Praca w szkole czy na uczelni ?

tu rozmawiamy o wszystkim czasami poważnie, czasami z przymrużeniem oka

Moderatorzy: Basiek70, służby porządkowe

rostovgorod1
Posty: 1
Rejestracja: 2021-02-21, 22:20
Kto: student
Przedmiot: Biologia
Lokalizacja: wielkopolskie

Praca w szkole czy na uczelni ?

Postautor: rostovgorod1 » 2021-02-21, 22:22

Witam,

Jestem studentem na kierunku biologia i teoretycznie rzecz biorąc mam możliwość zrobienia doktoratu na rodzimej uczelni. Od zawsze marzyłem o tym aby uczyć młodzież co najwyżej licealną i nadal mnie do tego ciągnie, jednak coraz częściej słyszę głosy, że lepiej zrobić ten doktorat i zostać na uczelni czy też pracować w jakimś laboratorium niż cudze dzieci uczyć. Nie ukrywam, że nauczanie młodzieży jest moją pasją o czym niejednokrotnie się przekonuję udzielając licznych korepetycji. Myślę, że praca na uczelni i prowadzenie badań naukowych w dziedzinie, która mnie interesuje, również by mnie zadowalało, jednak mam wrażenie, że nie w takim stopniu jak nauczanie w liceum, stąd też moje pytanie (głównie do doświadczonych nauczycieli), czy warto w tym przypadku iść za marzeniami i zostać nauczycielem, np. w liceum czy może lepszą opcją jest jednak zostanie na uczelni ?

Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi.

AgnieszkaMaria
Posty: 2
Rejestracja: 2020-09-23, 06:56
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski, Zajęcia zintegrowane
Lokalizacja: małopolskie

Re: Praca w szkole czy na uczelni ?

Postautor: AgnieszkaMaria » 2023-10-14, 20:46

Jestem nauczycielem języka angielskiego ( od przedszkola do 3 klasy sp) i mogę przyznać że to jest moje powołanie. Uwielbiam uczyć dzieci i mam ogromną satysfakcję. Wykładam też na uczelni i również bardzo lubię swoją pracę czuję, że ta praca daje mi możliwości własnego rozwoju. Jednak to szkoła i przedszkole są moim powołaniem. Polecam obie możliwości.

pgnap
Posty: 1
Rejestracja: 2023-10-16, 11:58
Kto: student
Lokalizacja: podkarpackie

Re: Praca w szkole czy na uczelni ?