Dlaczego dzieciom z inteligencją poniżej przeciętnej nie przysługuje prawo do nauczania specjalnego?

kącik dla rodziców

Moderatorzy: Basiek70, służby porządkowe

Pionka7
Posty: 1
Rejestracja: 2021-01-30, 11:08
Przedmiot: Inne
Lokalizacja: lubelskie

Dlaczego dzieciom z inteligencją poniżej przeciętnej nie przysługuje prawo do nauczania specjalnego?

Postautor: Pionka7 » 2021-01-30, 11:42

Z tego co wiem są to dzieci które nie są w normie rozwojowej ale nie są zaliczane do osób upośledzonych umysłowo. W skali wisc-r (jest to prawdziwy test psychologiczny do pomiaru IQ u dzieci) osiągają wynik 70 - 84 a większość dzieci osiąga wynik w przedziale 85 - 115. Dlatego moim zdaniem uznanie tych dzieci za osoby które są w niskiej normie intelektualnej jest błędne . Dzieci te mają duże trudności w nauce, często powtarzają klasy, pojawia się depresja i lęki. Obecnie nie przysługuje im prawo do nauczania specjalnego bo mieszczą się w dolnych granicach normy. Uważam że powinno się to zmienić. Termin inteligencja poniżej przeciętnej powinien zostać zmieniony na określenie nieznaczne upośledzenie umysłowe i zostać uznany za najłagodniejszą formę upośledzenia. Powinni mieć prawo do otrzymywania orzeczeń o potrzebie kształcenia specjalnego. Wtedy uczniowie ci mogliby się uczyć w szkołach specjalnych. Pozwoliło by to uniknąć wszystkich problemów typu powtarzanie klasy depresja itp. W tej chwili jedyne co im przysługuje do dostosowanie wymagań edukacyjnych w szkole. Nauczyciele zazwyczaj i tak wymagają od nich żeby opanowały przynajmniej minimum. Dla niektórych z nich to i tak za dużo więc zostają w klasach na drugi rok. Pojawiają się problemy wychowawcze, wagary itp. Czasami skutkuje to porzuceniem szkoły. Dlatego nie rozumie co ci uczniowie robią w szkołach normalnych jak w szkole specjalnej radzili by sobie dużo lepiej i mieli duże szanse żeby tam osiągać dobre oceny i odnosić sukcesy. Kto wymyślił żeby tych uczniów uznać za osoby sprawne intelektualnie? J

Awatar użytkownika
sharkinator
Posty: 347
Rejestracja: 2011-09-24, 20:06
Kto: nauczyciel
Przedmiot: geografia, przyroda, wychowanie fizyczne
Lokalizacja: Kraków

Re: Dlaczego dzieciom z inteligencją poniżej przeciętnej nie przysługuje prawo do nauczania specjalnego?

Postautor: sharkinator » 2021-01-31, 17:12

Niepełnosprawność intelektualna potocznie nazywana upośledzeniem umysłowym to bardzo trudny i śliski temat. Wielu rodziców nie może tego pojąć, że ich dziecko jest inne. Najgorzej wtedy gdy rodzice są wykształceni, a dziecko no cóż. Autor powyższego posta poruszył temat dzieci z pogranicza normy, które niekiedy sobie radzą dobrze w innych aspektach życia szkolnego np. są dobrzy w sporcie lub dobrze rozwinięci społecznie i mają dużo znajomych. To, że sobie nie radzą z nauką to nie jest powód, żeby umieszczać jej w specjalistycznej placówce. Ba, w szkołach jest mnóstwo dzieciaków, które mają orzeczenie o niepełnosprawności w stopniu lekkim i one mają wybór czy między szkołą masową, integracyjną czy specjalną. Szkoła specjalna to juz zupełnie inne śpiewka, rodzice boją się umieszczać tam swoje dzieci i ja się wcale nie dziwię. To jest dobre miejsce dla dzieci z niepełnosprawnością umiarkowaną czy znaczną, gdyż nie ma tam klasycznej nauki tylko dzieci mają zupełnie inny program dostosowany do ich potrzeb i możliwości. Do tych szkół chodzą dzieci, które mają też nietypowe zachowania, często niesamodzielne. Uważam, że umieszczając dziecko z pogranicza w szkole specjalnej zrobiono by mu wielką krzywdę.

Gghhg
Posty: 2
Rejestracja: 2021-01-31, 20:17
Przedmiot: Inne
Lokalizacja: lubelskie

Re: Dlaczego dzieciom z inteligencją poniżej przeciętnej nie przysługuje prawo do nauczania specjalnego?

Postautor: Gghhg » 2021-01-31, 20:20

Moim zdaniem dzieci te powinny uczyć się w normalnych szkołach. Tylko mieć obniżone wymagania dostosowane do swoich możliwości. Po skończeniu szkoły podstawowej powinny mieć taką wiedze która pozwoli im na sprostanie wymaganią w szkole zawodowej gdzie będą mogły zdobyć zawód i go wykonywać.


Wróć do „Rodzice”