Autyzm

Moderatorzy: Basiek70, służby porządkowe

nikola0
Posty: 2
Rejestracja: 2009-01-21, 17:09
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Inne
Lokalizacja: lubelskie

ocena autystyka

Postautor: nikola0 » 2009-01-21, 17:14

witam wszystkich.mam ogromną prośbę.Prowadzę zajęcia indywidualne z 6-letnim autystykiem.jest koniec semestru i nie mam pojęcia jak go ocenić, w jakiej formie???pomóżcie błagam!!!

Awatar użytkownika
dushka
Posty: 3940
Rejestracja: 2006-08-03, 19:39

Re: Autyzm

Postautor: dushka » 2009-01-21, 19:01

Opisowo, skupiając się na tym, co w ciągu semestru osiągnął - jakie umiejętności opanował. Nie pisałąbym, czego nie potrafi, bo to bez sensu w przypadku autystyków.

joannajoanna
Posty: 101
Rejestracja: 2008-12-28, 11:42
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Inne
Lokalizacja: śląskie

Re: Autyzm

Postautor: joannajoanna » 2009-01-21, 20:07

Dokładnie, opisujesz go, tyle ile potrafi np w samoobsłudze, kominikacji, itp wpisz sobie w internet, pewnie coś Ci wyskoczy na wzór ;)
;)

nikola0
Posty: 2
Rejestracja: 2009-01-21, 17:09
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Inne
Lokalizacja: lubelskie

Re: Autyzm

Postautor: nikola0 » 2009-01-22, 09:26

dziękuję bardzo.pozdrawiam

Awatar użytkownika
dushka
Posty: 3940
Rejestracja: 2006-08-03, 19:39

Terapia autyzmu - pilne, proszę o pomoc, szukam informacji

Postautor: dushka » 2009-05-18, 15:42

Słuchajcie, mam taką sprawę, wątpliwość.

Otóż mam zajęcia z autystycznym chłopcem, 6latkiem, który prócz autyzmu ma upośledzenie umiarkowane.

Rodzice młodego dorwali jakąś lekarkę, która rozbudziła w nich ogromne nadzieję, że wyleczy chłopca. I tu pojawia się morze moich wątpliwości :/

Otóż - gdyby terapia owa była tak genialna, to byłoby o niej na pewno głośno. Poza tym, to nie jest dziecko pełnosprawne intelektualnie z autyzmem, ale - umiarkowane z autyzmem, co diametralnie zmienia postać rzeczy!

I teraz mam pytanie - czy ktoś z Was słyszał o fundacji nowa nadzieja? I o pani dr Ewie Tomaszewskiej - Kryk?

Strona to http://www.nowanadzieja.com.pl/index.ph ... 62&lang=pl (już podałam konkretny link do opisu owej cudownej terapii).

Absolutnie niczego nie chce tu zarzucać owej pani, chcę rozwiać jedynie wątpliwości. Komuś obiło się coś o uszy o tym cudownym leczeniu - leczeniu dietą?

Do mnie to kompletnie nie przemawia, a tu kwestia jest sporej kasy - ponieważ badania laboratoryjne prowadzone są w USA, a w Polsce najpierw na badania trzeba jechać do Warszawy - koszta rzędu kilku tysięcy złotych.

Rodziny tego dziecka nie stać na to, a mimo to nadzieje mają wielkie i szukają pieniędzy. Ogólnie mało mnie całość przekonuje...

Awatar użytkownika
MarDeb
Posty: 114
Rejestracja: 2009-04-12, 21:53
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Inne
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Autyzm

Postautor: MarDeb » 2009-05-19, 00:10

U nas niektórzy rodzice też szaleli z tą dietą ale skutki były mizerne. Pamiętajcie też, że nawet placebo ma pewien odsetek wyleczeń.

Awatar użytkownika
dushka
Posty: 3940
Rejestracja: 2006-08-03, 19:39

Re: Autyzm

Postautor: dushka » 2009-05-19, 08:54

Dzięki za odpowiedź.

Ktoś jeszcze coś wie?

Awatar użytkownika
chiczi
Posty: 3046
Rejestracja: 2006-10-02, 16:12

Re: Autyzm

Postautor: chiczi » 2009-08-16, 14:53

dushka pisze:Podbijam temat - chiczi, wyjaśniło się z małą coś?


Mała ma już na lewe i prawe uszko aparat słuchowy :|

orifielka
Posty: 10
Rejestracja: 2009-05-17, 18:56
Kto: nauczyciel
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie

Autyzm

Postautor: orifielka » 2009-09-02, 21:10

Dziewczyny. Mam problem. I nie wiem, jak go ugryźć.
Do klasy pierwszej integracyjnej dostałam chłopca z autyzmem. Jestem nauczycielem wspomagającym. Towarzyszę dzieciom z orzeczeniem na większości lekcji. Na w-fie nie. Mimo to dyrekcja obarczyła mnie obowiazkiem odprowadzenia i przyprowadzenia chłopca na halę. I o ile z tym mogę się zgodzić i zrozumieć,ze ze względu na jego bezpieczeństow jest to konieczne, to z wymogiem, aby pilnować go na przerwach juz niekoniecznie. Na korytarzach są nauczyciele dyżurujacy. Są przeze mnie "uczuleni" na zwrócenie uwagi na Mateusza. I to wydaje mi się wszystko, co w tej kwestii. Bo niby jak mam go pilnować. Po dzwonku chłopiec wychodzi z klasy na przerwę. Nie słucha mnie, więc nie zostanie ze mną w klasie ( to ma być kara? przerwa w klasie? zresztą - lekcje odbywaja się w całym budynku). Mam za nim chodzić, czy jak? Ja mam pięcioro z orzeczeniami i do tego jeszcze 15ścioro "pełnosprawnych". Z drugiej strony boję się,ze wyjdzie poza teren szkoły.
Aha - mama go przywozi i zabiera ze szkoły, więc jest mało samodzielny w tym zakresie.
Nie wiem, jak to rozegrać. Jakie macie doświadczenia? Czy moze ja nie mam racji?

I jeszcze jedno - jak sie stwierdza autyzm, to nie stwierdza sie poziomu intelektualnego (chodzi mi o upośledzenie)? Nie wiem, jak napisać plan wynikowy z polskiego, i czego sie spodziewać po dziecku. Nie wiem też jak pomóc matematyczce, która mnie pyta o wskazówki do planu (chłopiec liczy do 20 na palcach i wykonuje podstawowe działania, ułamków nie opanował). Czy takie dziecko realizuje podstawę programową?
Ma w orzeczeniu dostosowanie materiału, jego objętosci i tresci, form kształcenia, a nie inny program (szkoły specjalnej)

Wspomózcie człowieka, proszę...
pierwszy rok w integracji... I taki "przypadek" na początek :(
Z innymi mam czytelniejszą kwestię.
Z góry wielkie dzięki

Kasia
Ostatnio zmieniony 2012-05-02, 17:22 przez orifielka, łącznie zmieniany 1 raz.

anmar
Posty: 178
Rejestracja: 2007-08-20, 23:54

Re: Autyzm

Postautor: anmar » 2009-09-02, 22:48

Dziecko z autyzmem może być w normie, ale najczęściej jest poniżej. Czy z wszystkim ma takie problemy jak z matematyką? Zdarzają się wybiórcze opóżnienia i wybiórcze uzdolnienia.Charakterystyczne dla autyzmu jet to, że w jednych dziedzinach rozwijają się szybciej, w innych wolniej.

Napisz mi na priva swój adres mailowy to ci co nieco na temat autyzmu i sposobów pracy prześlę.
Leges ab omnibus intellegi debant

di26
Posty: 11
Rejestracja: 2007-07-16, 18:54

Dziecko autystyczne

Postautor: di26 » 2010-06-26, 16:52

Witam.
Sprawa przedstawia się tak dwie panie w szkole masowej jedna z oligo a druga z oligo i wczesnym wspomaganiem rozwoju i edukacji dziecka autystycznego. Która z nich ma szansę pracować z dzieckiem autystycznym i właściwie w ramach jakich zajęć?
Jakie kwalifikacje powinien mieć nauczyciel by prowadzić zajęcia z dzieckiem autystycznym?
Dziekuję

di26
Posty: 11
Rejestracja: 2007-07-16, 18:54

Re: Autyzm

Postautor: di26 » 2010-06-27, 17:32

No tak byłoby najlepiej! i tego życzę wszystkim ale niestety nie zawsze o to chodzi...

123mama
Posty: 1
Rejestracja: 2010-01-24, 17:36
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język polski
Lokalizacja: łódzkie

Re: Autyzm

Postautor: 123mama » 2010-06-30, 21:28

Witam,
Mam do wszystkich pytanie.
Czy osoba , która nie jest pania magister(jest na 4 roku studiów zaocznych) moze pracowac z dziecmi uposledzonymi w stopniu lekkim w szkole specjalnej? Nie ma takze oligo.
Pytam , poniewaz we wrzesniu, w mojej miejscowosci szukano nauczyciela i nie chciano mnie przyjac , poniewaz nie miałam oligo. Jestem nauczycielem i juz mam oligo.
Dodatkowo osobie tej , o której pisze zaproponowano zrobienie stazu na nauczyciela kontraktowego(uczy angielskiego). Pytam , poniewaz juz nie wiem , czy to sa znjomosci, czy moze ja ja czegos nie wiem. Prosze o odp.

rosia
Posty: 4
Rejestracja: 2011-03-01, 18:38
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Inne
Lokalizacja: mazowieckie

ocena autystyków

Postautor: rosia » 2011-03-01, 18:42

Moi autystycy we wrześniu zaczną czwartą klasę, a więc nauczanie przedmiotowe. Czy to możliwe, że będę stawiać im oceny z polskiego, przyrody, historii...i alternatywnych metod komunikacji? W orzeczeniu nie mają stopnia niepełnosprawności.

Awatar użytkownika
dushka
Posty: 3940
Rejestracja: 2006-08-03, 19:39

Re: Autyzm

Postautor: dushka » 2011-03-01, 19:42

W orzeczeniu nigdy nie jest podany stopień niepełnosprawności.

Co to za szkoła? ALe tak, owszem, uczniowie autystyczni też mogą dostawać oceny.


Wróć do „Kształcenie specjalne i klasy integracyjne”

cron