1.Przedstaw się.
2.Na końcu w dzienniku jest tabelka - niech rodzice złożą podpisy (u nas wymagane i ja to na początku zawsze robię, bo później zapominam
3.Przygotuj karteczki dla rodziców, a w nich informacje na temat dziecka: głównie zdrowotne (oczy, słuch, choroby, które wymagają Twojej uwagi), na co masz zwrócić szczególną uwagę (dość istotne dla Ciebie)
4.Zaproponuj indywidualne spotkania po wywiadówce (nie wszyscy rodzice na forum będą zabierali głos, a wiele dowiesz się na indywidualnych rozmowach). Zapisuj, bo pamięć zawodzi.
5.Zrób sobie tabelkę z imionami i nazwiskami dzieci. W tabelce: które dziecko na jakie zajęcia uczęszcza (logopedia, wyrównawcze, korekcyjno-kompensacyjne itd.), kto na obiad, kto do świetlicy. Rodzice krzyżykami zaznaczą, a Ty to łatwiej ogarniesz.
6.Ustal formy kontaktu z Tobą (jasno sprecyzuj, kiedy mogą z Tobą się spotkać. Możesz utworzyć maila na potrzeby kontaktu z rodzicami. Sprawdzona i dobra forma to zeszyty do korespondencji - a tam wszystko: od usprawiedliwień po wszelkie informacje. Nie przyjmuj na świstkach=kartkach. W takich zeszytach wklejasz/piszesz, co na kiedy potrzeba.
7.Podaj komunikaty szkolne - powinnaś mieć jakieś informacje do przekazania rodzicom.
8.Dowiedz się, jakie macie szkolne tradycje - popytaj rodziców, jak widzą organizację tych tradycji.
Mamy w dziennikach zeszyty A-4. Każdy uczeń ma podzielone na "pozytywne", "negatywne". Tam konsekwentnie wpisujemy wszystkie zasługi "(z datą). Dobre to przy rozmowach o dzieciach. A i obraz dziecka obiektywny, przy pisaniu opisówki nie szperasz w pamięci.
Tyle mi się nasunęło