potrzebna informacja, zajrzyjcie proszę

Moderatorzy: Basiek70, służby porządkowe

Awatar użytkownika
Basiek70
Posty: 2234
Rejestracja: 2007-08-24, 19:43
Przedmiot: Inne

potrzebna informacja, zajrzyjcie proszę

Postautor: Basiek70 » 2009-11-22, 13:15

Potrzebuje informacji zwrotnej nt. tego czy dzieci z dysfunkcjami przejawiają jakieś szczególne trudności w zrozumieniu otaczającej nas rzeczywistości ekonomicznej?, a jeśli tak to jakie widzicie możliwości wspomagania/uatrakcyjnienia edukacji ekonomicznej dzieci ze szczególnym uwzględnieniem potrzeb dzieci niepełnosprawnych.
Np.
- prezentacje multimedialne
- gry symulacyjne
- gościnne wykłady ekspertów np. z różnych instytucji finansowych jak banki itp.
- filmy instruktażowe
- inne (jakie?)
A jeśli dzieci z dysfunkcjami nie przejawiają takich trudności, też proszę napiszcie to.

Ja mam swoje spostrzeżenia na ten temat, podzielę się oczywiście, ale na koniec.
"Nigdy nie rezygnuj z tego, co naprawdę chcesz robić.
Człowiek z wielkimi ambicjami i marzeniami jest silniejszy od tego,
który jest tylko realistą."

Awatar użytkownika
dushka
Posty: 3902
Rejestracja: 2006-08-03, 19:39

Re: potrzebna informacja, zajrzyjcie proszę

Postautor: dushka » 2009-11-22, 13:46

Oczywiście, że tak - choćby uczniowie z upośledzeniem umysłowym czy nawet na pograniczu. przeważnie kuleje u nich umiejętność abstrahowania i uogólniania, obliczania - a jak bez tego zrozumieć cokolwiek w ekonomii?

Zresztą - dla wielu całkowicie sprawnych osób zrozumienie sytuacji ekonomicznej jest trudne ;)

Awatar użytkownika
Basiek70
Posty: 2234
Rejestracja: 2007-08-24, 19:43
Przedmiot: Inne

Re: potrzebna informacja, zajrzyjcie proszę

Postautor: Basiek70 » 2009-11-22, 14:12

czyli jakie być widziała środki zaradcze do wdrożenia? pytam nie czytso akademicko - jest szansa pomóc choć grupie dzieci w tym, ale potrzebne są wiadomości od osób pracujących z nimi na co dzień
"Nigdy nie rezygnuj z tego, co naprawdę chcesz robić.

Człowiek z wielkimi ambicjami i marzeniami jest silniejszy od tego,

który jest tylko realistą."

Awatar użytkownika
dushka
Posty: 3902
Rejestracja: 2006-08-03, 19:39

Re: potrzebna informacja, zajrzyjcie proszę

Postautor: dushka » 2009-11-22, 14:20

Gry symulacyjne - jak najbardziej. Ćwiczenia praktyczne, np. banalne robienie zakupów. Zabawy w odkładanie pieniędzy - np. umawiam się z dzieckiem, że jeśli z otrzymywanych pieniążków uskłada konkretną kwotę, dostanie ode mnie np. dodatkowe 5zł - jako procent za nienaruszenie całości ;)

Natomiast raczej nie wykład profesjonalisty - nie widzę, by taka osoba potrafiła język do dzieciaków dysfunkcyjnych dostosować. I raczej nie prezentacje - dzieciaki najlepiej uczą się przez praktyczne działania.


Wróć do „Kształcenie specjalne i klasy integracyjne”

cron