Postautor: silije » 2014-08-27, 17:30
Czy mogę Ci po prostu na razie skopiować część mojego planu pracy koła? Jakaś odpowiedź na Twoje pytania będzie tam już zawarta, a jak znajdę więcej czasu to może uściślę.
Założenia ogólne:
Współczesne gry planszowe dają osobom w każdym wieku wiele możliwości nauki poprzez zabawę: posiadają ciekawą, rozbudowaną fabułę, są interesujące graficznie i wizualnie, kształtują wiele pożytecznych umiejętności ze zdolnościami socjalnymi oraz myśleniem logicznym na czele. Gry mogą także rozwijać wyobraźnię, pamięć, słownictwo, zdolności przestrzenne, umiejętności negocjacji i planowania, wzbogacać wiedzę z różnych dziedzin (historia, nauka, ekonomia), wydłużają czas koncentracji, a przy tym wyzwalają w dzieciach mnóstwo pozytywnych emocji, które, wspólnie przeżywane, integrują grupę. W grach planszowych każdy ma szansę na zwycięstwo, niezależnie od szkolnych wyników, co wzmacnia poczucie własnej wartości oraz wiarę w swoje możliwości, młody człowiek uczy się zwyciężać i przegrywać. Dzieci, które systematycznie grają w gry planszowe, wcześniej zdobywają możliwość abstrakcyjnego rozumowania, tak potrzebnego w naukach ścisłych, szybciej przyswajają nowe pojęcia i zasady. Gry planszowe są zdrową i atrakcyjną alternatywą dla gier komputerowych i telewizji. Na zajęciach będą wykorzystywane planszówki, które zdobyły najwyższe nagrody w prestiżowych konkursach gier na całym świecie.
Cele:
- opanowanie zasad przynajmniej pięciu rozbudowanych gier planszowych,
- poprawienie zdolności koncentracji i cierpliwości,
- rozwijanie umiejętności logicznego rozumowania,
- kształtowanie umiejętności współpracy w grupie i uczciwej rywalizacji,
- rozwijanie myślenia abstrakcyjnego,
- rozwijanie wyobraźni przestrzennej,
- poprawienie zdolności czytania ze zrozumieniem (instrukcje gier),
- kształtowanie umiejętności argumentowania i negocjacji (w grach wymagających wymiany pomiędzy uczestnikami),
- rozwijanie myślenia strategicznego i ekonomicznego, planowania posunięć,
- ćwiczenie refleksu i spostrzegawczości,
- wzbogacanie wiedzy poprzez objaśnianie kontekstu geograficzno-historycznego gier.
Metody:
Zajęcia będą odbywały się metodą rozgrywek próbnych – ćwiczebnych w grupach liczących tyle osób, ile wymaga dana gra oraz metodą rozgrywek turniejowych z rankingami po opanowaniu zasad gry. Kolejność wprowadzania gier będzie adekwatna do ich trudności