Biurokracja!!!!!!!!!!!!

tu rozmawiamy o wszystkim czasami poważnie, czasami z przymrużeniem oka

Moderatorzy: Basiek70, służby porządkowe

Awatar użytkownika
malgala
Posty: 8182
Rejestracja: 2007-07-30, 18:50
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Matematyka
Lokalizacja: łódzkie

Re: Biurokracja!!!!!!!!!!!!

Postautor: malgala » 2016-09-21, 22:26


Matshow
Posty: 103
Rejestracja: 2016-08-16, 20:37
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Matematyka
Lokalizacja: dolnośląskie

Re: Biurokracja!!!!!!!!!!!!

Postautor: Matshow » 2016-09-22, 08:26

koma pisze:Z tą matematyką też nie byłabym taka pewna.
Wyliczenia na 500+ posypały się...
19% stało się "wolą narodu"... ;)
To tylko interpretacja

koma
Posty: 2507
Rejestracja: 2007-11-17, 00:26

Re: Biurokracja!!!!!!!!!!!!

Postautor: koma » 2016-09-22, 19:11

Matshow pisze:
koma pisze:Z tą matematyką też nie byłabym taka pewna.
Wyliczenia na 500+ posypały się...
19% stało się "wolą narodu"... ;)
To tylko interpretacja


;)
To ja sobie też "zinterpretuję"! Zamiast 19% podatku dochodowego, zapłacę jakieś...5%. ;)

Łosoś
Posty: 593
Rejestracja: 2013-10-05, 10:17
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Inne
Lokalizacja: łódzkie

Re: Biurokracja!!!!!!!!!!!!

Postautor: Łosoś » 2017-06-26, 18:01

Czy istnieją jakiekolwiek zalecenia co do dokumentów, które należy zdawać na koniec semestru/roku szkolnego? Każda szkoła robi to trochę inaczej, a niektórzy dyrektorzy (głównie dyrektorki) są tak kreatywne w tworzeniu dodatkowej biurokracji, że żyć się odechciewa.

Tak na szybko chciałam zapytać: czy obowiązkowe jest monitorowanie podstawy programowej poprzez wpisywanie numerów tematów do odpowiednich miejsc w tabeli z rozpisaną na punkty podstawą programową danego przedmiotu? Przecież podstawa programowa jest ujęta przy tematach w planie wynikowym.
Czy tabelka na końcu dziennika z wypisanymi liczbami odbytych godzin lekcyjnych z danego przedmiotu nie wystarcza i trzeba do tego dodawać dodatkowe dokumenty (oświadczenia, podsumowania, sprawozdania)?
Czy za każdym razem trzeba pisać o warunkach realizacji podstawy programowej?
Czy dyrektor może nakazać pisać z zajęć dodatkowych program, ewaluację czy liczyć frekwencję uczniów na tych zajęciach...?


Jestem ZMĘCZONA i nie widzę sensu w biurokratycznej pracy....:(((((((

Można się gdzieś poskarżyć, uzyskać pomoc...?

Awatar użytkownika
linczerka
Posty: 4460
Rejestracja: 2011-11-04, 19:49
Kto: nauczyciel
Lokalizacja: Polska

Re: Biurokracja!!!!!!!!!!!!

Postautor: linczerka » 2017-06-26, 18:41

Dz.U. 2016 poz. 1368
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 24 sierpnia 2016 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji
Trzeba umieć iść słoneczną stroną życia

Łosoś
Posty: 593
Rejestracja: 2013-10-05, 10:17
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Inne
Lokalizacja: łódzkie

Re: Biurokracja!!!!!!!!!!!!

Postautor: Łosoś » 2017-06-27, 19:34

Przeczytałam. No i gucio. Jest napisane, że sposób monitorowania to "sprawa wewnętrzna szkoły", dyrektor sobie sam wymyśla.
Jak jest normalny, to wymyśli coś prostego i mniej czasochłonnego. Nawiedzony może nawrzucać tyle papierologii, że na sam jej widok robi się niedobrze. Mogę się poskarżyć. Mojemu chomikowi.

Co do "przefarbowanych karcianych"- nie powinno być ż a d n e j dokumentacji. Mogłabym zrozumieć listę obecności, ewentualnie jakiś temat zajęć. Tu można powalczyć.

Szkoda, że daje się w tylu sprawach dyrektorom wolną rękę i że nikt nie kontroluje nadużyć w szkołach. Wszelkie kontrole i "ewaluacje" są w moim odczuciu śmieszne. Nieskuteczne. Parodia kontroli.

Wujasek
Posty: 4
Rejestracja: 2017-08-06, 20:02
Kto: uczeń
Przedmiot: Język rosyjski, Informatyka
Lokalizacja: pomorskie

Re: Biurokracja!!!!!!!!!!!!

Postautor: Wujasek » 2017-08-06, 20:21

najlepsze jest to, że nie zapowiadają się jakiekolwiek zmiany.

Awatar użytkownika
linczerka
Posty: 4460
Rejestracja: 2011-11-04, 19:49
Kto: nauczyciel
Lokalizacja: Polska

Re: Biurokracja!!!!!!!!!!!!

Postautor: linczerka » 2017-08-06, 21:20

Wujasek, Twoje wpisy to uwertura do reklamy?
Twoje wpisy nie przekonują mnie, że jesteś nauczycielem.
Trzeba umieć iść słoneczną stroną życia

Pan Tikczer
Posty: 28
Rejestracja: 2017-07-31, 10:34
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Historia, WOS, Inne
Lokalizacja: dolnośląskie

Re: Biurokracja!!!!!!!!!!!!

Postautor: Pan Tikczer » 2017-08-09, 09:21

Łosoś pisze:Czy istnieją jakiekolwiek zalecenia co do dokumentów, które należy zdawać na koniec semestru/roku szkolnego? Każda szkoła robi to trochę inaczej, a niektórzy dyrektorzy (głównie dyrektorki) są tak kreatywne w tworzeniu dodatkowej biurokracji, że żyć się odechciewa.

Tak na szybko chciałam zapytać: czy obowiązkowe jest monitorowanie podstawy programowej poprzez wpisywanie numerów tematów do odpowiednich miejsc w tabeli z rozpisaną na punkty podstawą programową danego przedmiotu? Przecież podstawa programowa jest ujęta przy tematach w planie wynikowym.
Czy tabelka na końcu dziennika z wypisanymi liczbami odbytych godzin lekcyjnych z danego przedmiotu nie wystarcza i trzeba do tego dodawać dodatkowe dokumenty (oświadczenia, podsumowania, sprawozdania)?
Czy za każdym razem trzeba pisać o warunkach realizacji podstawy programowej?
Czy dyrektor może nakazać pisać z zajęć dodatkowych program, ewaluację czy liczyć frekwencję uczniów na tych zajęciach...?


Jestem ZMĘCZONA i nie widzę sensu w biurokratycznej pracy....:(((((((

Można się gdzieś poskarżyć, uzyskać pomoc...?

Ten post najlepiej wysłać od razu do MEN, bo to kwintesencja (ciągła) sytuacji w polskiej szkole. Zbliża się wrzesień, od siebie dodam, że u mnie zacznie się od corocznego dopuszczania do użytku szkolnego dopuszczonych rok wcześniej (i wcześniej ...) podręczników. Później będą analizy, badania. Już w połowie roku szkolnego mam wrażenie, że pracuję w GUS-ie ... :crazy:

Awatar użytkownika
Ritter von Rodewald
Posty: 240
Rejestracja: 2017-06-17, 15:50
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język niemiecki
Lokalizacja: dolnośląskie

Re: Biurokracja!!!!!!!!!!!!

Postautor: Ritter von Rodewald » 2017-08-09, 09:28

Spodobało mi się to stwierdzenie o pracy w GUS.

A gdyby tak przyjąć taki przykład: dyrektor firmy tramwajowej nakazuje motorniczemu po każdym kursie dokonanie analizy: ile było kobiet od przystanku A do przystanku B, kto wysiadł na przystanku C, ile razy tramwaj skręcał w lewo a ile razy w prawo, etc.

Niestety wszystko nadal idzie w tym kierunku, że nauczyciel [zresztą wbrew temu określeniu] nie uczy, tylko robi wszystko inne.

Od wielu lat praca nauczyciele niestety z nauczaniem ma coraz mniej wspólnego.
Na powodzenie w osiągnięciu zakładanego celu wpływa wiele czynników, takich jak: osobowość odbiorców, ich wiedza o świecie, kontekst sytuacyjny bądź przyjęte normy postępowania.

silije
Posty: 167
Rejestracja: 2013-11-10, 16:30
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język polski
Lokalizacja: wielkopolskie

Re: Biurokracja!!!!!!!!!!!!

Postautor: silije » 2017-08-09, 11:37

W mojej szkole tego nie ma, tzn. aż tak rozbudowanej papierologii. Może osoby, które mają w miarę dobry kontakt z dyrekcją, liderzy zespołów przedmiotowych powinni o tym porozmawiać wskazując przykłady, jak to się robi w innych szkołach? Takie tworzenie makulatury to jest, moim zdaniem, wyraz braku zaufania do własnych nauczycieli, których się zatrudnia.
Realizację podstawy programowej na koniec roku podpisują nauczyciele na jednej karcie dla danego oddziału. Na początku roku pisze się krótkie dostosowania wg opinii PPP, plany pracy kół, wychowawcze i wyrównawcze. Na koniec semestru sprawozdania z ww. w dziennikach tych zajęć. To chyba tyle?

Awatar użytkownika
Ritter von Rodewald
Posty: 240
Rejestracja: 2017-06-17, 15:50
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język niemiecki
Lokalizacja: dolnośląskie

Re: Biurokracja!!!!!!!!!!!!

Postautor: Ritter von Rodewald » 2017-08-09, 16:26

Gdy ja zaczynałem pracę w 1990 r. w trakcie roku szkolnego miały miejsce tylko 3 (trzy) rady pedagogiczne. Podkreślam tylko 3 (trzy).
W r. szk. 2016/2017 było tychże rad 13! Jaki to ma sens? Na początku lat 90 był tylko dziennik papierowy. I na tym koniec. Żadnych zespołów, komisji, szkoleń, etc. Po co to komu? ostatnie lata pomimo dziennika elektronicznego tyle różnych sprawozdań, etc. Na co to komu i po co?
Na powodzenie w osiągnięciu zakładanego celu wpływa wiele czynników, takich jak: osobowość odbiorców, ich wiedza o świecie, kontekst sytuacyjny bądź przyjęte normy postępowania.

Pan Tikczer
Posty: 28
Rejestracja: 2017-07-31, 10:34
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Historia, WOS, Inne
Lokalizacja: dolnośląskie

Re: Biurokracja!!!!!!!!!!!!

Postautor: Pan Tikczer » 2017-08-10, 10:24

Ritter von Rodewald pisze:Gdy ja
W r. szk. 2016/2017 było tychże rad 13!

Jeśli to nie sci-fi to albo u was jest strukturalny mobbing, albo ja powinienem dać na mszę dziękczynną ... Na 13 radach nie wytrzymałby nawet Wiaczesław Mołotow, mający wśród towarzyszy ksywkę "kamienna dupa"(pardon!), właśnie za wyjątkową zdolność wysiadywania na niekończących się posiadówkach partyjnych. Klimat epoki socrealizmu przywołany celowo: wiara, że z przesiadywania na radach powstaje jakakolwiek wartość dodana to schemat czasów minionych ...

Łosoś
Posty: 593
Rejestracja: 2013-10-05, 10:17
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Inne
Lokalizacja: łódzkie

Re: Biurokracja!!!!!!!!!!!!

Postautor: Łosoś » 2017-08-10, 11:17

13...? U nas w ciągu jednego roku było ich...ponad 20!!!! :?

Pan Tikczer
Posty: 28
Rejestracja: 2017-07-31, 10:34
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Historia, WOS, Inne
Lokalizacja: dolnośląskie

Re: Biurokracja!!!!!!!!!!!!

Postautor: Pan Tikczer » 2017-08-10, 11:35

Łosoś pisze:13...? U nas w ciągu jednego roku było ich...ponad 20!!!! :?

Nie wiem, jak liczycie te rady, ale ja miałem 4 duże i jedną szkoleniową.


Wróć do „Pogaduszki”