Rewalidacja

Moderatorzy: Basiek70, służby porządkowe

ronnie
Posty: 7
Rejestracja: 2008-09-09, 19:30
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Inne
Lokalizacja: lubelskie

Rewalidacja

Postautor: ronnie » 2008-11-18, 15:35

Witam Wszystkich bardzo serdecznie.
Mam bardzo ważne pytanie , jakbyście mogli pomóc mi...
Mam etat 18 godz rewalidacji. Mój Dyr uważa, że jeżeli chłopaków nie ma na zajęciach(np. z powodu choroby), to tym samym ja odliczam sobie te chodziny, mimio iz ja jestem gotowa do zajęć...kurczę czy to fair? a chłopcy często chorują , wiec ja siędzę i siędzę i odliczam i wypłata cieniutka. Jak to jest? Moja koleżanka pracuje w szkole specjalnej prowadzi rewalidację i oczy wytrzeszczyła gdy jej o tym powiedziałam :shock:
Więc jak to jest?

Rom
Posty: 11
Rejestracja: 2008-11-06, 16:19
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język polski
Lokalizacja: wielkopolskie

Re: Rewalidacja

Postautor: Rom » 2008-11-18, 20:44

Moim zdaniem, jeśli jesteś zatrudniona na etat, to dyr nie ma prawa odliczać Ci godzin. Ty, jak piszesz, jesteś gotowa do pracy, sprawą dyrektora jest jej zapewnienie. Jeśli dzieci nie przychodzą z powodu choroby, to na to nikt nic nie poradzi i dyr. płacze i płaci. Mogę jedynie poradzić Ci abyś zadała to pytanie na forum Interklasy, jest tam gość o nicu Jacol, jest dyrektorem i niezwykle oblatany w przepisach, chętnie ci odpowie.

Rom
Posty: 11
Rejestracja: 2008-11-06, 16:19
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język polski
Lokalizacja: wielkopolskie

Re: Rewalidacja

Postautor: Rom » 2008-11-18, 21:21

No właśnie, wybacz Miwues, że o tobie zapomniałem.
Miwues podał Ci koleżanko jasną wykładnie co masz robić. I tego się trzymaj, on wie co pisze.

ronnie
Posty: 7
Rejestracja: 2008-09-09, 19:30
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Inne
Lokalizacja: lubelskie

Re: Rewalidacja

Postautor: ronnie » 2008-11-18, 21:45

Bardzo , bardzo gorąco dziękuję.

perla83
Posty: 36
Rejestracja: 2009-03-16, 19:01
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Inne
Lokalizacja: wielkopolskie

rewalidacja - jak to powinno wygladać w gimnazjum?

Postautor: perla83 » 2009-05-15, 13:59

prowadze w gimnazjum zajecia rewalidacyjne dla uczniow uposledzonych w stopniu lekkim. Najpierw robilam tak, ze przygotoywalam rozne zabawy, gry i inne cwiczonka, za pomoca ktorych uczniowie mogli przyswoic sobie np. psownie rz i ż albo np. usprawnianie pamieci poprzez gre Memory itp.Tak bylo do czasu az dyrektor nie sprowadzil mi podrecznikow przeznaczonych dla gimn. specjalnego i polecil mi na tym bazowac. Wiec teraz z uczniami robie j.polski i matematyke na przemian ale nie jestem co do sluszności tego przekonana, bo robimy np. rzeczowniki i na lekcji przerabiamy wszystkie ćwiczenia, które są zawarte w tym podreczniku dla gimn. specjalnego. Albo: w podreczniku od matem. mamy algorytm pisemnego dzielenia przez liczbe jednocyfrową i obliczamy sobie słupki. Kto ma racje: ja czy dyrektor? Kiedy byly realizowane te wlasciwe zajecia rewalidacyjne: wtedy jak byly gry i zabawy czy teraz jak robimy te ćwiczenia?

ljuk
Posty: 3
Rejestracja: 2011-02-09, 20:40
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Inne
Lokalizacja: opolskie

rewalidacja 2011

Postautor: ljuk » 2011-03-24, 21:32

W zwiazku z nowym rozporządzeniem MEN z 17 X 2010 gdzie mówi się, że "godzina zajęć specjalistycznych — 60 minut" jak to się ma do rewalidacji??
Jak będzie to wyglądało u Was w szkołach? 60 czy 45 min? W rozporządzeniu tym nie pada ani razu słowo "rewalidacja" ani "upośledzenie umysłowe".
Czy rewalidacja to "inne zajęcia o charakterze terapeutycznym"?

Awatar użytkownika
Andulencja
Posty: 913
Rejestracja: 2008-08-13, 20:21
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: lubelskie

Re: Rewalidacja

Postautor: Andulencja » 2011-03-24, 21:43

godzina = 60 minut :twisted: . A od jakiegoś czasu zaczynam się zastanawiać, czy w książkach do matematyki nie powinni dodać nowej wielkości - godziny lekcyjnej - godzina = 45 minut. :alien:

ljuk
Posty: 3
Rejestracja: 2011-02-09, 20:40
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Inne
Lokalizacja: opolskie

Re: Rewalidacja

Postautor: ljuk » 2011-03-24, 22:41

no i znalazłem sobie sam odpowiedź tutaj:

http://efektywnoscksztalcenia.aps.edu.p ... 2.question

:)

spekt
Posty: 1
Rejestracja: 2011-03-16, 20:05
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Zajęcia zintegrowane
Lokalizacja: dolnośląskie

rewalidacja - surdo

Postautor: spekt » 2011-11-21, 11:30

Witajcie, przeczytałam wszystkie interesujące mnie tematy, ale niestety nie znalazłam odpowiedzi...dlatego nowy wątek.
Od niedawna dostałam rewalidacje z niedosłyszacym uczniem kl Vsp...i wszystko, ok dopóki nie przyszło wypełnić mi dziennika. (pierwszy raz mam rewalidacje) dostałam zwykly dziennik, tak jak w innej szkole do karcianych... i tu mam problem... zajecia prowadze ogolne... nie trzymajac sie zadnego konkretnego tematu m.in. cwiczenia, dyktanda, praca z tekstem... a w dzienniku mam wpisc tematyke zajec...i nie mam pojecia na czym sie oprzec, ktos ma jakis pomysl?niecierpliwie czekam na podpowiedzi:-)

Awatar użytkownika
linczerka
Posty: 4541
Rejestracja: 2011-11-04, 19:49
Kto: nauczyciel
Lokalizacja: Polska

Re: Rewalidacja

Postautor: linczerka » 2011-11-21, 14:25

Nie możesz prowadzić zajęć ogólnych. To rewalidacja. Na podstawie opinii/orzeczenia układasz program dla dziecka niedosłyszącego. Musisz też wprowadzić zajęcia korekcyjno - kompensacyjne.
Trzeba umieć iść słoneczną stroną życia

Awatar użytkownika
linczerka
Posty: 4541
Rejestracja: 2011-11-04, 19:49
Kto: nauczyciel
Lokalizacja: Polska

Re: Rewalidacja

Postautor: linczerka » 2011-11-21, 16:10

Trzeba umieć iść słoneczną stroną życia

Awatar użytkownika
linczerka
Posty: 4541
Rejestracja: 2011-11-04, 19:49
Kto: nauczyciel
Lokalizacja: Polska

Re: Rewalidacja

Postautor: linczerka » 2011-11-21, 16:29

Na początek zrób tak: na podstawie opinii/orzeczenia uporządkuj diagnozę ucznia, później zalecenia poradni. Do zaleceń szukaj tematów i ćwiczeń. Przy czym mają to być ćwiczenia kompensacyjne (powiedzmy, że zastępujące niedosłuch - np. wykorzystujesz percepcję wzrokową oraz ćwiczenia korekcyjne - usprawniające zaburzone funkcje). Zwróć uwagę, czy w opinii/orzeczeniu jest zaburzony jakiś słuch oprócz fizjologicznego (bo może być zaburzony fonemowy, fonetyczny i prozodyczny). Od tego sporo zależy. Czy słuch dziecka jest wspomagany jakąś aparaturą?
A jaki to jest niedosłuch? Przewodzeniowy czy odbiorczy? W jakim stopniu jest uszkodzony? Czy dziecko ma wadę mowy?
Przypomniało mi się. Skoro dziecko jest w kl. V, to chyba został dla niego napisany IPET?
Poszukaj też poradnika dla nauczycieli dziecka niedosłyszącego. To naprawdę ważne. Podeślij mi adres maila na pw, to postaram się Ci przesłać jakieś materiały i wzór takiego programu rewalidacji.
Trzeba umieć iść słoneczną stroną życia

Awatar użytkownika
linczerka
Posty: 4541
Rejestracja: 2011-11-04, 19:49
Kto: nauczyciel
Lokalizacja: Polska

Re: Rewalidacja

Postautor: linczerka » 2011-11-21, 20:29

Co znalazłam na szybkiego, to wysłałam mailem. :)
Trzeba umieć iść słoneczną stroną życia

edyta.pl2
Posty: 1
Rejestracja: 2007-09-23, 07:41
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język polski
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie

???

Postautor: edyta.pl2 » 2012-01-03, 07:22

Witam, zaskoczona jestem postępowaniem szanownego dyrektora:) rewalidacja - jak sama nazwa wskazuje - polega na przywracaniu umiejętności wcześniej utraconych bądź nierozwiniętych, bazując na tym, co dziecko ma rozwinięte najlepiej, znaczy - co najlepiej umie robić:) A to co dyrektor "każe", to raczej usprawnianie technik szkolnych , a nie rewalidacja. Na pewno ma Pani program rewalidacji indywidualnej, na którym należy bazować i robić swoje. Życzę powodzenia:)
edyta_szkolaspecjalna

ZosiaZ
Posty: 11
Rejestracja: 2012-02-06, 18:09
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Matematyka
Lokalizacja: łódzkie

Re: Rewalidacja

Postautor: ZosiaZ » 2012-02-06, 18:15

Witam. Czy nauczyciel z dyplomem studiów magisterskich z danego przedmiotu, ale bez żadnych dodatkowych kursów czy też podyplomówki z kształcenia specjalnego może mieć przyznaną rewalidację?


Wróć do „Kształcenie specjalne i klasy integracyjne”