12 okienek w ciągu tygodnia

miejsce spotkań i wymiany doświadczeń nauczycieli przedmiotów informatycznych

Moderatorzy: Basiek70, służby porządkowe

KazioBroniek
Posty: 8
Rejestracja: 2013-12-05, 10:29
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Informatyka
Lokalizacja: lubelskie

12 okienek w ciągu tygodnia

Postautor: KazioBroniek » 2013-12-05, 10:33

Jestem nauczycielem informatyki. Ze względu na podział klas na grupy mój plan zajęć wygląda tak, że mam lekcje na początku dnia i na końcu co daje dziennie po 3-4 godzinne okienka.
Czy jest jakiś przepis regulujący układanie planu lekcji? Wiadomo, że na pierwszym miejscu stawiamy dobro dziecka i przepisy sanepidowskie.
CZy prowadzone fakultety ( w ramach godz karcianych) przez innych nauczycIELI muszą odbywać się po zajęciach, czy mogą być one wplecione w siatkę zajęć w środku dnia?
W ten sposób mógłbym dzielić się klasą z owym nauczycielem, nie musząc czekać kilku godzin na kolejną lekcję.

edzia
Posty: 4766
Rejestracja: 2008-02-05, 23:02

Re: 12 okienek w ciągu tygodnia

Postautor: edzia » 2013-12-10, 22:43

KazioBroniek pisze:Czy jest jakiś przepis regulujący układanie planu lekcji? Wiadomo, że na pierwszym miejscu stawiamy dobro dziecka i przepisy sanepidowskie.
Nie bardzo, nie ma takiego przepisu. Ale zdrowy rozsądek jest jak najbardziej wskazany zawsze i wszędzie. Dobro dziecka, owszem, ale czy to oznacza, że to jedyny argument na tak nierozsądnie ułożony plan? A jak przepisy sanepidowskie tłumaczą tyle okienek?

KazioBroniek pisze:CZy prowadzone fakultety ( w ramach godz karcianych) przez innych nauczycIELI muszą odbywać się po zajęciach, czy mogą być one wplecione w siatkę zajęć w środku dnia?
W ten sposób mógłbym dzielić się klasą z owym nauczycielem, nie musząc czekać kilku godzin na kolejną lekcję.
Nie można fakultetów wpleść w plan zajęć dla ucznia. W plan nauczyciela oczywiście można.