Jak porzadnie zrobić analizę sprawdzianu szóstoklasisty?

jak sobie z nią radzić, jak uniknąć rutyny

Moderatorzy: Basiek70, służby porządkowe

Rysiu
Posty: 66
Rejestracja: 2012-09-04, 15:56
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Historia, Informatyka
Lokalizacja: mazowieckie

Jak porzadnie zrobić analizę sprawdzianu szóstoklasisty?

Postautor: Rysiu » 2014-04-30, 18:47

W związku ze zbliżającą się ewaluacją dyrektor uszczęśliwił mnie zaszczytem uporządkowania i udoskonalenia analizy sprawdzianu szóstoklasisty.

Dotychczasowa analiza istnieje i moim zdaniem jest całkiem przyzwoita - ale jako że dyrektor mierzy w A chciałem zapytać czy ma ktoś może jakieś porady (albo linka) na temat tego jak to zrobić żeby było takie piękne i wycackane. Co powinna zawierać taka analiza, co szczególnie lubią wizytatorzy?

Za porady z góry dziękuję.

Awatar użytkownika
malgala
Posty: 8170
Rejestracja: 2007-07-30, 18:50
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Matematyka
Lokalizacja: łódzkie

Re: Jak porzadnie zrobić analizę sprawdzianu szóstoklasisty?

Postautor: malgala » 2014-04-30, 19:00

Rysiu pisze:Co powinna zawierać taka analiza

Jak każda analiza różne zestawienia ilościowe i jakościowe.
A najważniejsze to to, aby nie była robiona jako sztuka dla sztuki.
Muszę być na jej podstawie sformułowane konkretne wnioski i te wnioski należy realizować.

Awatar użytkownika
iluka
Posty: 3015
Rejestracja: 2012-07-25, 12:23
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język polski
Lokalizacja: małopolskie

Re: Jak porzadnie zrobić analizę sprawdzianu szóstoklasisty?

Postautor: iluka » 2014-04-30, 19:27

Rysiu pisze:żeby było takie piękne i wycackane.

Zamiast - przemyślane i użyteczne?
Rysiu pisze:co szczególnie lubią wizytatorzy?
Konkret i celowość działań.
Rysiu pisze:Dotychczasowa analiza istnieje i moim zdaniem jest całkiem przyzwoita
Co zawiera?
W życiu bo­wiem is­tnieją rzeczy, o które war­to wal­czyć do sa­mego końca. Paulo Coelho

Rysiu
Posty: 66
Rejestracja: 2012-09-04, 15:56
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Historia, Informatyka
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Jak porzadnie zrobić analizę sprawdzianu szóstoklasisty?

Postautor: Rysiu » 2014-04-30, 19:51

iluka pisze:
Rysiu pisze:żeby było takie piękne i wycackane.

Zamiast - przemyślane i użyteczne?


Tak. "Piękne i wycackane" użyłem tak co prawda troszkę w przenośni, ale dobrze oddaje to istotę sprawy - bo chodzi mi o to, aby było piękne w oczach wizytatorów.

Mam bowiem wrażenie, że to, co ja (i większość moich kolegów z pokoju nauczycielskiego) uznaję "przemyślane i użyteczne" to ostatnia sprawa, na jaką zwracają uwagę wszelacy pracownicy organów wizytujących. Trzymają się sztywno po prostu pewnych wytycznych, a te wytyczne niekoniecznie idą w tym kierunku, że dobrze ocenione jest to, co jest dobrze przemyślane i użyteczne.

Awatar użytkownika
linczerka
Posty: 4541
Rejestracja: 2011-11-04, 19:49
Kto: nauczyciel
Lokalizacja: Polska

Re: Jak porzadnie zrobić analizę sprawdzianu szóstoklasisty?

Postautor: linczerka » 2014-04-30, 20:29

Jestem po E.
Zrób jakościową i ilościową. Skup się na jakościowej i wnioskach z nich płynących (krótka interpretacja jakościowej, bo ilościowa wyjdzie graficznie).
Trzeba umieć iść słoneczną stroną życia

Awatar użytkownika
iluka
Posty: 3015
Rejestracja: 2012-07-25, 12:23
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język polski
Lokalizacja: małopolskie

Re: Jak porzadnie zrobić analizę sprawdzianu szóstoklasisty?

Postautor: iluka » 2014-04-30, 20:30

Rysiu pisze:chodzi mi o to, aby było piękne w oczach wizytatorów.
Zrozumiałam, ale brak mi słów na komentarz.
Wróćmy do meritum...
Rysiu pisze:Dotychczasowa analiza istnieje i moim zdaniem jest całkiem przyzwoita
Co zawiera?
W życiu bo­wiem is­tnieją rzeczy, o które war­to wal­czyć do sa­mego końca. Paulo Coelho

koma
Posty: 2551
Rejestracja: 2007-11-17, 00:26

Re: Jak porzadnie zrobić analizę sprawdzianu szóstoklasisty?

Postautor: koma » 2014-04-30, 21:00

No właśnie - co już zawiera ?

Można na przykład:

1. Zebrać wszystkie wyniki i wnioski z kolejnych lat w jednej teczce.
2. Wprowadzić tematykę wdrażania wniosków ze sprawdzianów do tematyki nadzoru wewnętrznego i problematyki hospitacji - to dyrektor.
3. Sprawdzić, jak się mają wyniki sprawdzianu do oceniania klasyfikacyjnego, czy współgrają ze sobą.
4. Zrobić rozkład wyników.
5. Z wyników na przestrzeni lat wyciągnąć wnioski co do efektów pracy konkretnych nauczycieli.
6. Wnioski z wdrożenia programów naprawczych, jeżeli takie były.


Wróć do „Szkolna codzienność”