nauczanie dzieci z uposledzeniem umysłowym i ADHA- porady

czyli miejsce dla filologów

Moderatorzy: Basiek70, służby porządkowe

Awatar użytkownika
dushka
Posty: 3902
Rejestracja: 2006-08-03, 19:39

Re: nauczanie dzieci z uposledzeniem umysłowym i ADHA- porady

Postautor: dushka » 2007-11-21, 17:18

A dlatego mnie trafia, bo skoro już uczysz w klasie integracyjnej, to powinnaś zapoznać się z orzeczeniami uczniów. Poza tym, takie dzieciaki również mają prawo się uczyć -niech kolorują obrazki i podpisują je po angielsku, niech rozwiązują krzyżówki obrazkowe, niech wyszukują w słowniku czegoś. I owszem - ty lekcję prowadzisz i masz obowiązek zajać się również tymi uczniami - oligowiec im pomaga, a nie odwala robotę za ciebie.

alicja24
Posty: 19
Rejestracja: 2007-11-18, 19:52

Re: nauczanie dzieci z uposledzeniem umysłowym i ADHA- porady

Postautor: alicja24 » 2007-11-21, 17:21

problem w tym ze ci z dysgrafia nie potrafia nawet pisac!!!


i uwazam ze nie ja jestem od tego zeby sie nimi zajmowac tylko oligo, ja sie zajmuje "normalnymi" bo przeciez lekcje musze prowadzic

Awatar użytkownika
dushka
Posty: 3902
Rejestracja: 2006-08-03, 19:39

Re: nauczanie dzieci z uposledzeniem umysłowym i ADHA- porady

Postautor: dushka » 2007-11-21, 17:23

No a "nienormalnych" do kata, bo i tak nic z nich nie będzie :evil: :roll:

Jeśli masz dysgrafika, to może on korzystać z maszyny do pisania. Może korzystać z rozsypanek literowych/wyrazowych/sylabowych. Akurat sama dysgrafia to nie przeszkoda w uczeniu się języka ;)

alicja24
Posty: 19
Rejestracja: 2007-11-18, 19:52

Re: nauczanie dzieci z uposledzeniem umysłowym i ADHA- porady

Postautor: alicja24 » 2007-11-21, 17:24

och dopiero zauwazylam ze jestes oligo ;)
co wiec plecasz robic z uczniem ktory nie potrafi pisac w klasie 4 podst.?
albo z takim ktory tak sepleni ze nie mozna go zrozumiec po polsku?
albo z takim ktory siada pod ławką i ma wszytsko w......? i nie reaguje na nauczyciela wspomagajacego?
czy naprawde takie dzieci powinny sobie zawracac glowe chodzeniem na lecke obcego jezyka?
przeciez dla nich to tak jak dla nas chiński!!

[ Dodano: 21 Listopad 2007, 16:26 ]
ja sie pierwszy raz spotykam z takimi orzeczeniami, wczesniej pracowalam z doroslymi na kursach i w szkolach srednich
ja nie konczylam oligo wiec nie mam pojecia co z tymi dziećmi robic, ja studiowalam filologie, potem sie pod katem pedagogicznym, u nas na studiach nie mowili jak sobie radzic z takimi zaburzeniami :(

[ Dodano: 21 Listopad 2007, 16:29 ]
jeszcze pytanie:
czy jest taki przepis prawny ze uczniowie z orzeczeniem o kształceniu specjalnym musza uczęszczac na jezyk obcy? nie lepiej gdyby w tym czasie zrobily z oligo zajecia rewalidacyjne np?
czy ciebie na studiach uczyli jak soebie radzic na lekcjach jezyka obcego z uczniami z wszelkimi orzeczeniami??
jesli masz jakies wskazowki co mozna robic z jakimi uczniami to prosze o pomoc, podpowiem mojemu oligo co ma przygotowywac na lekcje zeby te dzieci sie nie nudzily, bo jak nic nie rozumieja, to sie nudza a jak sie nudza to przeszakdzają

Awatar użytkownika
dushka
Posty: 3902
Rejestracja: 2006-08-03, 19:39

Re: nauczanie dzieci z uposledzeniem umysłowym i ADHA- porady

Postautor: dushka » 2007-11-21, 18:14

Inaczej - nie ma przepisu, że nie muszą. Muszą, jedynie uczniowie z zaburzeniami słuchu i upośledzeniem mogą być zwolnieni z uczenia się drugiego języka. Dla mnie w niektórych przypadkach również to nie ma sensu - ale masz takie dzieci i nie możesz ich olać. Dawaj im naprawdę łatwe zadania, ucz korzystać ze słownika, daj obrazek i każ wyszukiwać nazwy przedmiotów, które się na nim znajdują (oczywiście z tematem związane), daj im 10 sówek z lekcji i niech ćwiczą - przepisując. Przynajmniej działanie terapeutyczne będzie, bo będą grafomotorykę ćwiczyli. A ocenisz ich za aktywność, za chęć do pracy, za staranność, za znajomość tych sówek, które im dasz. Ja mam dzieciaka nie czytającego, nie piszącego, z afazją - czyli mowa bełkotliwa bardzo, a jest na angielskim, i właśnie takie rzeczy robi.

Awatar użytkownika
ugryz
Posty: 81
Rejestracja: 2007-10-17, 00:01

Re: nauczanie dzieci z uposledzeniem umysłowym i ADHA- porady

Postautor: ugryz » 2007-11-22, 23:49

dushka pisze:Inaczej - nie ma przepisu, że nie muszą. Muszą, jedynie uczniowie z zaburzeniami słuchu i upośledzeniem mogą być zwolnieni z uczenia się drugiego języka. Dla mnie w niektórych przypadkach również to nie ma sensu - ale masz takie dzieci i nie możesz ich olać. Dawaj im naprawdę łatwe zadania, ucz korzystać ze słownika, daj obrazek i każ wyszukiwać nazwy przedmiotów, które się na nim znajdują (oczywiście z tematem związane), daj im 10 sówek z lekcji i niech ćwiczą - przepisując. Przynajmniej działanie terapeutyczne będzie, bo będą grafomotorykę ćwiczyli. A ocenisz ich za aktywność, za chęć do pracy, za staranność, za znajomość tych sówek, które im dasz. Ja mam dzieciaka nie czytającego, nie piszącego, z afazją - czyli mowa bełkotliwa bardzo, a jest na angielskim, i właśnie takie rzeczy robi.


w dzisiejszych czasach wszystko da sie wytlumaczyc jakimis dys-ami, psychologia i inne sa wszechobecne. kiedys tego nie bylo i jak ktos czegos nie potrafil, to sie mial nauczyc. teraz we wszystkim szuka sie drugiego dna. czasami mnie to juz doprowadza do szalu...
ostatnio czytalismy na zajeciach tekst o roznych fobiach socjalnych. no i narodzilo sie pytanie gdzie sie konczy stres przed jakas sytuacja, a gdzie fobia?
- Co ciekawego mozna robic w Opolu?
- Mozna jechac do Wroclawia

alicja24
Posty: 19
Rejestracja: 2007-11-18, 19:52

Re: nauczanie dzieci z uposledzeniem umysłowym i ADHA- porady

Postautor: alicja24 » 2007-11-23, 13:17

masz rację, mnie tez to denerwuje
jak ja chodzilam do szkoly nic takiego nie bylo
owszem, slyszalo sie o tym ze ktos ma problemy z ortografia, i mial jakies tam przeczenia, ale to co sie dzieje w mojej szkole to jakas paranoja
w kazdej ( !!!!!!) klasie jest przynajmniej jedna osoba ktora ma jakies orzeczenie!!

Awatar użytkownika
nadia
Posty: 612
Rejestracja: 2007-08-23, 18:50

Re: nauczanie dzieci z uposledzeniem umysłowym i ADHA- porady

Postautor: nadia » 2007-11-23, 13:35

No niestety ale jesteśmy nauczycielami i musimy umieć dostosować się do każdego ucznia, do tego który posiada orzeczenie też. Ja również mam kilku takich uczniów w różnych klasach i staram się jak mogę prowadzić z nimi zajęcia. W dzisiejszych czasach nauczyciel musi być elastyczny a poza tym przecież bierzemy za to pieniądze. Ja osobiście mam dodatek za uciążliwe warunki.

Awatar użytkownika
Afroditte
Posty: 479
Rejestracja: 2007-11-28, 21:38
Lokalizacja: tu i ówdzie

Re: nauczanie dzieci z uposledzeniem umysłowym i ADHA- porady

Postautor: Afroditte » 2007-11-28, 22:43

U mnie w kazdej klasie jest po 5, nawet 10 (!!!!) uczniów, któryz maj wszelkiego rodzaju dysfunkcje, orzeczenia o dostosowaniu wymagań i (o zgrozo) orzeczenia o niepełnosprawności. Uczę w publicznym gimnazjum bez oddziałów integracyjnych. I co w takim wypadku? Zgadazam się z Alicją - jestem specjalista z ANGIELSKIEGO, nie oligo... Moim zdaniem powinno się zmienic prawo w tej kwestii bo to nie tylko jest tak, ze nauczyciele nie wiedza co z takim uczniem robic, ale takze oni sami na tym tracą. Ktos kto jest wyspecjalizowany w tym kierunku na pewno bylby w stanie odpowiednio takiego ucznia ukierunkowac. A tak? Pozostaje im tylko przerysowywanie mapek Anglii z ksiązki... :?
"My wish is world's command"

luanne
Posty: 31
Rejestracja: 2008-08-22, 14:06
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

DYSLEKTYK NA JĘZYKU ANGIELSKIM

Postautor: luanne » 2008-09-26, 18:12

Jak pracujecie z dyslektykami na języku obcym?
Co mogą robić rodzice z takim dzieckiem w domu? Czytałam masę artykułów,ale konkretów tam brakuje...
Mój dyslektyk jest uczniem klasy 4 SP.

Awatar użytkownika
dushka
Posty: 3902
Rejestracja: 2006-08-03, 19:39

Re: nauczanie dzieci z uposledzeniem umysłowym i ADHA- porady

Postautor: dushka » 2008-09-26, 18:18


luanne
Posty: 31
Rejestracja: 2008-08-22, 14:06
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

Re: nauczanie dzieci z uposledzeniem umysłowym i ADHA- porady

Postautor: luanne » 2008-09-26, 18:42

Bardzo dziękuję za szybką odpowiedź. Skorzystałam z tego,ale brakuje mi wciąż konkretów.
Często piszą, żeby odpytywć dyslektyka tylko z wymowy nowo poznanych wyrazów, inni piszą, żeby kłaść nacisk na pisownie... przecież to jest DYSLEKTYK. zawsze będzie mylił literki.
Ja uszykowałam dla swojego ucznia całą masę obrazków i podpisy do nich, aby dobierał sobie odpowiedni obrazek do wyrazu itp, wykreślanki, itd... ale czy mam go odpytywać kiedy reszta pisze test???

Awatar użytkownika
dushka
Posty: 3902
Rejestracja: 2006-08-03, 19:39

Re: nauczanie dzieci z uposledzeniem umysłowym i ADHA- porady

Postautor: dushka » 2008-09-26, 18:48

A czemu nie? To ty ustalasz, w jakiej formie sprawdzisz wiedzę ucznia i umiejętności.

Ja mam taki problem z dziewczynką lekko upośledzoną - myślę, że dokładnie tak samo należy postępować w przypadku dyslektyka.

luanne
Posty: 31
Rejestracja: 2008-08-22, 14:06
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

Re: nauczanie dzieci z uposledzeniem umysłowym i ADHA- porady

Postautor: luanne » 2008-09-26, 18:53

Baaardzo Ci dziękuję:)
Właśnie przygotowuję rodzicom wytyczne, jak mają pracować w domu z tym chłopcem:)

Awatar użytkownika
dushka
Posty: 3902
Rejestracja: 2006-08-03, 19:39

Re: nauczanie dzieci z uposledzeniem umysłowym i ADHA- porady

Postautor: dushka » 2008-09-26, 18:58

Podaj mi swojego maila.


Wróć do „Języki obce”