Postautor: fragola » 2014-03-15, 17:06
Kopiuję to co napisałam parę dni temu. Jeśli nie ma tam konkretnych wskazówek to przepraszam, ale to złośliwość z Twojej strony.
Pracuję z tym podręcznikiem. W książce dla nauczyciela nie ma cudów. Niezłe są maturalne karty pracy z tekstami sprawdzającymi umiejętność czytania ze zrozumieniem (z tym, że chyba nie ma klucza do tego, albo ja nie mogę doszukać się:) Po gimnazjum nawet przeciętny uczeń przychodzi z jako taką umiejętnością tworzenia tekstu własnego, potrafi pisać rozprawkę, ale pobieżnie interpretuje dołączony tekst. W podręczniku tych fragmentów jest za mało. Trzeba pracować z tekstem i dogłębnie interpretować treść, ale nie bawić się w liczenie wersów, określanie rodzaju rymów itp. Jedną z ważniejszych rzeczy jest przygotowanie do wypowiedzi ustnej na maturze. W podręczniku masz teksty kultury (plakaty, rzezby, obrazy, teksty literackie) i nie należy traktować tego po macoszemu, bo zgodnie z nowymi zasadami na maturze uczeń musi przez 15 minut wykazać się umiejętnością wypowiedzi na temat w oparciu o tekst kultury.