asia28067 pisze:w czym tkwi problem jeśli mogę zapytac?
Wrzuciłaś lektury do jednego worka, pomijając tematykę, treści, sposób realizacji, formy i metody. Każdą lekturę omawiamy, opracowujemy inaczej i tu niestety nie umiem wrzucić odpowiedzi w schematy pytań ankiety. Jeśli coś robię z jedną lekturą, to z drugą już tego nie robię. Stosuję różne rozwiązania.
Podaj tytuł jednej lektury, która wg Ciebie nie wpływa na rozwój wiedzy dziecka. Jeśli nie wynika to z treści, to nabywając specyficzne słownictwo zawarte w lekturze już wpływamy na rozwój wiedzy. Czyż nie?
Pyt. 6 Jeśli nauczyciel nie aranżuje sytuacji, w której jest samodzielna praca umysłowa, to chyba coś jest tu nie tak - z nauczycielem, nie z lekturą.
Pyt.8, 9 Zależy od problematyki zawartej w lekturze. Inaczej omawiamy baśnie, bajki, inaczej książki podróżnicze czy o tematyce społecznej.
Pyt. 12 W klasach młodszych na kanwie lektur rozwijamy różnorodną twórczość dziecka. Nawet układamy zadania tekstowe. Nie wspomnę o twórczości literackiej (np. wiersz haiku).
Pyt.13. Jest więcej takich form. Zawarte przez Ciebie formy praktycznie stosujemy przy omawianiu każdej lektury. Inne formy stosujemy w zależności od założonego celu.
Pyt.14. Co znaczy
posiadać formy pracy z lekturą? Nie posiadam, ale stosuję różnorodne formy, nawet tej samej lektury.