNIU LEKKIM W LICEUM KL INTEGRACYJNE

Postautor: dushka » 2014-06-21, 13:06

Art.3.9.UoSO pisze:
dushka pisze:Druk ten sam, ale na górze dopisek że uczeń realizował program dostosowany, na podstawie... (i tu nr rozporządzenia).
Brak podstawy Twojego twierdzenia.
Co do obrzydzenia, nie rozumiem uwagi. Czy jest to brak argumentu ad vocem i użtwasz tekstu w stylu "... a twoja matka ..."?
Basiek70 pisze:te odrębne klasyfikacje obejmują ludzi albo z dysfunkcjami fizycznymi, albo z głębszymi intelektualnymi
jak słucham wypowiedzi niektórych sportowców, odnoszę wrażenie, ze ich II jest poniżej normy
I dlatego dysfunkcja intelektualna też ma swoją klasyfikację. Ci sportowcy nie rywalizują między sobą.
Co do oceny II ludzi po ich wypowiedzi, to dopiero budzi obrzydzenie.


Odczep się, nie ja pisałam o obrzydzeniu.

Art.3.9.UoSO
Posty: 661
Rejestracja: 2009-09-13, 23:19
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Matematyka
Lokalizacja: mazowieckie

Re: UCZEŃ Z UPOŚL UMYS W STOPNIU LEKKIM W LICEUM KL INTEGRACYJNE

Postautor: Art.3.9.UoSO » 2014-06-21, 13:56

dushka pisze:Odczep się, nie ja pisałam o obrzydzeniu.
Tak, oczywiście, odczepiam się, źle użyłem cytatu.
Basiek70 pisze:haLayla napisał/a:
Czy tylko ja czuję obrzydzenie czytając posty matmynamaksa?

nie, nie tylko Ty
Co do obrzydzenia, nie rozumiem uwagi. Czy jest to brak argumentu ad vocem i używasz tekstu w stylu "... a twoja matka ..."?

Awatar użytkownika
Basiek70
Posty: 2234
Rejestracja: 2007-08-24, 19:43
Przedmiot: Inne

Re: UCZEŃ Z UPOŚL UMYS W STOPNIU LEKKIM W LICEUM KL INTEGRACYJNE

Postautor: Basiek70 » 2014-06-21, 14:49

iluka pisze:
sławka pisze:Otóż na podstawie zdobytej wiedzy i rozmów z nauczycielami uważam, że uczeń z uu lekkim to nieporozumienie w LO. Piersza, rzecz to jakim cudem sprostał wymaganiom, żeby otrzymać wymagana liczbe punktów gwarantujaca przyjecie do liceum
Nie orientuję się, ale druk świadectwa takiego ucznia nie jest inny?


nie jest
tylko w arkuszu jest adnotacja o UU
świadectwa są takie same
"Nigdy nie rezygnuj z tego, co naprawdę chcesz robić.

Człowiek z wielkimi ambicjami i marzeniami jest silniejszy od tego,

który jest tylko realistą."

Awatar użytkownika
Basiek70
Posty: 2234
Rejestracja: 2007-08-24, 19:43
Przedmiot: Inne

Re: UCZEŃ Z UPOŚL UMYS W STOPNIU LEKKIM W LICEUM KL INTEGRACYJNE

Postautor: Basiek70 » 2014-06-21, 14:51

dushka pisze:Druk ten sam, ale na górze dopisek że uczeń realizował program dostosowany, na podstawie... (i tu nr rozporządzenia).


nie, nie ma tej informacji od zeszłego roku
"Nigdy nie rezygnuj z tego, co naprawdę chcesz robić.

Człowiek z wielkimi ambicjami i marzeniami jest silniejszy od tego,

który jest tylko realistą."


Wróć do „Kształcenie specjalne i klasy integracyjne”

cron