mówisz masz:
(Dz. U. z 1996 r. Nr 67, poz. 329 z późn. zm. – wybrane artykuły)
Art. 1. System oświaty zapewnia w szczególności:
1) realizację prawa każdego obywatela Rzeczypospolitej Polskiej do
kształcenia się oraz prawa dzieci i młodzieży do wychowania i opieki,
odpowiednich do wieku i osiągniętego rozwoju,
4) dostosowanie treści, metod i organizacji nauczania do możliwości
psychofizycznych uczniów, a także możliwości korzystania z pomocy psychologiczno-pedagogicznej i specjalnych form pracy dydaktycznej,
oraz
Zgodnie z rozporządzeniem MEN z dnia 7 września 2004 roku w sprawie
warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy
oraz przeprowadzania egzaminów i sprawdzianów w szkołach publicznych (Dz.
U. nr 199, poz.2046 z póź. zmianami)
•nauczyciel jest obowiązany, na podstawie opinii publicznej poradni
psychologiczno - pedagogicznej lub innej publicznej poradni specjalistycznej,
dostosować wymagania edukacyjne do indywidualnych potrzeb i możliwości
ucznia, u którego stwierdzono zaburzenia i odchylenia rozwojowe lub
specyficzne trudności w uczeniu się, uniemożliwiające sprostanie tym wymaganiom, w przypadku uczniów ze specyficznymi trudnościami może nastąpić to
również w oparciu o opinię wydaną przez niepubliczną poradnię. W stosunku do
ucznia posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego albo
nauczania indywidualnego dostosowanie wymagań edukacyjnych może nastąpić na
podstawie tego orzeczenia. Dostosować nie zawsze oznacza zmniejszać.
•nauczyciel, na początku roku szkolnego, informuje uczniów
niepełnosprawnych i ich rodziców o wymaganiach edukacyjnych wynikających z
realizowanego, dostosowanego do indywidualnych możliwości ucznia, programu
(program indywidualny, modyfikacje programowe, aneks o sposobie realizacji programu) oraz sposobach sprawdzania jego osiągnięć edukacyjnych;
•przy ustalaniu oceny z wychowania fizycznego, techniki, plastyki i
muzyki w odniesieniu do uczniów niepełnosprawnych należy brać pod uwagę
wysiłek wkładany przez ucznia w wywiązywanie się z obowiązków
wynikających ze specyfiki tych zajęć;
Zanim zaczniesz bezcelowo boksować się ze mną znajdź radę dla matki. ja się pokornie wycofam. Nie chcę akademickich dysput, bo mnie bardziej interesuje jak pomóc temu dzieciakowi, który przez swoje niedostatki fizyczne nie musi być skazany na siedzenie na ławce, a ocenianie go na równi z innymi jest nie fair.