Zachowanie

tu możesz porozmawiać z kolegami, zadać pytanie nauczycielom

Moderatorzy: Basiek70, służby porządkowe

glorus
Posty: 4
Rejestracja: 2008-06-09, 21:01
Kto: uczeń
Przedmiot: Plastyka
Lokalizacja: wielkopolskie

Zachowanie

Postautor: glorus » 2008-06-09, 21:03

Witam jestem uczniem i mam pewien problem!
Jestem w 3 gimnazjum i w tym roku w naszej szkole sa punkty za zachwoanie no i nie dizie mi zbyt dobrze i mam naganne, na polrocze tez mialem naganne. 1 i 2 klasa to mialem zachowania dobre!

Moje pytanie czy przechdozi sie 3 klase z zachowaniem nagannym? slsyzalem cos ze musialbym meic w 2 i 3 klasie naganne zeby nie przejsc jak to wyglada ! z gory dziekuje POMOCY!!

koma
Posty: 2510
Rejestracja: 2007-11-17, 00:26

Re: Zachowanie

Postautor: koma » 2008-06-09, 21:19

Za co? Za chamstwo? Agresję? :evil:

Powinieneś siedzieć!

glorus
Posty: 4
Rejestracja: 2008-06-09, 21:01
Kto: uczeń
Przedmiot: Plastyka
Lokalizacja: wielkopolskie

Re: Zachowanie

Postautor: glorus » 2008-06-09, 21:20

NIe tylko dostawalem uwagi za gadanie na lekcji, brak mundurka i pare uciezek i tyle a na lekcjach siedze cicho:) odpowie ktos na pytanie?
Ostatnio zmieniony 2008-06-09, 21:22 przez glorus, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
dushka
Posty: 3940
Rejestracja: 2006-08-03, 19:39

Re: Zachowanie

Postautor: dushka » 2008-06-09, 21:21

Koma, zbastuj trochę.

Awatar użytkownika
ann
Posty: 905
Rejestracja: 2008-01-21, 21:18
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Historia, Geografia, Informatyka, ...
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

Re: Zachowanie

Postautor: ann » 2008-06-09, 21:27

glorus pisze:slsyzalem cos ze musialbym meic w 2 i 3 klasie naganne zeby nie przejsc jak to wyglada

Też słyszałam, że trzeba mieć dwukrotnie zachowanie naganne
Prywatnie żyję tak, jak każdy:
Jem, piję, sypiam, patrzę w gwiazdy

koma
Posty: 2510
Rejestracja: 2007-11-17, 00:26

Re: Zachowanie

Postautor: koma » 2008-06-09, 21:31

dushka pisze:Koma, zbastuj trochę.


Jasne, sorry....Ale jak myslisz, dushka - czy za nic dają w gimnazjum naganny???
Uczysz w takiej szkole?

glorus
Posty: 4
Rejestracja: 2008-06-09, 21:01
Kto: uczeń
Przedmiot: Plastyka
Lokalizacja: wielkopolskie

Re: Zachowanie

Postautor: glorus » 2008-06-09, 21:32

koma pisze:
dushka pisze:Koma, zbastuj trochę.


Jasne, sorry....Ale jak myslisz, dushka - czy za nic dają w gimnazjum naganny???
Uczysz w takiej szkole?



U mnie w szkole są pkt zaczynasz polrocze majac 20pkt na koncie,
Naganne 1-9pkt
nieodpwiendie 10-19 itp

A ja amm 8 pkt ;/ więc...porostu dostalem kilka uwag a nie robilem nic zeby dostac pkt dodatnie:)

Awatar użytkownika
dushka
Posty: 3940
Rejestracja: 2006-08-03, 19:39

Re: Zachowanie

Postautor: dushka » 2008-06-09, 21:32

W integracyjnej, wyobraź sobie ;) 3/4 uczniów z problemami.

Ale jesteś na forum i kultura obowiązuje. Przynajmniej podstawowa.

glorus
Posty: 4
Rejestracja: 2008-06-09, 21:01
Kto: uczeń
Przedmiot: Plastyka
Lokalizacja: wielkopolskie

Re: Zachowanie

Postautor: glorus » 2008-06-09, 21:34

Dostane odpowiedz na moje pytanie?

Awatar użytkownika
dushka
Posty: 3940
Rejestracja: 2006-08-03, 19:39

Re: Zachowanie

Postautor: dushka » 2008-06-09, 21:35

Juz dostałeś. Trzeba mieć dwukrotnie na koniec roku zachowanie naganne.

koma
Posty: 2510
Rejestracja: 2007-11-17, 00:26

Re: Zachowanie

Postautor: koma » 2008-06-09, 21:36

dushka pisze:Ale jesteś na forum i kultura obowiązuje. Przynajmniej podstawowa.


raz już powiedziałaś - przeprosiłam, więc po co? :evil:

edzia
Posty: 4784
Rejestracja: 2008-02-05, 23:02

Re: Zachowanie

Postautor: edzia » 2008-06-09, 23:00

8. Rada pedagogiczna może podjąć uchwałę o niepromowaniu do klasy programowo wyższej lub nieukończeniu szkoły przez ucznia, któremu w danej szkole po raz drugi z rzędu ustalono naganną roczną ocenę klasyfikacyjną zachowania.
9. Uczeń, któremu w danej szkole po raz trzeci z rzędu ustalono naganną roczną ocenę klasyfikacyjną zachowania, nie otrzymuje promocji do klasy programowo wyższej, a uczeń klasy programowo najwyższej w danym typie szkoły nie kończy szkoły.

Ziaba
Posty: 23
Rejestracja: 2008-06-11, 01:19
Kto: uczeń
Przedmiot: Inne
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Zachowanie

Postautor: Ziaba » 2008-06-11, 11:23

koma pisze:Za co? Za chamstwo? Agresję? :evil:

Powinieneś siedzieć!


To właśnie koma zachował się agresywnie. O chamstwie się nie wypowiem, ale uważam, że ktoś, kto tak szufladkuje ludzi na podstawie cudzej opinii, nie powinien uczyć młodzieży.
Pytająca (glorus) nie zrobiła nic agresywnego ani chamskiego, ani też wskazującego na to, że powinna pójść do więzienia, jak sugeruje koma.

Nie mam pojęcia, jak glorus zachowuje się w szkole, ale tutaj grzecznie zadała pytanie (w odpowiednim dziale), i poprosiła o pomoc, bo boi się, że z popwodu nagannego zachowania mogą ją zostawić na drugi rok. Nam, użytkownikom forum, nie zrobiła nic złego, więc nie mamy powodów, by uważać ją za osobę agresywną i chamską.

Ciekawe, ile punktów mieliby nauczyciele, gdyby i dla nich wprowadzić "ocenę z zachowania" i odjemować punkty za spóźnienia, za odbieranie telefonu na lekcji, za niesprawdzenie listy obecności, za niegrzeczne odnoszenie się do uczniów i ich rodziców...
Gdyby ktoś im dodawał punkty za ciekawe prowadzenie lekcji, za umiejętne rozwiązywanie problemów wychowawczych, za mobilizowanie uczniów do pracy. I nie, nie będę jęczeć. Spotkałam w swoim życiu conajmniej czterech nauczycieli zasługujących na "wzorowy" :) To dużo.

Jestem wstrząśnięta, że w Polsce można kogoś zostawić na drugi rok z powodu złego zachowania. Przecież zostawienie na drugi rok to konsekwencja tego, że ktoś nie opanował materiału... a nie kara. Komu to niby ma pomóc, i w jaki sposób? Chyba tylko nauczycielowi, pozbyć się problemu, ale już usunięcie ucznia ze szkoły jest uczciwsze, niż to. Kto to wogóle wymyślił?? Jakim cudem agresywny, nieznośny uczeń stanie sie grzeczniejszy i nie będzie wagarował, gdy będzie musiał drugi raz uczyć się tego samego?

Ubolewam też, że osoby powtarzające rok nie są otaczane większą opieką ze strony wychowawcy. Muszą same sobie radzić- a skoro miał złe zachowanie lub się nie uczył, to przecież jasne, że właśnie sobie nie radzi! Problemy emocjonalne nie rozwiązują się same.
Drugoroczność to największa krzywda, jaką mi wyrządzono, zwłaszcza, że można było tego uniknąć. Albo przynajmniej powiedzieć jasno, że nie jestem w stanie zdać egzaminu komisyjnego, wtedy nie marnowałabym wakacji i miałabym czas na znalezienie innej szkoły (bo była to szkoła społeczna, i osoba niezaliczająca roku automatycznie była skreślana z listy uczniów).
Tak, jedynek z matematyki nie stawiają za nic. Trzeba sobie na te pały ciężko zapracować, korepetycjami, nieprzespanymi nocami, żałosnymi próbami poprawienia ocen. A wreszcie zmarnowamymi wakacjami i depresją. Nawet jedynki nie dostaje się za nic.
Nauczyciel powinien znać programy nauczania, i nie twierdzić, że w gimnazjum uczy sie trygonometrii, tylko dlatego, że większość grupy miała tą trygonometrię pod koniec trzeciej klasy. To właśnie od trygonometrii, która nie była tłumaczona od początku (bo wszyscy powinni się uczyć) zaczęły się moje problemy z matematyką. Było w tym i sporo mojej winy, nie da się ukryć, że w pewnym momencie odpuściłam, widząc, że nie zdam. Więc ja zmarnowałam rok, mówi się trudno, chociaż dopiero teraz zaczynam psychicznie wychodzić z tego na prostą. A nauczcielka, w takim systemie plusowo-minusowym dostałaby naganne, choćby za niegrzeczne odnoszenie się do rodziców na wywiadówkach.

adner
Posty: 455
Rejestracja: 2008-03-28, 19:16
Kto: uczeń
Przedmiot: Inne
Lokalizacja: podlaskie

Re: Zachowanie

Postautor: adner » 2008-06-11, 12:54

Ale jednak bez przesady, nagannego się za nic nie wystawia, jak ktoś słusznie zauważył.
Za głupie zachowanie można mieć poprawne, ale nie naganne! Takiemu nieznośnemu bachorzyskowi może się zapalić żaróweczka, że jeżeli się dalej będzie tak zachowywać, to spędzi w jednej klasie jeszcze kilka lat i stanie się niedołęgą życiową, bo to, że ktoś nie zaliczył klasy, zawsze w CV widać i o zatrudnienie w porządnej firmie będzie trudno.
Co do trygonometrii - to fakt, nie powinno się z jej powodu zostawiać ucznia w kolejnej klasie, ale z drugiej strony, był to dział, który moja obecna klasa opanowała szybciej i lepiej, niż na przykład ostrosłupy, w końcu w gimnazjum jak już się zahacza o funkcje trygonometryczne to tylko o ścisłe podstawy. Nikt chyba nie wymaga od ciebie rozwiązywania równań czy rysowania wykresów, a nauczyć się, że sinus to to do tego, a cosinus to do tamtego każdy potrafi. Jeżeli chce.
As I kissed her goodbye I said, all beauty must die
And lent down and planted a rose between her teeth

Awatar użytkownika
renati23
Administrator
Posty: 3078
Rejestracja: 2007-06-08, 18:48
Przedmiot: Inne

Re: Zachowanie

Postautor: renati23 » 2008-06-11, 18:42

Ziaba pisze:Ciekawe, ile punktów mieliby nauczyciele, gdyby i dla nich wprowadzić "ocenę z zachowania" i odjemować punkty za spóźnienia, za odbieranie telefonu na lekcji, za niesprawdzenie listy obecności, za niegrzeczne odnoszenie się do uczniów i ich rodziców...
Gdyby ktoś im dodawał punkty za ciekawe prowadzenie lekcji, za umiejętne rozwiązywanie problemów wychowawczych, za mobilizowanie uczniów do pracy. I nie, nie będę jęczeć. Spotkałam w swoim życiu conajmniej czterech nauczycieli zasługujących na "wzorowy" To dużo.

wyobraź sobie, że nauczyciele w pewnym sensie tak mają :wink:
jednak nie daje im się punktów ujemnych czy dodatnich - to że ty o tym nie wiesz nie sądź że nauczyciele są bezkarni, tak jak myślą najczęściej uczniowie


Wróć do „Kącik uczniowski”