Podstawy programowe

tu możesz porozmawiać z kolegami, zadać pytanie nauczycielom

Moderatorzy: Basiek70, służby porządkowe

Awatar użytkownika
karaeska
Posty: 295
Rejestracja: 2008-08-22, 00:57
Kto: uczeń
Przedmiot: Inne
Lokalizacja: lubelskie

Podstawy programowe

Postautor: karaeska » 2013-01-09, 15:05

Dzień dobry,

wpadło mi dziś do głowy pewne pytanie i pomyślałam, że mogę je zadać na tym forum ;-) Jak to jest z omawianiem treści pozaprogramowych przez nauczyciela? Czy robi coś złego, gdy wprowadza coś spoza programu na lekcje i potem robi z tych tematów (nieujętych w podstawie) sprawdzian?

Awatar użytkownika
iluka
Posty: 3015
Rejestracja: 2012-07-25, 12:23
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język polski
Lokalizacja: małopolskie

Re: Podstawy programowe

Postautor: iluka » 2013-01-09, 15:40

karaeska pisze:Czy robi coś złego,
Robi coś dobrego :lol:
W życiu bo­wiem is­tnieją rzeczy, o które war­to wal­czyć do sa­mego końca. Paulo Coelho

Awatar użytkownika
karaeska
Posty: 295
Rejestracja: 2008-08-22, 00:57
Kto: uczeń
Przedmiot: Inne
Lokalizacja: lubelskie

Re: Podstawy programowe

Postautor: karaeska » 2013-01-09, 15:45

iluka pisze:Robi coś dobrego

Nad moralnym aspektem można zapewne dyskutować, bo też i zależy od rodzaju treści pozapogramowej oraz egzekwowania wiedzy z niej. Na pewno dodatkowe wiadomości są ciekawe ;-) Chodziło mi bardziej o aspekt prawny.

Awatar użytkownika
malgala
Posty: 8170
Rejestracja: 2007-07-30, 18:50
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Matematyka
Lokalizacja: łódzkie

Re: Podstawy programowe

Postautor: malgala » 2013-01-09, 15:55

karaeska pisze:Czy robi coś złego, gdy wprowadza coś spoza programu na lekcje i potem robi z tych tematów (nieujętych w podstawie) sprawdzian?

Nauczyciel realizuje program, który musi zawierać podstawę programową jak również są w nim treści wykraczające poza tę podstawę.
Skoro są w programie, to czemu miałoby ich nie być na sprawdzianie?

Awatar użytkownika
iluka
Posty: 3015
Rejestracja: 2012-07-25, 12:23
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język polski
Lokalizacja: małopolskie

Re: Podstawy programowe

Postautor: iluka » 2013-01-09, 16:04

Dokładnie malgala, jasno wyłożyłaś i prawnie :D
W życiu bo­wiem is­tnieją rzeczy, o które war­to wal­czyć do sa­mego końca. Paulo Coelho

Awatar użytkownika
iluka
Posty: 3015
Rejestracja: 2012-07-25, 12:23
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język polski
Lokalizacja: małopolskie

Re: Podstawy programowe

Postautor: iluka » 2013-01-09, 16:15

A tak przy okazji zwyczajnie, po nauczycielsku zaciekawiłam się co to za treści? Można coś bliższego na ten temat?
W życiu bo­wiem is­tnieją rzeczy, o które war­to wal­czyć do sa­mego końca. Paulo Coelho

kirlan
Posty: 90
Rejestracja: 2012-08-04, 19:47
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Inne
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

re: co na sprawdzianie

Postautor: kirlan » 2013-01-10, 14:24

Jeśli coś było omówione , albo choć wspomniane że trzeba się douczyć w domu, to możne być na sprawdzianie. Natomiast na sprawdzianie nie może być takich treści których nawet nie wskazano że uczeń ma poznać/nauczyć się. Czy jest w podstawie czy nie to co innego. Grunt żeby to nie było zagadnienie niespodzianka - oczywiście szczegółowa treść pytań to MUSI być niespodzianka.

Z moralnego punktu widzenia to wygląda tak ze jakby nauczyciele wymagali tylko podstawy programowej i traktowali ją nazbyt dosłownie - armagedon to pikuś przy chaosie, zniszczeniach i ofiarach jakie spowodowaliby niedouczeni uczniowie. Te podstawy programowe naprawdę są dziurawe i często pozbawione logiki. Zresztą co tam chaos... uczniowie polegliby już jedną dwie klasy wyżej, bo zwykle jakiejś wiedzy najpierw się nie wymaga, nie wprowadza, a potem nagle na jej podstawie buduje dalszą.
"Mądry dowódca bardziej dąży do zwycięstwa niż do bitwy" - sentencja japońska
"Mądry nauczyciel bardziej dba o postępy ucznia niż o postępy planu" - moja jej interpretacja
I love Wuttke ! - a to powinno być motto MEN


Wróć do „Kącik uczniowski”

cron