poprawka wsierpniu z matematyki ułożona na 2 czy 5?

tu możesz porozmawiać z kolegami, zadać pytanie nauczycielom

Moderatorzy: Basiek70, służby porządkowe

kingazasada98
Posty: 5
Rejestracja: 2016-06-28, 10:16
Kto: uczeń
Lokalizacja: łódzkie

poprawka wsierpniu z matematyki ułożona na 2 czy 5?

Postautor: kingazasada98 » 2016-06-28, 11:03

Witam :wink: jestem uczennicą klasy 1 liceum o profilu biologiczno-chemicznym i niestety mam poprawke z matematyki w sierpniu. Nie to, że się nie uczyłam cały rok po prostu doprowadziłam do tego przez strach i przytłaczający stres przy tym przedmiocie. Mam pytanie dostałam zagadnienia do tej poprawki w której zaawarty jest materiał na ocene bardzo dobrą i po prostu chce wiedzieć, czy tak może być, ponieważ słyszałam, że taki egzamin poprawkowy jest układany na ocene dopuszczającą? Mam też pytanie.. jak najlepiej przygotować się do takiej poprawki? Jak skutecznie zacząć się uczyć tej matematyki i jak przede wszystkim przestać się jej bać? Boję się strasznie, że się zestresuje i przez to nie zdam..a na warunkowym nie chcę przechodzić bo i tak będę to musiała zaliczyć w 2klasie..prawda? dodam,że 4 osoby z klasy mają u mnie tą poprawkę. Z góry dziękuję za odpowiedz :wink: :wink: :wink:

Awatar użytkownika
malgala
Posty: 8170
Rejestracja: 2007-07-30, 18:50
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Matematyka
Lokalizacja: łódzkie

Re: poprawka wsierpniu z matematyki ułożona na 2 czy 5?

Postautor: malgala » 2016-06-28, 14:55

Egzamin poprawkowy powinien uwzględniać zagadnienia na pełną skalę ocen. Nawet na celujący.
Jak się uczyć?
Przede wszystkim rozłóż sobie cały materiał na mniejsze części (na pewno masz podane konkretne zagadnienia programowe).
Każde z nich starannie opracuj zaczynając od najłatwiejszych. Wymagania na 5 możesz ewentualnie pominąć, ale pozostałych nie radzę.
Matematyka to specyficzny przedmiot. Nie wystarczy się jakiegoś tematu nauczyć i do niego nie wracać.
Podobnie jak w sporcie wymagany dla osiągnięcia sukcesu jest systematyczny trening. Czym więcej zadań z danego tematu rozwiążesz, tym lepiej ten temat opanujesz i zapamiętasz. Unikaj jednak schematycznego rozwiązywania. Każde zadanie przeanalizuj.
Dopiero jak stwierdzisz, że już sobie z tym radzisz, przechodź do następnego zagadnienia.
No i raczej nie poświęcaj na naukę jednego dnia kilku godzin, a drugiego nic.
Najlepsze efekty da systematyczna praca (do dwóch godzin dziennie, ale z przerwą co najmniej półgodzinną, a jeszcze lepiej godzinkę rano i godzinkę po południu.


Wróć do „Kącik uczniowski”