Krótka ankieta do pracy dla nauczycieli I-III

Moderatorzy: Basiek70, służby porządkowe

asia28067
Posty: 3
Rejestracja: 2012-09-20, 17:54
Kto: student
Przedmiot: Zajęcia zintegrowane
Lokalizacja: podlaskie

Krótka ankieta do pracy dla nauczycieli I-III

Postautor: asia28067 » 2012-09-20, 18:11

Jestem studentką trzeciego roku pedagogiki wczesnoszkolnej z plastyką. Piszę pracę licencjacką na temat wpływu lektur na proces wychowania uczniów klas I-III. Proszę o pomoc, zajmie Państwu to tylko chwile ankieta jest krótka!
Bardzo dziękuję za pomoc!

http://www.ankietka.pl/ankieta/95916/wp ... i-iii.html

Awatar użytkownika
linczerka
Posty: 4541
Rejestracja: 2011-11-04, 19:49
Kto: nauczyciel
Lokalizacja: Polska

Re: Krótka ankieta do pracy dla nauczycieli I-III

Postautor: linczerka » 2012-09-20, 21:15

Tak z czystej ciekawości, sporo masz wypełnionych tych ankiet? Próbowałam wypełnić, ale nie potrafię.
Trzeba umieć iść słoneczną stroną życia

asia28067
Posty: 3
Rejestracja: 2012-09-20, 17:54
Kto: student
Przedmiot: Zajęcia zintegrowane
Lokalizacja: podlaskie

Re: Krótka ankieta do pracy dla nauczycieli I-III

Postautor: asia28067 » 2012-09-20, 21:53

tak, już trochę mam, 27 aktualnie, a potrzebuje minimum 50:(
a w czym tkwi problem jeśli mogę zapytac?

Awatar użytkownika
linczerka
Posty: 4541
Rejestracja: 2011-11-04, 19:49
Kto: nauczyciel
Lokalizacja: Polska

Re: Krótka ankieta do pracy dla nauczycieli I-III

Postautor: linczerka » 2012-09-20, 22:43

asia28067 pisze:w czym tkwi problem jeśli mogę zapytac?

Wrzuciłaś lektury do jednego worka, pomijając tematykę, treści, sposób realizacji, formy i metody. Każdą lekturę omawiamy, opracowujemy inaczej i tu niestety nie umiem wrzucić odpowiedzi w schematy pytań ankiety. Jeśli coś robię z jedną lekturą, to z drugą już tego nie robię. Stosuję różne rozwiązania.
Podaj tytuł jednej lektury, która wg Ciebie nie wpływa na rozwój wiedzy dziecka. Jeśli nie wynika to z treści, to nabywając specyficzne słownictwo zawarte w lekturze już wpływamy na rozwój wiedzy. Czyż nie?
Pyt. 6 Jeśli nauczyciel nie aranżuje sytuacji, w której jest samodzielna praca umysłowa, to chyba coś jest tu nie tak - z nauczycielem, nie z lekturą.
Pyt.8, 9 Zależy od problematyki zawartej w lekturze. Inaczej omawiamy baśnie, bajki, inaczej książki podróżnicze czy o tematyce społecznej.
Pyt. 12 W klasach młodszych na kanwie lektur rozwijamy różnorodną twórczość dziecka. Nawet układamy zadania tekstowe. Nie wspomnę o twórczości literackiej (np. wiersz haiku).
Pyt.13. Jest więcej takich form. Zawarte przez Ciebie formy praktycznie stosujemy przy omawianiu każdej lektury. Inne formy stosujemy w zależności od założonego celu.
Pyt.14. Co znaczy posiadać formy pracy z lekturą? Nie posiadam, ale stosuję różnorodne formy, nawet tej samej lektury.
Trzeba umieć iść słoneczną stroną życia

asia28067
Posty: 3
Rejestracja: 2012-09-20, 17:54
Kto: student
Przedmiot: Zajęcia zintegrowane
Lokalizacja: podlaskie

Re: Krótka ankieta do pracy dla nauczycieli I-III

Postautor: asia28067 » 2012-09-21, 09:45

„Wrzuciłaś lektury do jednego worka, pomijając tematykę, treści, sposób realizacji, formy i metody.” Ja piszę pracę licencjacką, nie mogę rozłożyć lektur na czynniki pierwsze bo praca mogłaby liczyć nawet i 1000 stron. Jak już wspominałam piszę o wpływie lektur na wychowanie- jak można zrozumieć jest to temat ogólny, zatem i ankieta odnosi się ogólnie do całości lektur- bez znaczenia czy to baśń, powieść itd.
„ Jeśli coś robię z jedną lekturą, to z drugą już tego nie robię. Stosuję różne rozwiązania.” – interesujące, jeśli mogłaby Pani podzielić się tymi rozwiązaniami byłabym wdzięczna. Jestem na początku drogi zawodowej i wszystkie nauczycielki z którymi dotąd miałam okazję rozmawiać z każdą jedną lekturą we wszystkich klasach mają swój sposób omawiania lektury który stosują od lat:)

„Podaj tytuł jednej lektury, która wg Ciebie nie wpływa na rozwój wiedzy dziecka. Jeśli nie wynika to z treści, to nabywając specyficzne słownictwo zawarte w lekturze już wpływamy na rozwój wiedzy. Czyż nie? „ W mojej ankiecie nie ma takiego pytania, nie chciało się Pani wypełnić i tylko szukała Pani czego by się uczepić.

„Pyt. 6 Jeśli nauczyciel nie aranżuje sytuacji, w której jest samodzielna praca umysłowa, to chyba coś jest tu nie tak - z nauczycielem, nie z lekturą.” Pytanie brzmi: W jakim stopniu według Pana/Pani lektury przygotowują do samodzielnej pracy umysłowej? Podane są stopnie od 1-6 uważa Pani, że wspaniale aranżuje sytuacje w których wykonywana jest samodzielna praca umysłowa, daje Pani 6. Tylko w moim pytaniu chodzi o to w jakim stopniu LEKTURY przygotowują do samodzielnej pracy umysłowej- nie nauczyciel.

„Pyt.8, 9 Zależy od problematyki zawartej w lekturze. Inaczej omawiamy baśnie, bajki, inaczej książki podróżnicze czy o tematyce społecznej”. – jak już pisałam ankieta ogólna, zatem odpowiedź musi odnosić się ogólnie do lektur. Po kilku lub kilkunastu latach doświadczony nauczyciel potrafi odpowiedzieć na takie pytanie, mając do porównania różnych uczniów.
„Pyt. 12 W klasach młodszych na kanwie lektur rozwijamy różnorodną twórczość dziecka. Nawet układamy zadania tekstowe. Nie wspomnę o twórczości literackiej (np. wiersz haiku).” – i bardzo dobrze zaznacza Pani wtedy wszystkie rodzaje twórczości.
„Pyt.13. Jest więcej takich form. Zawarte przez Ciebie formy praktycznie stosujemy przy omawianiu każdej lektury. Inne formy stosujemy w zależności od założonego celu.” – ja wiem ze jest więcej dlatego jest następne pytanie w których może Pani wymienić wszystkie jakie chce w pytaniu otwartym.
„Pyt.14. Co znaczy posiadać formy pracy z lekturą? Nie posiadam, ale stosuję różnorodne formy, nawet tej samej lektury.” - Jak kto woli. Ankieta sprawdzana była przez Panią z różnymi tytułami z uczelni wyższej, która uznała, że tak jest poprawnie więc dla mnie również jest w porządku.
Wystarczy troszkę chęci i mniej złośliwości a potrafiłaby Pani wypełnić nawet tak trudną ankietę. Ale łatwiej jest krytykować niż włożyć troszkę bezinteresownej pracy dla jakiejś tam studentki. Dziękuje i pozdrawiam!

Awatar użytkownika
linczerka
Posty: 4541
Rejestracja: 2011-11-04, 19:49
Kto: nauczyciel
Lokalizacja: Polska

Re: Krótka ankieta do pracy dla nauczycieli I-III

Postautor: linczerka » 2012-09-21, 15:57

asia28067 pisze:Ale łatwiej jest krytykować niż włożyć troszkę bezinteresownej pracy dla jakiejś tam studentki.

Nie krytykuję, tu nie ma mojej złośliwości, tylko wyjaśniam mój punkt widzenia. Wypełniłam, jak potrafiłam najlepiej. Powodzenia.
Trzeba umieć iść słoneczną stroną życia

Awatar użytkownika
iluka
Posty: 3015
Rejestracja: 2012-07-25, 12:23
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język polski
Lokalizacja: małopolskie

Re: Krótka ankieta do pracy dla nauczycieli I-III

Postautor: iluka » 2012-09-27, 23:24

Strona o podanym adresie nie istnieje.......... Takie coś mi się wyświetliło!
A FORM PRACY NA PEWNO SIĘ NiE POSIADA.Ankieta sprawdzana była przez Panią z różnymi tytułami z uczelni wyższej, która uznała, że tak jest poprawnie więc dla mnie również jest w porządku. Bo ona te tytuły POSIADA a nie wiedzę :mrgreen:
W życiu bo­wiem is­tnieją rzeczy, o które war­to wal­czyć do sa­mego końca. Paulo Coelho


Wróć do „Ankiety”