Podziękowania dla pani minister

tu rozmawiamy o wszystkim czasami poważnie, czasami z przymrużeniem oka

Moderatorzy: Basiek70, służby porządkowe

Awatar użytkownika
malgala
Posty: 8182
Rejestracja: 2007-07-30, 18:50
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Matematyka
Lokalizacja: łódzkie

Re: Podziękowania dla pani minister

Postautor: malgala » 2011-01-29, 14:55

Cytryn pisze:Tak jest np. z karcianymi. Ludzie nie mogą ich zrealizować,. BO NIE MA JAK. No to...papier, papier...No comments. Z przymrużeniem oka, na luzie...KŁAMIEMY, bo ZMUSZA NAS DO TEGO SYSTEM.

Czyżby zawsze i wszyscy?
A może to oko wystarczy przymrużyć, gdy z jakiegoś powodu ta dodatkowa godzina wypadnie, jeśli wiadomo, że innym razem trzeba uczniowi czasu więcej poświęcić, bo akurat jest taka potrzeba?
A może przymrużmy oko na tych nadgorliwych, nie bierzmy z nich przykładu i skoncentrujmy się na rzeczach istotnych. A zapewniam, że nadgorliwców jest sporo. Rozporządzenie o pomocy dla uczniów nie nakłada na szkoły jeszcze obowiązku tworzenia zespołów pomocowych i opracowywania indywidualnych programów, a w niektórych szkołach już są.
I znów nie mówmy, że zmusza się nas do indywidualnego traktowania każdego ucznia, do wspierania go i dostosowywania metod pracy i wymagań adekwatnych do jego możliwości, bo robiliśmy to zawsze. Krytykować w tym przypadku możemy jedynie mocno przesadzony sposób dokumentowania.

Awatar użytkownika
haLayla
Posty: 3780
Rejestracja: 2008-08-24, 00:28
Kto: uczeń
Przedmiot: Inne
Lokalizacja: małopolskie

Re: Podziękowania dla pani minister

Postautor: haLayla » 2011-01-29, 16:12

vuem pisze:Musiałabyś transplantację przejść, ale organu, którego przeszczepić się jak na razie nie da, więc nic z tego.


Da się. Ale problem będzie z połączeniem tego organu z rdzeniem kręgowym :P
<3

Awatar użytkownika
Jolly Roger
Posty: 1671
Rejestracja: 2007-12-15, 18:34

Re: Podziękowania dla pani minister

Postautor: Jolly Roger » 2011-01-30, 21:17

Fragment o karcianych wskazuje, że dyrekcja źle zarządza placówką. Do dyrekcji należy obowiązek takiej realizacji karcianych, by były one z pozytkiem dla uczniów. Wyszarpywanie sobie uczniów z kółek to skrajna głupota.

Czy ministerka jest za to odpowiedzialna? Nie sądzę. Dała narzędzie, a że ktoś motyką walnął w łydkę kolegi obok to czy wina jest tego kto rozdawał narzędzia??

O dniach wolnych to lepiej, zeby nauczycielka nie pisała, bo akurat szkoły i tak mają ich sporo. Poza tym niech się zastanowi co mają robić rodzice małych dzieci gdy szkoły sobie organizuja wolne??

Papierologia to także prztyczek w dyrekcję. U mnie jest stosunkowo mało, czyli można. Akurat MEN apeluje już któryś raz, żeby szkoły nie tworzyły planów wynikowych i innych papierowych "majtek."

Skoro list pisze była dyrektorka to ja już wiem czemu "była."
We gonna ride the sea,
we pray to the wind and the glory
That's why we are raging wild and free

Cytryn
Posty: 1224
Rejestracja: 2007-11-09, 12:20

Re: Podziękowania dla pani minister

Postautor: Cytryn » 2011-01-31, 10:44

Rozumiem, że projekt w gimnazjum, ewaluacja wewnętrzna i zespoły pedagogiczno- psychologiczne to takie tam nieważne i nieobciążające nas rozporządzenia.
Karciane- no żaden problem, Szczególnie w szkołach, gdzie dzieci dojeżdżają albo pracują na zmiany, Miód malina. Powinno nam się podobać.

Zaczynam rozumieć,dlaczego nauczyciele niczego nie mogą dla siebie wywalczyć.

Awatar użytkownika
Jolly Roger
Posty: 1671
Rejestracja: 2007-12-15, 18:34

Re: Podziękowania dla pani minister

Postautor: Jolly Roger » 2011-01-31, 16:47

Rozumiem, że projekt w gimnazjum, ewaluacja wewnętrzna i zespoły pedagogiczno- psychologiczne to takie tam nieważne i nieobciążające nas rozporządzenia.


A nie robiliście tego przed rozporządzeniem?? :roll:

Karciane to już pisałem. Kwestia organizacji. Rzutki dyrektor zrobi to tak, że wilk syty i owca cała. łamaka postawi na żywioł i potem można czytać o wypaczeniach.

U mnie lekcje kończą się o 14.20,a potem autobus. Nikt sobie dzieci nie wyrywa i nikt nie ma problemu z zaplanowaniem i przeprowadzeniem dwóch dodatkowych godzin. Dokumentacja zajmuje mi ok 2 godzin w całym półroczu. (Plan - tematy - obecność).
We gonna ride the sea,

we pray to the wind and the glory

That's why we are raging wild and free

Cytryn
Posty: 1224
Rejestracja: 2007-11-09, 12:20

Re: Podziękowania dla pani minister

Postautor: Cytryn » 2011-01-31, 17:09

Nie, nie musiałam robić analiz durnych ankiet, które mają badać działalność moją i kolegów ani sama tworzyć sobie narzędzi badawczych ani wymyślać "pytań kluczowych do poziomów".
Nie musiałam zakładać kartoteki dla trudnych uczniów i opisywać ich wzdłuż i wszerz. Nie musiałam wymyślać projektów uczniom( bo ci sami nic konstruktywnego wymyślić nie potrafią) i po godzinach za nimi latać, żeby go realizowali, a potem produkować papierów na ten temat.
A karciane? Nie, no jasne, dziennik to pryszcz, a te dodatkowe 72 godziny za friko narzucone odgórnie czy jest potrzeba czy nie...Fajna sprawa.

Awatar użytkownika
malgala
Posty: 8182
Rejestracja: 2007-07-30, 18:50
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Matematyka
Lokalizacja: łódzkie

Re: Podziękowania dla pani minister

Postautor: malgala » 2011-01-31, 17:12

A ja dodam jeszcze na temat projektu.
Czy nigdy nie pracowaliście z uczniami tą metodą? My tak, dlatego nie widzę tu problemu.
Jedyny, jaki był, to dostosowanie odpowiednio zapisów w statucie, ale w odpowiednim czasie zmiany do statutu wprowadziliśmy i wszystko gra.

Awatar użytkownika
Jolly Roger
Posty: 1671
Rejestracja: 2007-12-15, 18:34

Re: Podziękowania dla pani minister

Postautor: Jolly Roger » 2011-01-31, 17:17

72 godziny nie są za friko tylko dostałaś dodatkową kasę (dwie niby podwyżki)

analizy i durne ankiety to wymysł twojej dyrekcji. U mnie brak

Nie zakładam kartotek ani nie latam za uczniami. Projektami sami urozmaicaliśmy nauczanie, zmiana jest sposób opisania tego i rozplanowanie obejmujące wszystkich z danego rocznika.
We gonna ride the sea,

we pray to the wind and the glory

That's why we are raging wild and free

Cytryn
Posty: 1224
Rejestracja: 2007-11-09, 12:20

Re: Podziękowania dla pani minister

Postautor: Cytryn » 2011-01-31, 17:25

Podwyżki...tia...Gdybym miała mieć za te dwie godziny zapłacone jak za normalne nadgodziny, to miałabym o wiele więcej niż tej całej "podwyżki". Poza tym co to za "podwyżka", skoro muszę więcej pracować.

Z tego , co wiem, to wszystkie szkoły okoliczne piszą te durne ankiety i inne rzeczy. Widać masz szczęście. Mam też znajome z innego województwa i robią to samo, co my.

Zresztą- może nie zostałeś przydzielony do tego "roboczego" zespołu, W większych szkołach nauczycieli jest więcej i praca się jakoś rozkłada, ja pracuję w przypidówie i jestem w czterech różnych zespołach, dlatego ledwo wyrabiam. No i w każdej szkole są nauczyciele "pod ochroną", którzy nie robią tyle, co inni.

Awatar użytkownika
Jolly Roger
Posty: 1671
Rejestracja: 2007-12-15, 18:34

Re: Podziękowania dla pani minister

Postautor: Jolly Roger » 2011-02-02, 21:03

Skoro ty masz szczęście do tych ankiet to może ja mam pecha. Ktoś jeszcze ma pecha, bo doprawdy nie wiem o jakie ankiety badające moją pracę się rozchodzi.

Jakbym nawet był chroniony od ich analizowania to chyba bym je wypełniał?

U mnie nikt nie pracuje w 4 zespołach, bo wszystkich w szkole jest może ze 4 - 5. Jak sobie natworzyliście zespołów to nie dziwie się, że trudno to ogarnąć.

Cytryn napisz coś jeszcze wesołego, bo ja ostatnio pokazałem koleżance marudzącej jak mają fajnie inni i od razu dyrekcja nasza zyskała ze trzy punkty :mrgreen:
We gonna ride the sea,

we pray to the wind and the glory

That's why we are raging wild and free

Cytryn
Posty: 1224
Rejestracja: 2007-11-09, 12:20

Re: Podziękowania dla pani minister

Postautor: Cytryn » 2011-02-02, 21:10

No jeśli ktoś czuje się lepiej bo ktoś ma gorzej, to służę uprzejmie :P

Jak namnożyliśmy zespoły? A jakoś naturalnie tak. Podliczmy:
Zespół Profilaktyczny
Zespół Wychowawczy
Zespół do spraw statutu
zespół do ewaluacji( w tym parę "podzespołów")
zespół, który bada osiągnięcia, wyniki egzaminów
zespół, który bada jakość pracy nauczycieli
zespół do spraw szkoleń w szkole
zespoły przedmiotowe( polonistyczne, matematyczne, biol- chem. itd.)
Dojdą: zespoły psychologiczno- pedagogiczne
zespoły do spraw projektów w gimnazjum

Awatar użytkownika
malgala
Posty: 8182
Rejestracja: 2007-07-30, 18:50
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Matematyka
Lokalizacja: łódzkie

Re: Podziękowania dla pani minister

Postautor: malgala » 2011-02-02, 21:32

Cytrynko, jeszcze brakuje wam zespołu do koordynacji wszystkich zespołów :roll:
Trzeba by się zastanowić co jeszcze, bo chyba za mało ich macie.

Cytryn
Posty: 1224
Rejestracja: 2007-11-09, 12:20

Re: Podziękowania dla pani minister

Postautor: Cytryn » 2011-02-02, 21:42

Trzeba by się zastanowić co jeszcze, bo chyba za mało ich macie.


Zdecydowanie :cyclops:

partita400
Posty: 346
Rejestracja: 2007-09-13, 17:26

Re: Podziękowania dla pani minister

Postautor: partita400 » 2011-02-02, 23:15

Cytryn załóżmy zespół ...instrumentalny ds. wykorzystania instrumentów :rotfl:
W oparach absurdu :crazy: czego to ludzie nie wymyślą :(

Awatar użytkownika
vuem
Posty: 4148
Rejestracja: 2009-06-18, 20:30
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: podkarpackie

Re: Podziękowania dla pani minister

Postautor: vuem » 2011-02-03, 07:36

Cytryn pisze:Jak namnożyliśmy zespoły? A jakoś naturalnie tak. Podliczmy:


Znam takich "nauczycieli", których bardziej niż prowadzenie zajęć z młodymi rajcuje właśnie "tworzenie".
Zrobią wszystko, by coś im zadać do roboty, zwolnić, podrzucić na świetlicę, byle tylko mogli zając się ciekawą pracą - tj. "tworzeniem".
Jaki stanowią odsetek? Niewielki...u Ciebie Cytrynko widocznie znacznie większy.

Gdy spotyka się to z dyrektorską tendencją do "tworzenia" lub podatnością na sugestie, to robi się z tego taki ambaras.

Jak widzisz, tworzysz sobie obraz polskiej edukacji na podstawie "patologicznej" szkoły, a tym to smutniejsze, że marnuje sie czas na niepotrzebne zadania "papierkowe" zamiast zająć się młodzieżą, którą - jak opisywałaś - trudna macie.


Wróć do „Pogaduszki”