Witam!
Chciałbym zapytać jakie pytania mogłyby się pojawić podczas matury ustnej związane z moim tematem oraz bibliografią :
Albert Lis kl. III c
Na podstawie samodzielnie zgromadzonego materiału językowego, zanalizuj i scharakteryzuj gwarę uczniów.
I. Literatura podmiotu:
*samodzielnie zgromadzone materiały
II. Literatura przedmiotu
1.Nowy słownik gwary uczniowskiej [online] Dostępny w Internecie:
http://www.joemonster.org/art/2690/Nowy ... zniowskiej
3.Skowron A. Slang młodzieżowy to nie same wulgaryzmy, Kraków 2010
4.Słownik Slangu [online] Dostępny w Internecie: http://www.slangu.pl/lista,a,0
5.Słownik współczesnej gwary młodzieżowej [online] Dostępny w Internecie:
http://www.joemonster.org/art/1986/Slow ... zniowskiej
6. Slang i mowa potoczna [online] Dostępny w Internecie:
http://www.eioba.pl/a/1kuc/slang-i-mowa ... cka-z-nami
7. Pączak M, Wyzwania dzisiejszej polszczyzny, Warszawa 2011
8. Zgółkowa H, Nowy słownik gwary uczniowskiej, Wrocław 2004 s.61,202,285,373,403
III. Ramowy plan wypowiedzi:
1. Określenie problemu: Język młodzieżowy jest środowiskową odmianą języka narodowego.
2. Kolejność prezentowanych argumentów:
* Indywidualna składnia
*Neologizmy
*Uproszczenia
*Zapożyczenia z języków obcych
*Powszechne wulgaryzmy
3. Wnioski:
* Język młodzieżowy cechuje ekspresywność czego skutkiem jest duża ilość emocjonalizmów oraz wulgaryzmów mających na celu wzmocnienie wypowiedzi.
* Jest on nastawiony na dynamiczne przekazywanie informacji (ułatwiając np. wysyłanie sms’ów) dlatego też jest on uboższy w stosunku do języka powszechnego.
* Gwara młodzieżowa ukazuje skutki masowego zasięgu Internetu oraz innych środków przekazu, dzięki którym możemy obcować z innymi kulturami co przyczynia się do wielu zapożyczeń kosztem niektórych cech charakterystycznych dla języka polskiego.
IV. Materiały pomocnicze
* Prezentacja multimedialna
Chciałem również zapytać o jakąś książkę ,z której dowiem się więcej na temat języka .
Pizdrawiam i liczę na szybką odpowiedź.