CYFROWA SZOPKA

tu rozmawiamy o wszystkim czasami poważnie, czasami z przymrużeniem oka

Moderatorzy: Basiek70, służby porządkowe

Krzysztof123
Posty: 1
Rejestracja: 2013-03-31, 11:09
Kto: rodzic
Lokalizacja: dolnośląskie

CYFROWA SZOPKA

Postautor: Krzysztof123 » 2013-03-31, 11:21

W ramach rządowego programu rozwijania kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie stosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych „Cyfrowa Szkoła”, 399 szkół otrzymało sprzęt komputerowy na dość pokaźną kwotę. Niestety na tym się kończy dobry pomysł. Rząd do wdrażania programu angażuje CEO i w tym momencie rozpoczyna się istna szopka. CEO zamiast kształcić nauczycieli, kształci 40 trenerów i 1200 moderatorów a ci z kolei organizują systematycznie bezsensowne konferencje czy spotkania dla dyrektorów i koordynatorów ze szkół, którzy zamiast przywozić konkretną wiedzę przywożą długopisy i trochę makulatury. Koordynatorzy są wręcz zmuszani do wykonywania pracy za moderatorów, którzy biorą za to w przeciwieństwie do koordynatora grube pieniądze.
W chwili obecnej nadal większość nauczycieli nie potrafi nawet włączyć tablicy interaktywnej, szkoły nie posiadają praktycznie oprogramowania by w pełni wykorzystać zakupiony sprzęt a pieniądze marnuje się na utrzymanie potężnego sztabu ludzi, na wynajmowanie drogich hoteli, delegacje czy też na zastępstwa dla koordynatorów.
Może warto się zastanowić czy nie lepiej przekazać pieniądze bezpośrednio do szkół gdzie dyrektorzy wraz z koordynatorami zastanowiliby się, na co wydać te pieniądze. Oni chyba najlepiej wiedzą, co jest potrzebne w szkole, czy zakup oprogramowania pod kątem, którego będą się kształcić nauczyciele, czy wezwać eksperta, który nauczy obsługi tablicy interaktywnej albo eKlasy (którą dostawcy sprzętu najchętniej dostarczali). Myślę, że to rozwiązanie było by najlepsze, tym bardziej, iż dyrektorzy wraz z koordynatorami już się sprawdzili w 99%. Bez niczyjej pomocy zakupili sprzęt komputerowy, zamontowali i wdrożyli w życie (co prawda nie do końca taki jak by chcieli, ale takie są uroki przetargów). Jak widzimy w tym przypadku zupełnie obeszło się bez tego całego cyrku a i tu można byłoby zaangażować sztab trenerów i moderatorów.
Pozdrawiam

Art.3.9.UoSO
Posty: 661
Rejestracja: 2009-09-13, 23:19
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Matematyka
Lokalizacja: mazowieckie

Re: CYFROWA SZOPKA

Postautor: Art.3.9.UoSO » 2013-03-31, 14:10

Przyjeżdża taki EXPERT do naszej szkoły i musi być obsługiwany przez naszych informatyków, bo mu się program z tablicą nieskomunikował, pisak się spóźnia, albo, jak jednej EXPERTCE wydawało się, że mamy tablicę zepsutą, a tu kalibracji niet. Po takim spotkaniu my się śmiejemy z niej, że taka niekumka, a ona ma za to kasę i śmieje się do siebie.

Józia
Posty: 9
Rejestracja: 2010-05-09, 10:23
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język polski
Lokalizacja: mazowieckie

Cyfrowa szkoła

Postautor: Józia » 2013-04-02, 15:39

W mojej szkole też działa ten program pilotażowy. Najbardziej śmieszy mnie język zadań, jakie stawiane są przed nauczycielem. Wypełnianie "formatek dobrych praktyk" i zobowiązań do pisania pomysłów na lekcje z komputerem według zasad autorów programu jest po prostu żenujące. Ale... komputer i tablica to naprawdę fajne narzędzie, (podkreślam - to tylko narzędzie) wspierające pracę z uczniem. U nas tablice i komputery dziecięce i dorosłe działają całkiem nieźle, choć te netbooki dla uczniów są marnej jakości.
Brutalną prawdą jest natomiast fakt, że większość nauczycieli po prostu nie jest zainteresowana cyfryzacją nauczania i ma to w nosie.
Może znalazłby się jakiś nauczyciel języka polskiego w podstawówce, który chciałby powymieniać się ze mną pomysłami na lekcje? Tylko bez formatek :lol2:
Pozdrawiam
Józefa

Awatar użytkownika
MamTablice.pl
Posty: 2
Rejestracja: 2013-04-17, 08:33
Przedmiot: Inne
Lokalizacja: pomorskie

MamTablice.pl

Postautor: MamTablice.pl » 2013-04-19, 10:03

Szanowni Forumowicze.

Jak zauważyliśmy, jesteście nieusatysfakcjonowani z usług polskiego Centrum Edukacji Obywatelskiej, więc w ramach inicjatywy pragniemy krótko opisać nasz projekt. Nasza firma jest niezależna i świadczymy profesjonalne usługi w zakresie audiowizualnym, co oznacza solidne przygotowanie projektu względem Klienta, końcowe ustalenia, montaż sprzętu audiowizualnego a nawet szkolenie w zakresie obsługi i możliwości wykorzystania sprzętu audiowizualnego. Zapraszamy na stronę www.mamtablice.pl.

Pozdrawiamy.
Audiowizualne Projekty Szkolne

jinks
Posty: 226
Rejestracja: 2010-06-26, 12:24
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Matematyka, Informatyka
Lokalizacja: małopolskie

Re: MamTablice.pl

Postautor: jinks » 2013-04-19, 18:10

MamTablice.pl pisze:Szanowni Forumowicze.

Jak zauważyliśmy, jesteście nieusatysfakcjonowani z usług polskiego Centrum Edukacji Obywatelskiej, więc w ramach inicjatywy pragniemy krótko opisać nasz projekt. Nasza firma jest niezależna i świadczymy profesjonalne usługi w zakresie audiowizualnym, co oznacza solidne przygotowanie projektu względem Klienta, końcowe ustalenia, montaż sprzętu audiowizualnego a nawet szkolenie w zakresie obsługi i możliwości wykorzystania sprzętu audiowizualnego. Zapraszamy na stronę www.mamtablice.pl.

Pozdrawiamy.

Gościu chyba nie do końca zrozumiałeś: problemem nie jest sprzęt, ale brak oprogramowania, oraz pomysłów na jego wykorzystanie. Jeżeli ja jako nauczyciel mam przygotowywać ilustracje, plansze, diagramy, wykresy, proste programy czy animacje, lub spędzać godziny na wyszukiwaniu w googl-u to mam to w nosie i cześć pieśni.
Już teraz rypię po 45-50 godzin w tygodniu przy limicie 40.
Problemem jest bałagan i niekompetencja oraz nastawienie na wydawanie pieniędzy po drodze ludziom, którzy mają zarobić.
Problemem jest polska tradycyjna BYLEJAKOŚĆ i KOMBINATORSTWO!
Do tego jeszcze żenujące e-podręczniki nastawione na ładne kolorki i świecidełka, puste jak wydmuszka w środku, ciężkie, niewygodne w stosowaniu. Ehhhh... szkoda gadać.


Wróć do „Pogaduszki”