Postautor: Basiek70 » 2012-11-22, 21:22
To, że każdy uczeń ma opanować podstawę programową, nie znaczy, że nauczyciel nie może wykraczać poza tą podstawę. A że wg mnie umiejętność pisania ze słuchu jest bardzo ważna, a przez lata pracy zaobserwowałam, że ćwiczona od początku 1 klasy wykształca się lepiej i szybciej, to ją trenuję. Równolegle prowadzone ćwiczenie przepisywania, pisania ze słuchu i pisania z pamięci uzupełniają się i pozwalają lepiej opanować pisanie dzieciom. Takie jest moje doświadczenie i tak robię. Dzieci lubią "prawdziwe dyktanda" i mają największą motywację właśnie przy pisaniu ze słuchu. Inna sprawa, że trafiłam w tym roku na zespół "matematyczny", duża grupa ma problemy z czytaniem oraz z zapamiętaniem obrazu liter pisanych. Zależy mi na tym, aby to opanowali, dlatego szukam takich zadań, przy których motywacja jest największa, żeby osiągnąć jak najlepszy efekt.
"Nigdy nie rezygnuj z tego, co naprawdę chcesz robić.
Człowiek z wielkimi ambicjami i marzeniami jest silniejszy od tego,
który jest tylko realistą."