Czy nauczyciele mogą wprowadzać własne sposoby nauczania?

tu możesz porozmawiać z kolegami, zadać pytanie nauczycielom

Moderatorzy: Basiek70, służby porządkowe

Eliza.Dudziak
Posty: 2
Rejestracja: 2017-07-08, 10:17
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język polski
Lokalizacja: dolnośląskie

Czy nauczyciele mogą wprowadzać własne sposoby nauczania?

Postautor: Eliza.Dudziak » 2017-07-08, 10:41

Od jakiegoś czasu zastanawiam się nad tym, czy nauczyciele mają prawo do, przynajmniej w jakimś stopniu, zmiany w sposobie nauczania. Tzn zamiast wielu godzin z podręcznikiem czy mogą wprowadzić na przykład zajęcia oparte o wykorzystanie reklama lub gier edukacyjnych?

Awatar użytkownika
linczerka
Posty: 4541
Rejestracja: 2011-11-04, 19:49
Kto: nauczyciel
Lokalizacja: Polska

Re: Czy nauczyciele mogą wprowadzać własne sposoby nauczania?

Postautor: linczerka » 2017-07-08, 11:02

Nie reklamuj :evil:
Trzeba umieć iść słoneczną stroną życia

Awatar użytkownika
Ritter von Rodewald
Posty: 380
Rejestracja: 2017-06-17, 15:50
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język niemiecki
Lokalizacja: dolnośląskie

Re: Czy nauczyciele mogą wprowadzać własne sposoby nauczania?

Postautor: Ritter von Rodewald » 2017-07-08, 11:24

Trudno wyobrazić sobie prowadzenie lekcji języka niemieckiego (każdego języka obcego) bez gier i zabaw edukacyjnych. To oczywiste. I każdy ma prawo zastosować takie metody. Jak mówi przysłowie "Alle Wege führen nach Rom" - "Wszystkie drogi prowadzą do Rzymu" - "All Roads Lead to Rome" - "Omnes viae Romam ducunt" - "Všechny cesty vedou do Říma" - "Minden út Rómába vezet".
Na powodzenie w osiągnięciu zakładanego celu wpływa wiele czynników, takich jak: osobowość odbiorców, ich wiedza o świecie, kontekst sytuacyjny bądź przyjęte normy postępowania.

lenaskaw
Posty: 121
Rejestracja: 2007-12-25, 11:52
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język polski
Lokalizacja: małopolskie

Re: Czy nauczyciele mogą wprowadzać własne sposoby nauczania?

Postautor: lenaskaw » 2017-07-08, 17:23

Podręcznik to swego rodzaju pomoc dydaktyczna. Twoim obowiązkiem jest zrealizować treści z Podstawy Programowej, a to jakie metody i formy wybierzesz zależy od ciebie i twoich uczniów. Im więcej praktycznego działania tym lepiej. Dzieci lubią nowości, innowacje i eksperymenty. Może by wreszcie wyjść poza ramy i "lawki".


Wróć do „Kącik uczniowski”