Jeśli masz nagrania na CD to najpierw mu je puść z płyty a jeśli nie masz to przynajmniej powoli sama przeczytaj. Dzieciak koniecznie musi jednocześnie słuchać i śledzić tekst. Warto namówić dziecko żeby podążał za tym co słyszy palcem czy długopisem. Potem niech podkreśli wszystkie słowa, które mają dla niego trudne brzmienie i przeczytajcie je kilkakrotnie. Warto też wskazać uczniowi tekst, na którym będzie na kolejnej lekcji żeby przeczytał go w domu. W przypadku nowych tekstów dzieci mające problem z czytaniem automatycznie się zacinają i zniechęcają - nie powinno się ich np odpytywać na forum klasy bez przygotowania.
Dobrym sposobem w przypadku uczniów z problemami w czytaniu (a już szczególnie dla dyslektyków) jest też zastosowanie specjalnej linijki do czytania - można ją bardzo łatwo zrobić samemu nawet z kartonika czy innej przezroczystej linijki. wygląda to tak
jest jeszcze metoda współczytania czyli dziecko czyta to co łatwiejsze i wyrazy które potrafi czytać a ty włączasz się przy każdym trudniejszym do wypowiedzenia/przeczytania wyrazie. po pewnym czasie można ilość wtrąceń czytaniowych zredukować
no i warto porozmawiać z dzieckiem i z rodzicami żeby dowiedzieć się czy uczeń ma inne specyficzne problemy w uczeniu się? czy dziecko ma tylko problemy z czytaniem po angielsku czy i po polski? czy nie było tak że w szkole uczył się wyrazów na zasadzie jak napisać na kartkówce?