Podzielę się informacjami uzyskanymi na RP dotyczącymi wniosków nadzoru pedagogicznego. Dla niektórych będzie to oczywiste, dla innych nie. Brak zadania/zeszytu nie jest podstawą do wpisania uczniowi jedynki. Brak zadania nie jest ani osiągnięciem edukacyjnym ucznia ani formą zachowania ucznia. W przypadku, gdy uczeń nie ma zadania, należy go"odpytać" z zadania domowego i wówczas wstawić ocenę. Wszelkiego rodzaju zapisy: np, bz nie są ocenami i o ile nie ma uzasadnienia ich stosowania w Statucie szkoły, nie powinny być wpisywane w dziennik. Podobnie z zerami wpisywanymi do dziennika jako oceny w przypadku nieobecności ucznia. Nie ma oceny 0. Zaleca się zostawienie "pustej kratki". Przytoczono rozporządzenie, które cytuję:
Zgodnie z Rozporządzeniem MEN z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych (ze zmianami Dz. U. z 2008 r. Nr 3, poz. 9, weszła w życie z dniem 9 stycznia 2008 r.)
§ 2. 1. Ocenianiu podlegają:
1) osiągnięcia edukacyjne ucznia;
2) zachowanie ucznia.
2. Ocenianie osiągnięć edukacyjnych ucznia polega na rozpoznawaniu przez nauczycieli poziomu i postępów w opanowaniu przez ucznia wiadomości i umiejętności w stosunku do wymagań edukacyjnych wynikających z podstawy programowej, określonej w odrębnych przepisach, i realizowanych w szkole programów nauczania uwzględniających tę podstawę.
3. Ocenianie zachowania ucznia polega na rozpoznawaniu przez wychowawcę klasy, nauczycieli oraz uczniów danej klasy stopnia respektowania przez ucznia zasad współżycia społecznego i norm etycznych oraz obowiązków ucznia określonych w statucie szkoły.