Oficyna Wydawnicza Impuls

Moderatorzy: Basiek70, służby porządkowe

OWImpuls
Posty: 318
Rejestracja: 2011-01-27, 10:43
Lokalizacja: małopolskie

Re: Oficyna Wydawnicza Impuls

Postautor: OWImpuls » 2015-06-30, 09:12

Alicja Delecka-Bury

Źródła sukcesu pedagogicznego

Książka Źródła sukcesu pedagogicznego animatorów kultury muzycznej. Studium przypadków składa się z dwóch części tematycznych. Część pierwsza, opisująca kontekst teoretyczno-metodologiczny, zawiera trzy rozdziały. Pierwszy z nich, Animacja kulturalna – geneza, pojęcie, funkcje, traktuje o upowszechnianiu kultury, edukacji kulturalnej, animacji kulturalnej i jej organizatorze, czyli animatorze kultury, oraz prezentuje wyniki wybranych najnowszych badań naukowych dotyczących działalności animatorów kultury w Polsce. W drugim rozdziale, Bieg ludzkiego życia w perspektywie badań biograficznych, przedstawiona została istota faz i biegu życia człowieka, rola zdarzeń krytycznych i osób znaczących w biografii oraz wybrane badania naukowe prowadzone w perspektywie biograficznej. Część teoretyczną zamyka rozdział Sukces – jego wymiary, pola i źródła. W dwóch podrozdziałach o sukcesie osobistym i zawodowym omówione zostały terminy, pojęcia, wymiary i źródła sukcesu na podstawie literatury psychologicznej, pedagogicznej, socjologicznej i dotyczącej nauk o zarządzaniu.


Część druga publikacji, stanowiąca analizę i prezentację badań empirycznych, opisuje drogi kariery animatorów kultury muzycznej Pomorza Zachodniego. Składają się na nią cztery rozdziały. Pierwszy, Animatorzy kultury muzycznej Pomorza Zachodniego, zawiera charakterystykę kultury muzycznej tego regionu, jej krótki zarys historyczny, opisuje przemiany po transformacji polityczno-ustrojowej, obecny amatorski ruch artystyczny na tym terenie oraz przedstawia program przeprowadzonych badań. Rozdział drugi, Zdarzenia krytyczne zmieniające bieg kariery zawodowej, przedstawia kluczowe wydarzenia odczytane z biografii animatorów pracujących w tym środowisku. Uporządkowane są one w podrozdziałach dotyczących punktów zwrotnych w życiu osobistym, związanych z działalnością muzyczną, a także tych o charakterze społeczno-polityczno-ekonomicznym.


Trzeci rozdział, Zdarzenia przełomowe w sferze aktywności animacyjnej, opisuje krytyczne decyzje osobiste, związane zarówno z edukacją, jak i z wyborem drogi zawodowej. Wszystkie wyodrębnione zdarzenia krytyczne i podjęte pod ich wpływem decyzje rozmówców zanalizowane zostały włącznie ze współwystępującym z nimi kontekstem społecznym: kulturą, edukacją estetyczną, szkołą, rodziną i środowiskiem pracy.


W czwartym rozdziale, Sukces jako istotny czynnik pracy animatorów kultury muzycznej, zawarte zostały osobiste definicje sukcesu podmiotowego konstruowane przez narratorów oraz charakterystyki czterech typów animatorów kultury muzycznej. Wyłonione zostały one po zastosowaniu kryterium subiektywnego pojmowania i odczucia sukcesu podmiotowego przez badane osoby i analizie ich specyficznych dróg życiowych i edukacyjnych oraz doświadczeń animacyjnych. Porównanie sukcesu pedagogicznego podmiotowego z przedmiotowym pozwoliło odnaleźć związek pomiędzy nimi dla każdego z wyodrębnionych typów.



Oficyna Wydawnicza "IMPULS"
ul. Fatimska 53 b
31-831 Kraków

tel/fax.: 12/422-41-80
mobile: 506 624 220

Obrazek

OWImpuls
Posty: 318
Rejestracja: 2011-01-27, 10:43
Lokalizacja: małopolskie

Re: Oficyna Wydawnicza Impuls

Postautor: OWImpuls » 2015-08-13, 14:29

Bogusława Beata Kaczmarek
Aneta Wojciechowska



Autyzm i AAC

Praca dotyczy bardzo istotnej i doniosłej społecznie problematyki, jaką stanowi prezentacja rozmaitych form wspomagania procesu komunikacji osób z autystycznym spektrum zaburzeń (ASD). Autorzy wykorzystali z jednej strony aktualne dane z literatury sięgając do prac wybitnych badaczy zamieszczonych w publikacjach książkowych oraz czasopismach o znaczeniu i zasięgu międzynarodowym. Obszerna monografia wychodzi na przeciw pilnym potrzebom związanym z udostępnianiem najnowszych informacji w zakresie rozwijania zdolności porozumiewania się, ze szczególnym uwzględnieniem procesu edukacyjnego dzieci i młodzieży z ASD.

Zawarte w przygotowywanej do druku książce rozdziały, odznaczają się wysokim poziomem profesjonalizmu i mogą stanowić niewątpliwie cenne źródło wiedzy oraz inspiracji dla czytelników.

Ukazanie się tej książki pozwoli czytelnikom zapoznać się z wieloma różnorodnymi i często wypróbowanymi podejściami i metodami związanymi z diagnozą trudności komunikacyjnych i oddziaływaniami pozwalającymi je zmniejszyć lub im zapobiegać u dzieci z ASD. Lekturę ocenianej publikacji można polecić zarówno profesjonalistom jaki praktykom, a także studentom takich kierunków jak pedagogika specjalna, psychologia, logopedia, audiofonologia.





Oficyna Wydawnicza "IMPULS"
ul. Fatimska 53 b
31-831 Kraków

tel/fax.: 12/422-41-80
mobile: 506 624 220

Obrazek

OWImpuls
Posty: 318
Rejestracja: 2011-01-27, 10:43
Lokalizacja: małopolskie

Współczesne teorie i nurty wychowania

Postautor: OWImpuls » 2015-08-17, 10:36

Bogusław Śliwerski

Współczesne teorie i nurty wychowania

Polecamy kolejne wznowienie wyjątkowego podręcznika prof. Bogusława Śliwerskiego pt. Współczesne teorie i nurty wychowania.

Już w pierwszym rozdziale Autor pisze o potrzebie prowadzenia badań metateoretycznych i porównawczych wskazując jak wiele wiąże się z tym problemów. Przedstawienie współczesnych teorii i nurtów wychowania rozpoczęte zostało od zaprezentowania dokonań śp. profesora Karola Kotłowskiego, który uczył konfrontowania współczesności z tradycją bez imperatywu zaprzeczania wnoszonym przez alternatywne podejścia do istoty wychowania i kształcenia.

W podręczniku znajdziemy obszerne omówienia m.in. pedagogiki filozoficznej, chrześcijańskiej pedagogiki personalno-egzystencjalnej, pedagogik: społeczno-personalistycznej, serca, miłości, Gestalt, autorytarnej, niedyrektywnej, radykalnego humanizmu, emancypacyjnej, międzykulturowej, analityczno-krytycznej, ponowoczesności. Każdą teorię wychowania poprzedza biogram prekursora danej myśli naukowej.


Mamy nadzieję, że niniejsza książka stanie się kolejną zachętą do zgłębiania „świata pedagogicznych idei", ich korzeni i współczesnej ich ewolucji, bez roszcze­nia sobie pretensji do jekiejkolwiek wyłączności. Nie jest ona przecież ostatecznym, zamkniętym zbiorem teorii czy nurtów współczesnego wychowania, ale zaledwie otwarciem pola do ich zaistnienia, które będzie z czasem wypełniane kolejnymi ich rodzajami i odcieniami. Warto kontynuować rozpoczęty przez wspomnianych w książce Profesorów proces badań metateoretycznych, by dokony­wanie wyborów nie wiązało się z hierarchicznym ich porządkowaniem ze względu na siłę, wagę czy znaczenie, a mimo to nie było trywialne.



Oficyna Wydawnicza "IMPULS"
ul. Fatimska 53 b
31-831 Kraków

tel/fax.: 12/422-41-80
mobile: 506 624 220

Obrazek

OWImpuls
Posty: 318
Rejestracja: 2011-01-27, 10:43
Lokalizacja: małopolskie

Poziom satysfakcji z życia

Postautor: OWImpuls » 2015-08-26, 09:16

Maria Boruc Dagmara

Poziom satysfakcji z życia i poziom inteligencji emocjonalnej wśród skazanych mężczyzn odbywających karę pozbawienia wolności w polskich zakładach karnych

Dagmaria Maria Boruc, powołując się na cele resocjalizacyjne, formułowane w działalności penitencjarnej wobec osób skazanych, stara się uzasadnić poszukiwania nowych psychologicznych wyznaczników czy korelatów zachowań przestępczych – jako poszerzających wiedzę o rodzaju zmian, które powinny zachodzić w rezultacie oddziaływań resocjalizacyjnych. Za takie zmienne uznała zadowolenie z życia i inteligencję emocjonalną.

Autorka […] opisuje wiele teorii, a także wyników badań, które pozwalają tłumaczyć zachowania przestępcze licznymi czynnikami, w tym właściwościami psychologicznymi osób popełniających przestępstwo. Satys­fakcja z życia i inteligencja emocjonalna to nowe zmienne, które są w ostatnich latach często używane do wyjaśniania zachowań. Dagmara Maria Boruc przeanalizowała występowanie tych zmiennych u osób skazanych i osób niefigurujących w rejestrach skazanych. Grupa badawcza obejmowała skazanych mężczyzn i niekaranych mężczyzn oraz dodatkowo – jako uzupełnienie – skazane kobiety. Dużo miejsca w swoim opracowaniu poświęciła zmiennej zadowolenie z życia. Jest to bardzo ciekawa analiza definicji, uwarunkowań, przejawów zadowolenia z życia. […] Narzędzia pomiaru zmiennych […] charakteryzują się wysokimi parametrami psychometrycznymi.

W rozdziałach 1–3 przedstawiono podstawy teoretyczne poruszonych zagadnień, czyli badanych zmiennych, tj. poziomu zadowolenia z życia i poziomu inteligencji emocjonalnej wśród skazanych mężczyzn i skazanych kobiet.

Otrzymane wyniki dotyczące wymienionych skazanych skonfrontowano z danymi związanymi z mężczyznami niekaranymi, którzy nie figurują w Krajowym Rejestrze Karnym. Poruszono również wątek kształtowania się osobowości przestępczej. Było to niezbędne ze względu na grupę uczestniczącą w omawianym badaniu (czyli osadzonych odbywających karę pozbawienia wolności w zakładzie karnym).

W rozdziałach 4 i 5 omówiono badania własne przeprowadzone na dwóch grupach skazanych: kobiet i mężczyzn odbywających karę pozbawienia wolności w polskich zakładach karnych i aresztach śledczych.

Dokonano także porównania poziomu inteligencji emocjonalnej osób odbywających karę pozbawienia wolności z poziomem występującym u tych, którzy nie figurują w kartotece Krajowego Rejestru Karnego, czyli nie byli karani.

Rozdział 6 zawiera ogólne wnioski uzyskane na bazie dotychczasowej wiedzy teoretycznej, badań własnych oraz badań empirycznych przeprowadzonych w latach wcześniejszych przez innych autorów. Stanowi niejako podsumowanie treści książki.



Oficyna Wydawnicza "IMPULS"
ul. Fatimska 53 b
31-831 Kraków

tel/fax.: 12/422-41-80
mobile: 506 624 220

Obrazek

OWImpuls
Posty: 318
Rejestracja: 2011-01-27, 10:43
Lokalizacja: małopolskie

Pedagogika specjalna - podręcznik

Postautor: OWImpuls » 2015-09-02, 13:40

Iwona Chrzanowska

Pedagogika specjalna. Od tradycji do współczesności

Publikacja, którą oddajemy do rąk czytelnika: Pedagogika specjalna. Od tradycji do współczesności, jest próbą ukazania interdyscyplinarnego dorobku naukowego w zakresie tradycyjnych i nowych obszarów badań koncentrujących się na problematyce zróżnicowania rozwojowego, jego konsekwencji i implikacji.

Zamysłem wyznaczającym uporządkowanie treści jest ich podział na dwie części: Wokół znanych kategorii i rozważań oraz Współczesne zagadnienia pedagogiki specjalnej.

Monografia Iwony Chrzanowskiej to praca jakiej w ostatnim dziesięcioleciu nie opublikowano. To gigantyczne zadanie twórcze z szeregiem subdyscyplinarnych i interdyscyplinarnych wątków. Warto zwrócić uwagę, że książka ma aspiracje „wyjścia” poza tradycyjny podręcznik. Między innymi temu ma służyć podział książki na dwie części. Pierwsza niejako wprowadzająca w podstawy i tradycję pedagogiki specjalnej, druga traktująca o najważniejszych problemach dzisiejszej pedagogiki specjalnej. Autorka unika w dyskusji domniemań, posługuje się twardymi danymi empirycznymi i poprawną terminologią naukową. Przy czym autorce, co uważam jest niesłychanie ważne dla tego typu publikacji, udało się znaleźć kompromis pomiędzy naukowością a zrozumiałością tekstu. Książkę czyta się dobrze bez względu na poziom rozwoju naukowego. Będzie ona zapewne pomocna nie tylko dla studentów pedagogiki specjalnej, ale również dla wszystkich innych osób stykających się w swojej pracy zawodowej z osobami niepełnosprawnymi.

Podręcznik zawiera bogatą i aktualną wiedzę z zakresu pedagogiki specjalnej. Autorka przytacza w nim najnowsze badania, wskazuje zagadnienia niejednoznaczne i budzące kontrowersje. Nie tylko opisuje, referuje i streszcza, ale również analizuje, porównuje i ocenia. Często akcentuje własny punkt widzenia, co jest zaletą pracy ponieważ nadaje jej indywidualny i niepowtarzalny charakter.
Uważam, że książka będzie pożądanym materiałem dydaktycznym dla studentów pedagogiki specjalnej i pedagogiki a także studentów pokrewnych dyscyplin zainteresowanych problematyką niepełnosprawności. Praca powinna zainteresować również profesjonalistów – nauczycieli, pedagogów, psychologów, pracowników socjalnych, rehabilitantów.


Oficyna Wydawnicza "IMPULS"
ul. Fatimska 53 b
31-831 Kraków

tel/fax.: 12/422-41-80
mobile: 506 624 220

Obrazek

OWImpuls
Posty: 318
Rejestracja: 2011-01-27, 10:43
Lokalizacja: małopolskie

Zaburzenia artykulacji - przyczyny

Postautor: OWImpuls » 2015-09-14, 09:16

Ewa Jeżewska-Krasnodębska

Przyczyny zaburzeń artykulacji zlokalizowane w układzie obwodowym

Tematyka tej książki wiąże się ściśle z przedmiotem badań logopedii, która obejmuje dziedziny czterech nauk: językoznawstwa, medycyny, pedagogiki i psychologii. Wychodzi naprzeciw oczekiwaniom środowiska logopedycznego, Autorka opisuje bowiem niewystarczająco omówione dotąd te zagadnienia zaburzeń wymowy, które są uwarunkowane anomaliami w budowie narządów nasady oraz nieprawidłowym funkcjonowaniem aparatu artykulacyjnego.

Niniejszą publikację kierujemy głównie do logopedów, studentów logopedii, pedagogów specjalnych, a także rodziców dzieci z zaburzeniami mowy. Omówiono w niej szczegółowo nieprawidłowości w budowie i funkcjonowaniu aparatu artykulacyjnego.

Zaprezentowano tu ponadto propozycje kart do diagnozy logopedycznej dotyczącej biologicznych uwarunkowań mowy, tj. kart do badania: sprawności języka i warg, budowy aparatu artykulacyjnego oraz czynności fizjologicznych w obrębie aparatu artykulacyjnego, a także kwestionariusz wywiadu z rodzicami.



Oficyna Wydawnicza "IMPULS"
ul. Fatimska 53 b
31-831 Kraków

tel/fax.: 12/422-41-80
mobile: 506 624 220

Obrazek

OWImpuls
Posty: 318
Rejestracja: 2011-01-27, 10:43
Lokalizacja: małopolskie

ZWIERZYNIEC słowotwórczy

Postautor: OWImpuls » 2015-10-02, 11:38

Monika Lubina

Zwierzyniec słowotwórczo-frazeologiczny

Zwierzyniec słowotwórczo-frazeologiczny zaczął powstawać na wsi w czasie letniego odpoczynku (także od Wierszyków do utrwalania wymowy i pisowni głosek). Rodził się w trakcie zbioru malin z zabawy słowami, które były „pod ręką” – nazwami zwierząt. Aby zwierzę mogło się znaleźć w zbiorku, musiało posiadać nazwę pochodzącą od innego wyrazu lub dawać początek nowym słowom jako wynik słowotwórstwa. Potem dołączyły zwierzęta, które ilustrowały zwroty frazeologiczne, podobieństwo słów, aspekty artykulacyjne, logopedyczne i gramatyczne, grę słów, neologizmy czy kolokwializmy. Żadne ze zwierząt nie miało wstępu do zbiorku, jeśli nie umiało zobrazować jakiegoś zagadnienia językowego.

Później rozpoczęła się praca nad grupowaniem zwierząt według gatunków (z jednym wyjątkiem spoza świata zwierząt). Wierszyki zaczęły ze sobą „rozmawiać” i „żartować”. Przy okazji zachęcają, aby ­otworzyć uszy na świat głosek języka polskiego. W ramach spisu treści zwierzęta pogrupowały się bowiem według wszystkich 36 polskich głosek oprócz: [ą], [ę], [y].

Mam nadzieję, że dla miłośników języka polskiego ten zbiorek fraszek o zwierzętach stanie się okazją do zabawy w wyszukiwanie kruczków językowych, dla miłośników biologii – w odcyfrowywanie gatunków, a dla wszystkich czytelników – miłym przerywnikiem w pracy lub pracą poprzez zabawę. Można w nim odkrywać piękno i bogactwo języka, którym posługujemy się na co dzień.


Obrazek


Oficyna Wydawnicza "IMPULS"
ul. Fatimska 53 b
31-831 Kraków

tel/fax.: 12/422-41-80
mobile: 506 624 220

OWImpuls
Posty: 318
Rejestracja: 2011-01-27, 10:43
Lokalizacja: małopolskie

Afa-skala

Postautor: OWImpuls » 2015-10-05, 15:24

Anna Paluch
Elżbieta Drewniak-Wołosz
Lucyna Mikosza

Afa-skala. Jak badać mowę dziecka afatycznego?

Książka jest rezultatem wieloletnich doświadczeń Autorek, na co dzień zajmujących się terapią dzieci afatycznych. Zasadniczą część książki stanowi skala, będąca konkretną propozycją sposobu zbierania materiału służącego do oceny sprawności językowej i komunikacyjnej dziecka z zaburzonym rozwojem mowy. Z pozycji praktyków, Autorki dzielą się również swoimi przemyśleniami na temat trudności związanych z diagnozowaniem i opisem afazji. Ich badania opierają się na obserwacji zachowań dziecka sytuacji celowo zorganizowanej. Za pomocą materiałów werbalnych i graficznych, starają się one stworzyć sytuację eksperymentalną, w miarę możliwości naturalną, po to, by sprowokować reakcję dziecka, zarejestrować je i ocenić.

W książce zostały poruszone problemy rzadko omawiane w literaturze logopedycznej. Zasadniczym jej celem jest ułatwienie logopedom - praktykom diagnozy i planowania terapii dzieci afatycznych.



Oficyna Wydawnicza "IMPULS"
ul. Fatimska 53 b
31-831 Kraków

tel/fax.: 12/422-41-80
mobile: 506 624 220

Obrazek

OWImpuls
Posty: 318
Rejestracja: 2011-01-27, 10:43
Lokalizacja: małopolskie

Opuszczeni rodzice

Postautor: OWImpuls » 2015-10-07, 14:43

Anna Jędrzejewska

Opuszczeni rodzice. Nagła śmierć dziecka. Jak dalej żyć?

Celem niniejszej publikacji jest poznanie najbardziej skutecznych możliwości pomocowych wobec osieroconych rodziców i następstw wynikających z braku wsparcia w zakresie poruszanej problematyki.

Pierwszy rozdział traktuje o specyfice nagłej śmierci dziecka, zawiera treści mówiące o charakterystycznych cechach zjawiska, o różnych rodzajach i etapach przeżywania żałoby, które występują u osieroconych rodziców.

W drugim rozdziale poruszone zostały kwestie związane z potrzebami rodziców, zachowaniami ich najbliższego otoczenia oraz zagadnieniami religijnymi i filozoficznymi w kontekście nagłej śmierci dziecka.

Trzeci rozdział poświęcono możliwościom pomocowym różnych środowisk społecznych wobec cierpiących rodziców, poszukiwaniu oraz odrzucaniu przez nich wsparcia, a także znaczeniu procesów samopomocowych w życiu po stracie.

Rozdział czwarty zawiera badania jakościowe przeprowadzone metodą indywidualnych przypadków, które odbywały się od stycznia do maja 2012 roku. Miały one na celu nie tylko poznanie skutecznych możliwości pomocowych wobec osieroconych na podstawie ich osobistych doświadczeń, ale także zgłębienie poglądów i przekonań z perspektywy czasu, który upłynął od tragicznego wydarzenia.




Oficyna Wydawnicza "IMPULS"
ul. Fatimska 53 b
31-831 Kraków

tel/fax.: 12/422-41-80
mobile: 506 624 220

Obrazek

OWImpuls
Posty: 318
Rejestracja: 2011-01-27, 10:43
Lokalizacja: małopolskie

Praca licencjacka i magisterska z pedagogiki, psychologii i socjologii

Postautor: OWImpuls » 2015-10-12, 12:35

Franciszek Bereźnicki

Praca licencjacka i magisterska z pedagogiki, psychologii i socjologii

Celem wydania przewodnika metodologicznego jest - pisze Autor - zebranie podstawowych informacji i przykładów związanych z pisaniem prac dyplomowych, aby tym samym ułatwić to zadanie studentom..., a także wyjaśnienie istoty charakteru, funkcji i zadań pracy dyplomowej, określenie roli seminarium i promotora, jak i strony formalnej i merytorycznej pracy.

Prezentowane płaszczyzny przewodnika metodologicznego nie traktują problematyki w wąskim zakresie. Autor wszedł głębiej w rozmaite aspekty prezentowanych zagadnień.

Prezentowany poradnik metodologii nauk społecznych jasno określa cel, zakres rzeczowy i sposób ujęcia problematyki. Ukazuje podstawowe płaszczyzny rozważań, omawia przykłady i sposoby realizacji badań i pisania pracy.

Poradnik Prof. Franciszka Bereźnickiego przekroczył ramy formalno-instytucjonalne poradnika tylko dla pedagogów czy socjologów.

Prezentowany jest z perspektywy szeroko pojętej pedagogiki, dając początki nowego modelu wiedzy społecznej. Życzyć by sobie jedynie można, aby w naszej literaturze znalazło się więcej podobnych opracowań…



Oficyna Wydawnicza "IMPULS"
ul. Fatimska 53 b
31-831 Kraków

tel/fax.: 12/422-41-80
mobile: 506 624 220

Obrazek

OWImpuls
Posty: 318
Rejestracja: 2011-01-27, 10:43
Lokalizacja: małopolskie

Edukacja medialna w dobie współczesnych zmian kulturowych, społecznych i technologicznych

Postautor: OWImpuls » 2015-10-16, 13:52

Agnieszka Ogonowska
Grzegorz Ptaszek

Edukacja medialna w dobie współczesnych zmian kulturowych, społecznych i technologicznych

Edukacja medialna to zadanie ogólnospołeczne, ponieważ wszyscy obywatele są użytkownikami i beneficjentami różnych technologii, które wykorzystują we wszystkich kluczowych sferach własnego życia. […] Współczesna cywilizacja medialna niesie ze sobą nie tylko szanse, ale również liczne zagrożenia dla rozwoju, zdrowia, a nawet życia człowieka.

Jedynie na drodze edukacji do nowych technologii, poprzez nie i dla nich jesteśmy w stanie sprostać tym wyzwaniom, a w rezultacie budować solidne fundamenty dla społeczeństwa obywatelskiego, społeczeństwa wiedzy i społeczeństwa demokracji komunikacyjnej.

Książka pod redakcją Agnieszki Ogonowskiej i Grzegorza Ptaszka bardzo aktualnie i wyjątkowo szybko reaguje na nowe trendy uwarunkowane nie tylko współczesnymi procesami społecznymi i kulturowymi, ale także technologicznymi, które odzwierciedlają się w sferze mediów i współczesnej komunikacji medialnej. […] Publikacja zawiera nowe i inspirujące uwagi, spostrzeżenia, analizy, studia przypadku oraz znaczące wnioski badawcze, które są wzbogacające i inspirujące nie tylko dla teorii i praktyki edukacji medialnej, ale również dla pokrewnych dziedzin.



Oficyna Wydawnicza "IMPULS"
ul. Fatimska 53 b
31-831 Kraków

tel/fax.: 12/422-41-80
mobile: 506 624 220

Obrazek

OWImpuls
Posty: 318
Rejestracja: 2011-01-27, 10:43
Lokalizacja: małopolskie

Piosenki, zabawy i scenki w przedszkolu, w szkole i w domu

Postautor: OWImpuls » 2015-10-30, 14:22

Krystyna Grochowalska-Wojciechowska

Piosenki, zabawy i scenki w przedszkolu, w szkole i w domu

Książka niniejsza powstała z myślą o dostarczeniu nauczycielom przedszkoli i młodszych klas szkół podstawowych nowych materiałów do wykorzystania w ich pracy. Polecam ją również rodzicom i dziadkom umiejącym grać na instrumentach lub też posługującym się nagraniami płytowymi w domu w zabawach z dziećmi.

Gdy uczyłam w czasach studenckich w przedszkolach, a następnie wiele lat później, już na emeryturze, stwierdziłam permanentny brak nowości. Do dzisiaj wznawia się te same „nieśmiertelne” piosenki (zresztą wydaje się je w pięknych szatach graficznych). Nowości nauczyciele przekazują sobie po znajomości, ale jest ich niewiele i nie do wszystkich docierają. Na własne potrzeby zaczęłam pisać więc teksty i melodie, które wykorzystywałam (z dobrym skutkiem) w pracy z dziećmi.

Tak powstał pomysł wydania „podręcznika”, w którym zawarłam pięćdziesiąt jeden piosenek z komentarzami dotyczącymi ich realizacji.

Piosenki o różnej skali trudności wokalnych oraz o bardzo zróżnicowanej tematyce i przeznaczeniu dostosowane są do potrzeb dzieci w różnym wieku. Są wśród nich piosenki:

– w rytmach tanecznych (oberek, krakowiaczek, mazurek, polka, walczyk),
– do wykonania solowego (Chmura, Muzyka, Wiosna),
– „poetyckie” (Latawce, Muzyka, Wiosna, Wróżka),
– krótkie zabawy (Kot i myszy, Mróz i Słonko, Zające, Lis i wrony),
– inscenizacje (Muchomorek, Król grzybków, Łąka, Leśne kłopoty, Kwiatki, Wrona, Kotek, Deszcz i Słota).

Te ostatnie mogą się przydać na występy dzieci przy okazji różnych uroczystości. Uczą je też podstaw aktorstwa.

W zapisie nutowym umieściłam oznaczenia prostych funkcji harmonicznych (akordów) do akompaniamentu (wykaz z objaśnieniami na końcu książki).

W załączeniu jest płyta zawierająca nagrania piosenek w porządku alfabetycznym. Znaleźć na niej można melodie bez tekstów, z prostym akompaniamentem, wykonane na instrumencie klawiszowym solo. Stanowią pomoc dla nauczycieli nieumiejących grać na instrumentach. Zaletą takiego rozwiązania jest również to, że włączając nagranie, nauczyciel nie jest zmuszony do siedzenia przy instrumencie, lecz może pomagać dzieciom i być blisko nich. Ponadto na płycie zamieszczone zostały również wykonania wokalne piosenek z towarzyszeniem aranżu, które są przeznaczone do słuchania (każde wykonanie wokalne umieszczono po odpowiadającej mu wersji instrumentalnej i oznaczono literą „a”).

Życzę nauczycielom, aby moja książka dobrze im posłużyła, pomogła im w pracy i uatrakcyjniła zajęcia. Życzę dzieciom beztroskich zabaw, radości, śmiechu i udanych początków „aktorstwa”.

Autorka


Do książki dołączona została płyta w dwóch wersjach CD z 51 piosenkami:

jedna wersja wokalna, a druga wersja instrumentalna


Oficyna Wydawnicza "IMPULS"
ul. Fatimska 53 b
31-831 Kraków

tel/fax.: 12/422-41-80
mobile: 506 624 220

Obrazek

OWImpuls
Posty: 318
Rejestracja: 2011-01-27, 10:43
Lokalizacja: małopolskie

CYBERPRZESTRZEŃ - CZŁOWIEK - EDUKACJA. TOM 1 Cyfrowa

Postautor: OWImpuls » 2015-11-02, 12:21

Maciej Tanaś
Sylwia Galancik

CYBERPRZESTRZEŃ - CZŁOWIEK - EDUKACJA. TOM 1 Cyfrowa przestrzeń kształcenia

Pod koniec XX wieku zaszły dwa procesy: konwergencja mediów cyfrowych oraz połączenie komputerów w sieci. Sprawiły one, że powstały równoległe do świata naturalnego cyberprzestrzeń i rzeczywistość wirtualna.
Przez „cyberprzestrzeń” (cyberspace) zwykło się rozumieć w węższym znaczeniu słowo „Internet”, a w szerszym – przestrzeń tworzoną przez komputery i łączące je sieci. Chociaż określenie to wciąż uważa się za nowoczesne, jego historia ma już kilkadziesiąt lat.
Rzeczywistość wirtualna jest interaktywnym, sztucznym środowiskiem symulującym świat realny lub wyobrażany; niekiedy także rozumie się ją jako technologię temu służącą. Subiektywne wrażenie świata wirtualnego bywa wzmacniane przez odczucia zmysłowe (smaku, wzroku, zapachu, dźwięku i dotyku).
Czytelnik usiłujący zgłębić problematykę pogranicza pedagogiki i technologii informacyjno-komunikacyjnych przypomina żeglarza poruszającego się szlakiem wysp znanych niewielu. Multi-, inter- czy może bardziej transdyscyplinarność prac z zakresu pedagogiki medialnej ma bowiem poważne konsekwencje. Ich lektura wymaga pewnej znajomości literatury przedmiotu z licznych dyscyplin pedagogicznych, często też z informatyki i technologii informatyczno-komunikacyjnych, jak również z antropologii i kulturoznawstwa (traktowanego jako filozoficzna refleksja nad kulturą bądź – bardziej współcześnie – jako cultural studies). Trudno też wyobrazić sobie rozumienie omawianych zjawisk i procesów bez odniesień do wyników badań nauk społecznych: psychologii i socjologii. Uwarunkowanie to jest wynikiem niespotykanego rozwoju wielu dyscyplin naukowych zajmujących się człowiekiem funkcjonującym już nie tylko w świecie realnym, ale także w cyberprzestrzeni i światach wirtualnych. Pedagogika medialna musi respektować wyniki badań innych nauk, podobnie jak medycyna, którą trudno wyobrazić sobie z pominięciem badań realizowanych na gruncie fizyki, biologii, chemii i pozostałych dziedzin wiedzy.


Oficyna Wydawnicza "IMPULS"
ul. Fatimska 53 b
31-831 Kraków

tel/fax.: 12/422-41-80
mobile: 506 624 220

Obrazek

OWImpuls
Posty: 318
Rejestracja: 2011-01-27, 10:43
Lokalizacja: małopolskie

CYBERPRZESTRZEŃ - CZŁOWIEK - EDUKACJA. TOM 2 Dylematy

Postautor: OWImpuls » 2015-11-02, 12:24

Józef Bednarek
nna Andrzejewska

CYBERPRZESTRZEŃ - CZŁOWIEK - EDUKACJA. TOM 2 Dylematy społeczności cyfrowej

Cyberprzestrzeń – człowiek – edukacja. Dylematy społeczności cyfrowej to książka interdyscyplinarna, łącząca wiedzę pedagogiczną z pogranicza edukacji medialnej i informatycznej oraz profilaktyki, diagnozy i terapii. Analizy treści wskazują nowe zagrożenia, ich różnorodny charakter, wymiar i aspekty. Ma ona jednocześnie walory praktyczne ze względu na ich przydatność dla każdego człowieka korzystającego z najnowszych technologii. W sposób przystępny przedstawia najnowsze pułapki czyhające na każdego z nas, które stają się największym nieuświadomionym wyzwaniem społeczno-wychowawczym w skali globalnej XXI wieku.
Książkę adresujemy do środowisk naukowych (nauczycieli akademickich i studentów) związanych nie tylko z naukami humanistycznymi czy społecznymi, ale także medialnymi, informatycznymi i innymi mieszczącymi się na pograniczu tych obszarów. Przydatna może być także dla nauczycieli, pedagogów szkół i placówek oświatowo-wychowawczych, pracowników specjalistycznych instytucji zajmujących się profilaktyką, badaniami zagrożeń cyberprzestrzeni i terapią. Jej odbiorcami mogą być również rodzice i opiekunowie dzieci i młodzieży korzystających z mediów cyfrowych i technologii interaktywnych oraz każda osoba zainteresowana tym nowym obszarem badawczym.


Oficyna Wydawnicza "IMPULS"
ul. Fatimska 53 b
31-831 Kraków

tel/fax.: 12/422-41-80
mobile: 506 624 220

Obrazek

OWImpuls
Posty: 318
Rejestracja: 2011-01-27, 10:43
Lokalizacja: małopolskie

Kwestionariusz badania mowy

Postautor: OWImpuls » 2015-11-09, 14:06

Grażyna Billewicz
Brygida Zioło

Kwestionariusz badania mowy

Kwestionariusz ten może być wykorzystywany do diagnozy logopedycznej dzieci przedszkolnych i szkolnych. Składa się z obrazków, których nazwy zawierają samogłoski i spółgłoski w trzech pozycjach, w których mogą pojawić się w wyrazie: w nagłosie, śródgłosie i wygłosie. Głoski występujące w nazwach obrazków ułożone są w kolejności zgodnej z tym jak pojawiają się w rozwoju mowy dziecka. Uwzględnia spółgłoski wargowe, wargowo-zębowe, przedniojęzykowo-zębowe, przedniojęzykowo-dziąsłowe, środkowojęzykowe, tylnojęzykowe oraz samogłoski podstawowe + ą, ę. Do kwestionariusza dołączona jest karta badania mowy, której kolejność zapisu głosek jest zgodna z kolejnością pojawiających się wyrazów.


Oficyna Wydawnicza "IMPULS"
ul. Fatimska 53 b
31-831 Kraków

tel/fax.: 12/422-41-80
mobile: 506 624 220

Obrazek


Wróć do „Ogłoszenia drobne”