nauczanie dzieci z uposledzeniem umysłowym i ADHA- porady

czyli miejsce dla filologów

Moderatorzy: Basiek70, służby porządkowe

malinka1978
Posty: 8
Rejestracja: 2007-10-12, 19:32

Obniżone wymagania....

Postautor: malinka1978 » 2007-10-14, 18:28

Witam wszystkich...mój pierwszy raz.. :)

Mam takie pytanko. Właściwie pierwszy raz wzięłam się za kryteria ocen z j. Niemieckiego. Mam uczniów zarówno z dysleksją, dysgrafią, dysortografią, uczniów z programem szkoły specjalnej oraz takich którzy mają obniżone wymagania np. ze względu na zachowanie. Jak to napisać.... Właściwie to nie mam pojęcia co powinnam w tych wymaganiach zmienić. Wiem, że ci wszyscy z dys- powinni mieć testy większymi literami, najlepiej wyboru, mało pisać, dużo odpowiadać ustnie. Ale jak to ująć i co jeszcze powinnam uwzględnić.

Hilfe!!!! :rotfl:

Awatar użytkownika
dushka
Posty: 3902
Rejestracja: 2006-08-03, 19:39

Re: nauczanie dzieci z uposledzeniem umysłowym i ADHA- porady

Postautor: dushka » 2007-10-14, 18:49

Obniżone wymagania mogą mieć wyłącznie uczniowie z upośledzeniem umysłowym, stwierdzonym na piśmie - czyli na orzeczeniu. Natomiast do pozostałych można tylko dostosować wymagania - dać większą czcionkę, mniej zadań, pomagać w czytaniu itd. Zamiast poleceń po niemiecku mogą mieć polecenia po polsku, jeśli mają coś opisać, dajesz im ilustracje do opisania, a nie muszą z głowy pisać.

malinka1978
Posty: 8
Rejestracja: 2007-10-12, 19:32

Re: nauczanie dzieci z uposledzeniem umysłowym i ADHA- porady

Postautor: malinka1978 » 2007-10-14, 19:18

to już mam kilka wskazówek...dziękuję..ja dopiero zaczynam i kazano mnie to spisać....bardzo proszę o więcej......nie udało mi się znaleźć jakiś ogólnych "dostosowań" z których mogłabym czerpać..a szczerze mówiąc to wiem może na czym polegają te "upośledzenia" ale jestem zielona jeżeli chodzi o ich związek z językami obcymi.....szukam dalej...jak coś wynajdę na necie to załączę.....

Awatar użytkownika
dushka
Posty: 3902
Rejestracja: 2006-08-03, 19:39

Re: nauczanie dzieci z uposledzeniem umysłowym i ADHA- porady

Postautor: dushka » 2007-10-14, 19:23

Weź orzeczenia tych dzieci i poczytaj dokładnie, tam muszą być zalecenia z poradni PP.

Awatar użytkownika
Nosferata
Posty: 257
Rejestracja: 2006-02-23, 19:33
Przedmiot: Inne

Re: nauczanie dzieci z uposledzeniem umysłowym i ADHA- porady

Postautor: Nosferata » 2007-10-14, 19:26

Niewątpliwie sprawa jest niełatwa ...

Pomocna może być Pani /Pan pedagog szkolny - pomoże przebrnąć przez zawiłości opinii z poradni

Radzę -też mimo wszystko , prócz działań na lekcji i sprawdzianach - owe dostosowania spisać ..co by mieć "podkładkę " dla rodziców i dyrekcji

malinka1978
Posty: 8
Rejestracja: 2007-10-12, 19:32

Re: nauczanie dzieci z uposledzeniem umysłowym i ADHA- porady

Postautor: malinka1978 » 2007-10-14, 19:35

Właśnie mam zamiar i stąd moje problemy....ale walczę jak na nauczyciela przystało....


Awatar użytkownika
dushka
Posty: 3902
Rejestracja: 2006-08-03, 19:39

Re: nauczanie dzieci z uposledzeniem umysłowym i ADHA- porady

Postautor: dushka » 2007-10-15, 21:41

Nie da sie tego otworzyć.

Awatar użytkownika
kallys
Posty: 95
Rejestracja: 2007-08-13, 23:36

Re: nauczanie dzieci z uposledzeniem umysłowym i ADHA- porady

Postautor: kallys » 2007-10-15, 21:50

:?:

Awatar użytkownika
dushka
Posty: 3902
Rejestracja: 2006-08-03, 19:39

Re: nauczanie dzieci z uposledzeniem umysłowym i ADHA- porady

Postautor: dushka » 2007-10-15, 21:51

Teraz tak :)

malinka1978
Posty: 8
Rejestracja: 2007-10-12, 19:32

Re: nauczanie dzieci z uposledzeniem umysłowym i ADHA- porady

Postautor: malinka1978 » 2007-10-15, 22:43

Dziękuję i ciesze się, że nie tylko ja skorzystam...;)

alicja24
Posty: 19
Rejestracja: 2007-11-18, 19:52

Re: nauczanie dzieci z uposledzeniem umysłowym i ADHA- porady

Postautor: alicja24 » 2007-11-20, 11:34

a ja pracuje w takiej szkole gdzie jest bardzo duzo dzieci z wszelkimi dys-, z orzeczeniami z ksztalceniu specjalnym, z obnizonymi wymaganiami, i w ogole juz sie w tym nie łąpie.
uwazam ze ci "specjalisci" nie owinni w ogole chodzic na lekcje z jezyka obego bo mi tylko przeszkadzają, nie potrafia nawet po polsku pisac, nie potrafia sie niczego nauczycm wyslowic.
co z tego ze mam nauczyciela wspomagającego, ktory i tak nic nie robi tylko chodzi po klasie....ech, czy sa takie przepisy ze dzieci z "s" musza chodzic na jezyk obcy???
albo ci z dysgrafia, oni nawet pisac nie potrafią, jak ja mam ich oceniac?

Awatar użytkownika
ugryz
Posty: 81
Rejestracja: 2007-10-17, 00:01

Re: nauczanie dzieci z uposledzeniem umysłowym i ADHA- porady

Postautor: ugryz » 2007-11-21, 00:58

alicja24 pisze:uwazam ze ci "specjalisci" nie owinni w ogole chodzic na lekcje z jezyka obego bo mi tylko przeszkadzają, nie potrafia nawet po polsku pisac, nie potrafia sie niczego nauczycm wyslowic.


dobre :)
ja tez kilku takich agentow mam. ale nie wytlumaczysz wszystkiego jego dys-ami.

alicja24 pisze:albo ci z dysgrafia, oni nawet pisac nie potrafią, jak ja mam ich oceniac?


na tym wlasnie polega sztuka bycia nauczycielem. mam w klasie dziewczyne z gleboka dyslekcja rozwojowa, ale tak naprawde to mi to bardziej wyglada na ADHD. pozatym nie wiem ktorym dys-em wytlumaczyc jej dziesiaty BZ, ktory dzisiaj zanotowalem...
- Co ciekawego mozna robic w Opolu?
- Mozna jechac do Wroclawia

Awatar użytkownika
dushka
Posty: 3902
Rejestracja: 2006-08-03, 19:39

Re: nauczanie dzieci z uposledzeniem umysłowym i ADHA- porady

Postautor: dushka » 2007-11-21, 16:51

Szlag mnie trafia, jak czytam posty takie, jak alicji :evil: Tak, najlepiej wszystkich do jednego wora wrzucić: i uczniów, i nauczycieli, bo i tak ci pierwsi tylko kombinują, a ci drudzy nic nie robią :evil:

alicja24
Posty: 19
Rejestracja: 2007-11-18, 19:52

Re: nauczanie dzieci z uposledzeniem umysłowym i ADHA- porady

Postautor: alicja24 » 2007-11-21, 17:07

dlaczego cie szlag tarfia?
ja nie konczyla oligofreno wiec nie ja powinnam sie nimi zajmowac, tylko nauczyciel wspomagający
ja sie zajmuje dziecmi bez rzadnych orzeczen ktore potrafia sie czegos nauczyc, i naprawde niektorzy nie powinni chodzic na lekcje jeyka obcego
uwazacie ze powinni??????


Wróć do „Języki obce”