Autyzm

Moderatorzy: Basiek70, służby porządkowe

rosia
Posty: 4
Rejestracja: 2011-03-01, 18:38
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Inne
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Autyzm

Postautor: rosia » 2011-03-01, 20:24

Szkoła specjalna.W jednym orzeczeniu autystyk ma niepełnosprawnosc intel. w stopniu umiarkowanym, a inni tylko - autyzm wczesnodzieciecy. dla jednego robię opisówkę, a drugim stawiam oceny. Czy wystawiacie oceny z altrnatywnych metod komunikacji?

Awatar użytkownika
dushka
Posty: 3902
Rejestracja: 2006-08-03, 19:39

Re: Autyzm

Postautor: dushka » 2011-03-02, 10:01

Co to jest? nie spotkałam się z czymś takim, ani w szkole specjalnej, ani teraz w integracyjnej?

Przy umiarkowanym u.u. nie wystawia się żadnych ocen prócz opisowej, bez wzgl. na towarzyszące niepełnosprawności, przy lekkim owszem -więc jeśli u was to osobny przedmiot (?) to pewnie tak, ocena powinna być, na logikę...

rosia
Posty: 4
Rejestracja: 2011-03-01, 18:38
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Inne
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Autyzm

Postautor: rosia » 2011-03-02, 18:08

Dzięki. Ciągle nie mam stuprocentowej pewności. AAC to u autystyków przedmiot, więc na logikę, jak mówisz, od czwartej klasy powinna być ocena.Trochę to kontrowersyjne, więc może ktoś ma z własnego doświadczenia zawodowego 100%pewność - stawia się ocenę do dziennika i arkusza ocen, czy nie?

Awatar użytkownika
dushka
Posty: 3902
Rejestracja: 2006-08-03, 19:39

Re: Autyzm

Postautor: dushka » 2011-03-02, 18:36

A nie prościej spytać dyrekcji?

rosia
Posty: 4
Rejestracja: 2011-03-01, 18:38
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Inne
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Autyzm

Postautor: rosia » 2011-03-02, 19:02

Gdyby to było takie proste, nie szukałabym pomocy w sieci.

Art.3.9.UoSO
Posty: 661
Rejestracja: 2009-09-13, 23:19
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Matematyka
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Autyzm

Postautor: Art.3.9.UoSO » 2011-03-02, 19:27

Autystyk w II etapie kształcenia specjalnego, czy też w klasie integracyjnej, realizuje podstawę programową kształcenia ogólnego chyba, że ma sprzężenie z upośledzeniem intelektualnym stopnia umiarkowanego (nie lekkiego), to nie. Obowiązuje go skala ocen, a program ma dostosowany (IPET). Ale racja jest u dushki - zapytaj dyrektora.
Alternatywne metody komunikacji AAC

Awatar użytkownika
dushka
Posty: 3902
Rejestracja: 2006-08-03, 19:39

Re: Autyzm

Postautor: dushka » 2011-03-02, 19:31

Rosia, ale skoro macie w szkole taki przedmiot, to dyrekcja musi wiedzieć co i jak, racja?

Ale inaczej - skoro funkcjonuje u was taki przedmiot, to są oceny. U nas takim dziwem była edukacja regionalna.

agatkaa
Posty: 1
Rejestracja: 2011-08-31, 13:32
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Zajęcia zintegrowane
Lokalizacja: śląskie

nauczyciel tzw. "cień" dziecka autystycznego w kla

Postautor: agatkaa » 2011-08-31, 13:39

Bardzo proszę o informację na temat tego stanowiska pracy?? Czy pracował ktoś? może podzielicie się informacjami na ten temat, jak w waszej szkole to wygląda? u nas bedzie to pierwsze takie stanowisko, które obejmę ja:) bardzo proszę o podpowiedzi i jakieś informacje. Pozdrawiam. Początkujący nauczyciel.

Awatar użytkownika
dushka
Posty: 3902
Rejestracja: 2006-08-03, 19:39

Jak pomóc w rozwoju małego dziecka autystycznego?

Postautor: dushka » 2012-04-17, 09:32

Słuchajcie, ważna dla mnie sprawa, bo już mam mętlik w glowie.

Przyjaciółka jest w trakcie diagnozy dziecka, 2latka, juz wiadomo, ze ma zaburzenia ze spektrum autyzmu. Wie, że kluczowy dla rozwoju będzie ten najbliższy rok, zanim pójdzie do przedszkola integracyjnego - i teraz tak: będzie miala wczesne wspomaganie w ośrodku terapeutycznym, mającym kontrakt z nfz, ale to tylko 120h w ciagu tego roku, na terapię behawioralną jej nie stać, nfz nie refunduje. Ogólnie dramat, ale moje pytanie; JAK można pomóc dziecku inaczej? Na co uwagę zwrócić, co ćwiczyć, jak pracować z dzieckiem samodzielnie? Jakieś ksiażki polecacie, gdzie można szukać wskazówek? Slabo się na autyzmie znam, a już na takich malych dzieciach to prawie wcale, pomóżcie coś...

Awatar użytkownika
linczerka
Posty: 4541
Rejestracja: 2011-11-04, 19:49
Kto: nauczyciel
Lokalizacja: Polska

Re: Autyzm

Postautor: linczerka » 2012-04-17, 13:38

Książek jest sporo, ale tak naprawdę polecam:
„Małe dziecko z autyzmem” – Ewa Pisula
„Terapia behawioralna dzieci z autyzmem” – Przemysław Babel i inni
„Autyzm wczesnodziecięcy”- Hanna Jaklewicz

Strona i forum dla rodziców dzieci – tu porady i wymiana doświadczeń: http://www.dzieci.bci.pl/strony/autyzm/twoj.html
dushka pisze:to tylko 120h w ciagu tego roku

Sporadycznie przyznają więcej godzin.
Trzeba umieć iść słoneczną stroną życia

izkaolek
Posty: 93
Rejestracja: 2012-01-23, 14:23
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Inne, Zajęcia zintegrowane
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Autyzm

Postautor: izkaolek » 2012-04-17, 13:45

Niech znajoma przejrzy też strony Sotis i Synapsis. Oni specjalizują się właśnie w tej dziedzinie, prowadzą szkolenia, warsztaty, wydają książki. Czytałam też o specjalnych dietach eliminacyjnych i podawaniu suplementów też warto spróbować poszukać informacji na ten temat.

izkaolek
Posty: 93
Rejestracja: 2012-01-23, 14:23
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Inne, Zajęcia zintegrowane
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Autyzm

Postautor: izkaolek » 2012-04-17, 13:54

Może wolontariusze mogliby mamie pomóc intensywnie pracować z dzieckiem. Wolontariusze tacy przechodzą zwykle wcześniej kurs lub specjalne przeszkolenie do pracy z dzieckiem autystycznym. Na pewno trzeba pracować nad metodą komunikacji, szczególnie że maluch ma iść do przedszkola. Ale ja nie jestem specjalistką w tej dziedzinie więc nie będę za dużo się wypowiadała.

Awatar użytkownika
linczerka
Posty: 4541
Rejestracja: 2011-11-04, 19:49
Kto: nauczyciel
Lokalizacja: Polska

Re: Autyzm

Postautor: linczerka » 2012-04-17, 14:41

Popytaj też w świetlicach środowiskowych/terapeutycznych. Zapytaj w poradni, czy wiedzą coś na temat pomocy różnych placówek pozaszkolnych w środowisku lokalnym.
Trzeba umieć iść słoneczną stroną życia

Awatar użytkownika
linczerka
Posty: 4541
Rejestracja: 2011-11-04, 19:49
Kto: nauczyciel
Lokalizacja: Polska

Re: Autyzm

Postautor: linczerka » 2012-04-17, 14:52

Trzeba zwrócić uwagę na komunikację, zachowania społeczne (jak największy kontakt z ludźmi) i zachowania stereotypowe. Czy w mowie dziecka występuje echolalia natychmiastowa czy echolalia odroczona? I czy w ogóle takowa występuje? Czy występują formy agresji?
Trzeba umieć iść słoneczną stroną życia

Awatar użytkownika
Basiek70
Posty: 2234
Rejestracja: 2007-08-24, 19:43
Przedmiot: Inne

Re: Autyzm

Postautor: Basiek70 » 2012-04-23, 19:21

dushka, a skąd jest koleżanka?
jeśli ma Warszawę w zasięgu, bardzo polecam OWI na Pilickiej - diagnoza i terapia są darmowe, pracują tam świetni specjaliści właśnie od wczesnego wspomagania
"Nigdy nie rezygnuj z tego, co naprawdę chcesz robić.
Człowiek z wielkimi ambicjami i marzeniami jest silniejszy od tego,
który jest tylko realistą."


Wróć do „Kształcenie specjalne i klasy integracyjne”