Droga do pedagoga szkolnego

tu możesz porozmawiać z kolegami, zadać pytanie nauczycielom

Moderatorzy: Basiek70, służby porządkowe

Kasumi2804
Posty: 1
Rejestracja: 2018-02-08, 12:02
Kto: uczeń
Lokalizacja: łódzkie

Droga do pedagoga szkolnego

Postautor: Kasumi2804 » 2018-02-08, 12:13

Dzień dobry, jest to mój pierwszy post i jeśli jest w złym dziale to przepraszam, ale nie mogłam znaleźć innego, który by bardziej pasował.
Jestem uczniem, który w ciągu najbliższych tygodni musi wybrać swoją dalszą ścieżkę edukacyjną i zawodową. Niestety, nie ma mi kto doradzić więc szukam pomocy w internecie.
Chciałabym zostać pedagogiem szkolnym, ale nie ograniczać się również tylko do tego zawodu. W głowie mam pewny plan działań ale nie mam zielonego pojęcia, czy kierunki, które chcę ukończyć pozwolą mi na podjęcie pracy w tym zawodzie.
Mój plan to: Ukończenie licencjatu z psychologii klinicznej (w grę póki co wchodzą tylko studia I stopnia ponieważ tylko taką mam ofertę w moim mieście), po tym licencjacie rozpoczęcie studiów podyplomowych: Pedagogika wychowawczo-opiekuńcza, pedagog szkolny, edukację dla bezpieczeństwa oraz doradztwo zawodowe (myślę również o innych specjalizacjach psychologicznych, może jakichś studiach podyplomowych terapeutycznych, ale to w późniejszym czasie)
I tutaj pojawia się moje pytanie, czy to jest dobry tok myślenia? Czy kończąc jedynie studia I stopnia z psychologii klinicznej mogę podjąć się studiów podyplomowych z pedagogiki wychowawczo-opiekuńczej, pedagoga szkolnego oraz EDB? Czy potrzebne mi są jednak dodatkowe kwalifikacje do rozpoczęcia tych studiów oraz rozpoczęcia pracy w szkole? Jeśli chodzi o magistra z psychologii, zamierzam go ukończyć ale odstawiam go na dalszy plan, ponieważ chciałabym jak najszybciej rozpocząć pracę a potem ew. robić II stopień.