Postautor: rewelka » 2014-11-04, 19:27
a czy nie trzeba mieć do poradni jakiejś opinii ode mnie,czyli nauczyciela o zachowaniu chłopca? lub jakiegoś "skierowania" w jakim celu lub z "czym" rodzice się tam udają? i podczas rozmowy rodzicami lepiej nie wspominać o Zespole Aspergera? też nie mam pewności czy to to, wszak chłopiec nie wykazuje wszystkich tych cech, ale widać wyraźną różnicę pomiędzy nim a resztą klasy
objawy: nieumiejętność lub brak chęci współpracy w grupie,zaburzenia mowy i języka (opóźniony rozwój, powierzchownie perfekcyjny język ekspresyjny, sztywna i pedantyczna mowa, nietypowa prozodia i charakterystyka głosu, uszkodzenie zdolności rozumienia języka – przede wszystkim znaczeń przenośnych i ukrytych)
zawężone, specjalistyczne zainteresowania, połączone czasem z obsesyjnym zainteresowaniem jedną dziedziną,
zachowania powtarzalne, rutynowe, niezmienne,
trudności w komunikacji niewerbalnej (ograniczone gesty, skąpa ekspresja twarzy, dystans fizyczny, zachwianie rozumienia bliskości do innej osoby, kłopoty z kontaktem wzrokowym),
niezdarność ruchowa