Jak pomóc tej uczennicy w nauce języka angielskiego część 2

tu rozmawiamy o wszystkim czasami poważnie, czasami z przymrużeniem oka

Moderatorzy: Basiek70, służby porządkowe

Dominika5
Posty: 10
Rejestracja: 2019-10-24, 11:36
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język polski, Język angielski
Lokalizacja: podkarpackie

Jak pomóc tej uczennicy w nauce języka angielskiego część 2

Postautor: Dominika5 » 2019-10-27, 08:47

Widzę że poprzednio może trochę źle sformułowałam problem skupiając się tylko i wyłącznie na trudnościach uczennicy i opinii z ppp. Jak już pisałem jestem nauczycielką języka angielskiego. W 3 klasie technikum uczę jedną dziewczynkę które ma duże trudności z moim przedmiotem. Chcę jej pomóc ale nie wiem jak od początku nic nie umie i się wogóle nie uczy widać że brakuje jej motywacji. W klasie jest 26 osób nie mam ns tyle czasu żeby poświęcać go tylko jej. Poza tym kiedyś zrobiłam kartkówkę wystarczyło nauczyć się tylko 10 słówek a ona oddała czystą kartkę. Zalecenia w opinii ppp są dość niewielkie jak na takie trudności między innymi : odpytywać na bieżąco z niewielkich partii materiału, posadzić blisko nauczyciela i tablicy ze względu na wadę wzroku i osłabioną percepcjie słuchową, włączyć do zajęć wyrównawczych z języka polskiego i matematyki itd. A dla rodziców zalecenia są takie np. mobilizować do systematycznej nauki w domu, zachęcać do czytelnictwa w celu usprawnienia wypowiedzi ustnych i pisemnych, pomóc nadrobić braki z matematyki itp. A ogólnie podsumowanie opinii brzmi tak : Objęcie pomocą psychologiczno - pedagogiczną w szkole ze względu na deficyty wybiórczych zdolności intelektualnych obniżony rozwój elementarnych funkcji percepcjino - motorycznych umiejętności fonologicznych (słuch fonemenowy analiza i synteza głoskowa pamięć fonologiczna) problemy natury emocjonalno - wolicijonalnej oraz braki z matematyki które przyczyniają się do ogólnuonych trudności w relacjach. Czy w szkole średniej wogóle można dostosować metody nauki do takiego ucznia. A jeśli tak to jak to zrobić? Bo w opinii pisze właśnie tak jak napisałam i nie ma tam za wiele jak konkretnie do ma wyglądać.

Łosoś
Posty: 601
Rejestracja: 2013-10-05, 10:17
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Inne
Lokalizacja: łódzkie

Re: Jak pomóc tej uczennicy w nauce języka angielskiego część 2

Postautor: Łosoś » 2019-10-27, 17:42

Łojejuniu. "Dziewczynka" (osiemnastoletnia dziewucha) to prawie dorosła osoba, która powinna być odpowiedzialna za swoją naukę, na litość boską. Naprawdę mowa o technikum???? Bo opis bardziej pasuje do przedszkolaka, ktorego trzeba za rączkę prowadzić i co chwila pogłówce głaskać.
Powiem Ci tak- postaw jej jej jakąś dwóję (jak ma taką opinię, to i tak uczyć się nie będzie, indywidualnych lekcji jej nie urządzisz, bo niby czemu za darmo miałabyś pracować, a jak dasz jej jedynkę,to będziesz miała na głowie obrażonych rodziców i prawdopodobnie dyrekcję- "No jak śmiesz takiemu biednemu dziecku z opinią takieoceny stawiać! A co zrobiłaś, żeby pomóc? Żeby zapobiec?"- i tak ci się oberwie,że do końca życia zapamiętasz. I wszystko to będzie TWOJA wina!
Daj sobie na luz, podciągaj jej oceny, nie chce pisać,to zostaw na przerwie,że niby ustnie coś odpowie ("yes" i "no" chyba umie powiedzieć?)- postaw tę dwójczynę i będziesz miała z górki. Świata nie zbawisz. Maturę na 30% może ustrzeli, w końcu i tak większość pytań jest zamkniętych. Powiedz jej, żeby zaznaczała-jak nie wie co,to byle co. Ja nie znam niemieckiego i kiedyś dla żartu "rozwiązałam" maturę z tego języka. Do 30% to mi tylko dwóch procent zabrakło, ale zawsze miałam pecha ( w totka nigdy nic)..."dziewczynka" może ma więcej szczęścia.

Ps. Boże, co za chory system. Żeby tak ze mną ktoś się w liceum w latach 80-tych cackał.

Awatar użytkownika
Ritter von Rodewald
Posty: 255
Rejestracja: 2017-06-17, 15:50
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język niemiecki
Lokalizacja: dolnośląskie

Re: Jak pomóc tej uczennicy w nauce języka angielskiego część 2

Postautor: Ritter von Rodewald » 2019-10-27, 17:51

Gdy ja chodziłem do szkoły średniej, to taka osoba od razu trafiłaby do szkoły specjalnej. I nikt by jej nie żałował. Przypominam - za 3 błędy ortograficzne na maturze pisemnej z języka polskiego otrzymywało się ocenę niedostateczną. Maturę sprawdzał nauczyciel uczący języka polskiego. Za darmo. Wyniki były znane na drugi dzień.
Na powodzenie w osiągnięciu zakładanego celu wpływa wiele czynników, takich jak: osobowość odbiorców, ich wiedza o świecie, kontekst sytuacyjny bądź przyjęte normy postępowania.


Wróć do „Pogaduszki”