Moja pierwsza praca- uczeń głęboko niepełnos. Prosze o pomoc

Moderatorzy: Basiek70, służby porządkowe

monikaas1990
Posty: 7
Rejestracja: 2014-09-08, 08:42
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Zajęcia zintegrowane
Lokalizacja: lubelskie

Moja pierwsza praca- uczeń głęboko niepełnos. Prosze o pomoc

Postautor: monikaas1990 » 2014-09-08, 09:01

Dzień Dobry, chciałabym Państwa prosić o pomoc.
Jestem tegoroczną absolwentką oligofrenopedagogiki z elementami terapii pedagogicznej. Dostałam pracę. Mam 7 godzin z uczennicą głęboko niepełosprawną inteletualnie. Zajęcia odbywają się u niej w domu.Byłam już u niej na zajęciach 3 razy i mnie to przeraża. Boję się, że nad nią nie zapanuje. Każdy mi powtarza, że nie mam źle bo ona nie jest agresywna. Ale lęk nadal jest. Ostatnim razem układałyśmy puzzle i ona nagle zaczęła mi te puzzle rozrzucać po pokoju Co jej dawałam to ona rozrzucała a ja chodziłam i zbierałam. Wiem, że tak nie powinno być ale byłam przerażona. Co innego jest wiedza teoretyczna, a co innego praktyka. Po prostu nie wiem jak mam od niej egzekwować coś. Albo np. siedzi przy stoliku nagle wstaj i chodzi. Co mam zrobi ć żeby usiadła i kontynuowała? Albo kolorujemy i kredki nagle rozrzuca po pokoju? Chciałam już nawet zrezygnować ale już niemogę :( mam u niej zajęcia za 2 dni to już mnie żołądek boli trzeci dzień :( boję się kolejnego spotkania. Czuję się z tym strasznie. Studiowałam to z chęcią, ale teraz mnie to przeraża.
I jeszcze może ktoś mi podać link albo udzielić rad jak napisać program do jej zajęć rewalidaycjno- wychowawczych? Widziałam parę wzorów, ale już nie wiem który to powiniem być.

Proszę o pomoc.

Awatar użytkownika
linczerka
Posty: 4541
Rejestracja: 2011-11-04, 19:49
Kto: nauczyciel
Lokalizacja: Polska

Re: Moja pierwsza praca- uczeń głęboko niepełnos. Prosze o pomoc

Postautor: linczerka » 2014-09-08, 16:57

1. Zachowania takie mogą wynikać z UU. Po prostu nie możesz tyle robić. Koloruj np. etapami (nie zawsze w jeden dzień). Przygotuj ćwiczenia, które wymagają krótkiego czasu. Dużo zadań z samoobsługi. Poczytaj podstawę programową.
Nie chce usiąść, to rób zadania i ćwiczenia dostosowane do sytuacji. To Ty musisz zmienić formy i sposoby realizacji. Dziecko Ci się nie zmieni. Bazuj na polisensoryczności.
monikaas1990 pisze:Widziałam parę wzorów, ale już nie wiem który to powiniem być.

Nie ma uniwersalnego programu. Piszesz do orzeczenia,pp i ewentualnych wskazań. wskazań.
Mpdz, Zespół Downa czy inne?
Trzeba umieć iść słoneczną stroną życia

monikaas1990
Posty: 7
Rejestracja: 2014-09-08, 08:42
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Zajęcia zintegrowane
Lokalizacja: lubelskie

Re: Moja pierwsza praca- uczeń głęboko niepełnos. Prosze o pomoc

Postautor: monikaas1990 » 2014-09-08, 19:20

Dziewczynka ma głęboką niepełnosprawność intelektualną oraz mózgowe porażenie dziecięce. Przygotowałam sobie na jutro stare gazety to bedziemy robić kule i np turlać przekładać z ręki do ręki oraz dużą tablice magnetyczną i np będziemy rozkładać przedmioty po tablicy, sortować, manipulować magnesami.

Awatar użytkownika
linczerka
Posty: 4541
Rejestracja: 2011-11-04, 19:49
Kto: nauczyciel
Lokalizacja: Polska

Re: Moja pierwsza praca- uczeń głęboko niepełnos. Prosze o pomoc

Postautor: linczerka » 2014-09-08, 20:09

Wiesz, jak pracować z dyzartrią? To też może być.
Szukaj też materiałów w przeglądarce stosując skrót mpdz.
Trzeba umieć iść słoneczną stroną życia

monikaas1990
Posty: 7
Rejestracja: 2014-09-08, 08:42
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Zajęcia zintegrowane
Lokalizacja: lubelskie

Re: Moja pierwsza praca- uczeń głęboko niepełnos. Prosze o pomoc

Postautor: monikaas1990 » 2014-09-13, 20:28

Pierwszy tydzień pracy za mną :) więcej panikowałam niż było to potrzebne :)
Dziękuję bardzo za wsparcie i za pomoc :) Stosuję się do Pani rad i myślę, e teraz bedzie coraz lepiej :)

Awatar użytkownika
linczerka
Posty: 4541
Rejestracja: 2011-11-04, 19:49
Kto: nauczyciel
Lokalizacja: Polska

Re: Moja pierwsza praca- uczeń głęboko niepełnos. Prosze o pomoc

Postautor: linczerka » 2014-09-13, 20:48

To fajnie. Ale będziesz miała nieprzewidywalne sytuacje. Wahania humorów też. Zajęcia często wymagają improwizacji, bo wynika to z sytuacji.
W przypadku tych rozrzuconych kredek, nie zbieraj, ale zacznij układać z nich cokolwiek (domek). W przypadku złych nastrojów, jak najmniej zwracaj się do dziecka. Zacznij "sama się bawić" i mówić do siebie. Dzieciak się włączy.
Wykorzystaj proste zabawy zuchowe. Poszukaj w necie pląśniczka.
Dziewczynki z mpdz lubią śpiewać z pokazywaniem.
Trzeba umieć iść słoneczną stroną życia

monikaas1990
Posty: 7
Rejestracja: 2014-09-08, 08:42
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Zajęcia zintegrowane
Lokalizacja: lubelskie

Re: Moja pierwsza praca- uczeń głęboko niepełnos. Prosze o pomoc

Postautor: monikaas1990 » 2014-11-26, 17:56

Dziękuję :* za pierwszym razem jak jej kazałam pozbierać te kredki to takie duże oczy zrobiła, że szok. Teraz jest już lepiej. Czasami ma gorsze dni ale już sobie z tym radzę. Ostatnio oglądałyśmy w Internecie jakiś teatrzyk dziecięcy, gdy była zmęczona i już nic nie chciała robić.

Jeszcze mam pytanie odnośnie dokumentów: mam prowadzić zeszyt obserwacji z dziewczyną, co ma z nią logopedię, dziennik, napisałyśmy wspólnie IPET. I trzeba jeszcze coś? Jakiś program?

Awatar użytkownika
linczerka
Posty: 4541
Rejestracja: 2011-11-04, 19:49
Kto: nauczyciel
Lokalizacja: Polska

Re: Moja pierwsza praca- uczeń głęboko niepełnos. Prosze o pomoc

Postautor: linczerka » 2014-11-26, 18:33

monikaas1990 pisze:Jakiś program?

Tak
Wpisz w wyszukiwarkę: Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka z mózgowym porażeniem dziecięcym ORE. Tam jest dość dobrze pokazane, jak napisać taki program. A przynajmniej zobaczysz, jak skonstruować.
Jak nie znajdziesz, to na pw podaj adres mailowy.
Trzeba umieć iść słoneczną stroną życia


Wróć do „Kształcenie specjalne i klasy integracyjne”