Witam,
jestem studentką II roku drugiego stopnia na kierunku edukacja integracyjna i włączająca na APS-ie. Razem z koleżanką mamy do wykonania prezentację na temat dzieci z przepukliną oponowo-rdzeniową. Jednymi z punktów, które mają być zawarte w prezentacji to:
1. jak wygląda praca z dziećmi z tą niepełnosprawnością w przedszkolu i szkole podstawowej? Jak wygląda dzień z życia dziecka? oraz
2. jakie potrzebne są do pracy z dzieckiem dodatkowe dostosowania? Czy należy dostosować specjalnie klasę oraz miejsce pracy (wynikające z tego rodzaju niepełnosprawności)? Jakie są czynności organizacyjne czy techniczne, które pomagają dzieciom z przepukliną oponowo-rdzeniową w poczuciu się bezpiecznie i swobodnie w placówce oraz ułatwiają w niej pobyt? Na co należy zwrócić szczególną uwagę przy pracy z dziećmi (np. zmiana pozycji ciała podczas zajęć)?
3. jakie są czynności organizacyjne w planowaniu pracy i jej celów?
Oczywiście zdajemy sobie sprawę, iż każde dziecko jest inne oraz że potrzebuje różnych dostosowań, ale każda informacja jest dla nas cenna. Bardzo prosimy o pomoc, bo jedyne co znalazłyśmy to ogólne publikacje na temat niepełnosprawności ruchowej, bez uszczegółowienia z zakresu przepukliny oponowo-rdzeniowej, a chcemy przekazać rzetelne informacje naszym koleżankom z grupy. Będziemy wdzięczne za wszelkie wskazówki oraz publikacje, które Państwa zdaniem pomogłyby nam w przygotowaniu prezentacji.
Z góry dziękujemy za wszelką pomoc