Postautor: linczerka » 2017-09-10, 10:39
ZBK, nie znajdziesz gotowego planu wynikowego. Nie napisałaś, dla kogo program układasz. Plan wynikowy wypływa z programu.
Może przykład Ci pomoże:
Zajęcia dla grupy uczniów z zaburzeniami artykulacji, utrudniającymi komunikację, wypowiadający ch się na poziomie koniecznym do funkcjonowania w społeczeństwie
Treści programowe:
Rozbuduj te treści:
-kontakt z otoczeniem, odbiór komunikatów, w tym komunikatów językowych, tworzenie komunikatów, uzyskiwanie informacji, artykulacja, prozodia, kultura wypowiedzi, mowa ciała, świadomość komunikacyjna
I do planu wynikowego:
Posegreguj na treści podstawowe i ponadpodstawowe:
komunikuje swoje potrzeby, wyraża w sposób werbalny i niewerbalny stany emocjonalnie, reaguje na komunikaty adekwatnie do sytuacji, rozumie polecenia, rozumie wypowiedzi innych, rozumie kilkuzdaniowy tekst czytany przez nauczyciela lub profesjonalnego lektora, rozpoznaje odgłosy najbliższego otoczenia i nazywa konkretne dźwięki, formułuje kilkuzdaniowe odpowiedzi na pytania, buduje logiczne kilkuzdaniowe wypowiedzi na określony temat, zachowuje poprawny szyk wyrazów w zdaniu, prowadzi dialog z nauczycielem, kolegami, używa zdań oznajmujących, pytających, rozkazujących, wykrzyknikowych, buduje zdania pojedyncze nierozwinięte i rozwinięte, złożone, opisuje najbliższe otoczenie (przedmioty, osoby, miejsca), formułuje krótkie wypowiedzi w formie życzeń, zaproszenia, pozdrowień, przedstawia wydarzenia w ciągu przyczynowo-skutkowym, stosuje formuły grzecznościowe w wypowiedziach, np. prośbę o informację, pyta o kwestie dla siebie niezrozumiałe, prowadzi rozmowę telefoniczną, stosując formy grzecznościowe, formułuje wypowiedzi jako klient, pasażer, pacjent, relacjonuje wydarzenia, stosując słownictwo określające następstwo czasowe, dostrzega różne style w wypowiedzi: humor, patos, jest świadomy, że należy mówić w sposób zrozumiały dla innych, jest świadomy własnych zaburzeń artykulacyjnych
Trzeba umieć iść słoneczną stroną życia