Dziennik elektroniczny

czyli miejsce, w którym dyskutujemy o pracy w klasach I-III

Moderatorzy: Basiek70, służby porządkowe

Awatar użytkownika
ms.elephant
Posty: 402
Rejestracja: 2008-01-25, 12:36

Dziennik elektroniczny

Postautor: ms.elephant » 2015-08-18, 13:43

Czy ktoś z Was ma w szkole dziennik elektroniczny z Vulcana?
U nas ma wejść od września. Biorąc pod uwagę, jakie są problemy z wypisywaniem świadectw w tym programie, trochę obawiam się dziennika. No i w edukacji wczesnoszkolnej jakoś go nie widzę.

aglod
Posty: 36
Rejestracja: 2010-09-22, 09:30
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Zajęcia zintegrowane
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Dziennik elektroniczny

Postautor: aglod » 2015-08-19, 00:02

Mamy rozpisane lekcje na edukacje i tak wpisujemy tematy. Wpisuje się blok tematyczny, temat dnia (tylko na 1 lekcji, na pozostałych jest już automatycznie), a potem na każdej godzinie.
np. 1 lek edu. mat. - Liczenie w zakresie 10 na konkretach.
2 le. edu. pol - Czytanie.......itp.
Jeżeli chodzi o oceny da się wpisać cyfrowe - literowe chyba też, ale u nas praktykowane punkty 1-6.
Oceny opisowe wpisuje się tylko na semestr i koniec roku.

Zaczynamy 4 rok z Vu... już się przyzwyczailiśmy. Rodzice chwalą sobie dostęp do ocen, oprócz karteczek w zeszytach informacji wszelkie komunikaty do rodziców wpisywałam w dziennik, tą drogą rodzice też usprawiedliwiali dzieci, ja już sobie nie wyobrażam powrotu na papier.

Awatar użytkownika
ms.elephant
Posty: 402
Rejestracja: 2008-01-25, 12:36

Re: Dziennik elektroniczny

Postautor: ms.elephant » 2015-08-19, 00:16

Dzięki aglod za informacje.
Ja oprócz zeszytów informacyjnych większość informacji wpisywałam na klasowym blogu.
U nas w tym roku mamy prowadzić zarówno elektroniczny, jak i tradycyjny, więc w sumie podwójna praca.
Oceny cząstkowe mamy cyfrowe, więc tu nie byłoby problemu.
Mam nadzieję, że też się przyzwyczaimy.:)

wiatraczek
Posty: 13
Rejestracja: 2009-11-08, 20:29
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Zajęcia zintegrowane
Lokalizacja: małopolskie

Re: Dziennik elektroniczny

Postautor: wiatraczek » 2016-09-05, 19:26

Podnoszę temat po roku, ale dopiero wystartowaliśmy z vulcanem i pojawiło się trochę problemów. Konkretnie chodzi o rozkłady. Mamy wygenerowany plan z wyszczególnieniem edukacji. Kiedy podpięłam rozkłady do klasy I Wsip Ćwiczenia z pomysłem, to okazało się, że w tamtych rozkładach każda edukacja trwa jedną godzinę i wklejając w ten sposób temat dnia trwa kilka dni. Np. na wrzesień jest w nim 11 całogodzinnych edukacji muzycznych. Pozostaje tylko wpisywanie ręczne?
wiatraczek

Awatar użytkownika
Basiek70
Posty: 2234
Rejestracja: 2007-08-24, 19:43
Przedmiot: Inne

Re: Dziennik elektroniczny

Postautor: Basiek70 » 2016-10-24, 18:41

ja pracuję drugi rok na librusie, nie podpinam rozkładu, wybieram opcję realizacji blokowej i wpisuję "ciurkiem", jak w papierowym, bez rozdzielania na edukacje
"Nigdy nie rezygnuj z tego, co naprawdę chcesz robić.
Człowiek z wielkimi ambicjami i marzeniami jest silniejszy od tego,
który jest tylko realistą."

amminggo
Posty: 3
Rejestracja: 2016-10-25, 12:44
Kto: rodzic
Przedmiot: Matematyka, Fizyka, Biologia, ...
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Dziennik elektroniczny

Postautor: amminggo » 2016-10-25, 12:46

No taki dziennik to najlepsze co może być.

Pati07
Posty: 29
Rejestracja: 2014-07-22, 21:24
Kto: nauczyciel
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Dziennik elektroniczny

Postautor: Pati07 » 2018-09-06, 15:51

Witam Mam własnie na warsztacie ;) dziennik elektroniczny.
Nie wiem za bardzo jak to jest z tymi opcjami blokowe i nie blokowe.
Basiek70,
byłabym wdzięczna za szczegóły tej Twojej opcji. Co to znaczy leci ciurkiem? ;) Sama wklejasz treści? Z rozkładów w wordzie?
Bo ja w pomocy doczytałam, że przy blokowej to widać tylko temat dnia a treści nie będzie.

Mam teraz włączone obie opcje. I wyświetlają się mi podziały na edukacje. Nie wiem już który sposób będzie łatwiejszy w edycji. Do tej pory, przy dzienniku papierowym, robiłam to w wordzie i w planie lekcji w danym dniu przydzielałam 1 muzyke, 1 plastykę , 3 wf, aby nie zliczać minutowo i aby nie zgubić tych edukacji z podstawy.
A może samej w wordzie edytować sobie rozkład z wydawnictwa a potem skopiować? No ale nie wiem i tak jaką opcję wybrać. Pomocy. Help!

Pati07
Posty: 29
Rejestracja: 2014-07-22, 21:24
Kto: nauczyciel
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Dziennik elektroniczny

Postautor: Pati07 » 2018-09-20, 15:37

Witam
Jeszcze raz uśmiechnę się do Basiek70 i poproszę o wyjaśnienie.
Już zaczaiłam, że wpisywanie tematu -treści może odbywać się na dwa sposoby, czyli co godzinę wybieram jakąś edukację
i przydzielam wpis //tak zaczęłam robić//, albo tak jak Ty to robisz -nie przypinam rozkładu tylko z blokowego i leci ciurkiem //może to wygodniejsze?//.
1. Pytanie: jak to wygląda jeśli w planie mam 3 godziny albo 4 - w dzienniku tak zapisał administrator- czy jak zrobię tak jak Ty to będzie
wtedy jedno okienko na temat i obok rubryka: 1-4 godzin????
2. Kiedy dokonujesz edycji materiałów tuz przed lekcją, czy na całe półrocze od razu ?
3. Jak się nie przypina rozkładów to one są i tak w pobranych?
Czuję się jak człowiek we mgle, bo nawet z administratorem słabo mi się dogadać, gdy nie wiem sama o co mi chodzi i czego chcę. :oops:
4. Jakie oceny stosujesz na bieżąco: cyferka czy opisówka?
Z góry dziękuję za pomoc.

Awatar użytkownika
linczerka
Posty: 4541
Rejestracja: 2011-11-04, 19:49
Kto: nauczyciel
Lokalizacja: Polska

Re: Dziennik elektroniczny

Postautor: linczerka » 2018-09-20, 17:51

Basiek ostatnio na forum była w styczniu 2017 r.
Wątpię, by Ci odpowiedziała.
Gro ludzi na forum pracuje w edzienniku, ale nikt nie odpowiada, bo prosisz konkretną osobę.
Trzeba umieć iść słoneczną stroną życia

Pati07
Posty: 29
Rejestracja: 2014-07-22, 21:24
Kto: nauczyciel
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Dziennik elektroniczny

Postautor: Pati07 » 2018-09-21, 12:02

Linczerka,
dziękuję za pomoc i wskazówkę.
Zatem proszę o pomoc każdą osobę, która rozumie moje dylematy. Jak wyżej w punktach.
Wydaje mi się, że dla edukacji wczesnoszkolnej trudniej jest ustalić pewne opcje,
niż w klasach starszych. Cały czas zastanawiam się jaką opcję wybrać. Na razie mamy osobno religię,
angielski i informatykę. Pozostała edukacja wczesnoszkolna mogłaby być razem. Ale wklepywanie co godzina tematu
i rozdzielanie polskiego albo społecznej i przyrodniczej i reszty wydaje mi się bardzo pracochłonne.
Kiedy dokonać edycji rozkładów- np. I semestr? Jak sie to robi u Was w 1-3 ? Proszę o pomoc.

Awatar użytkownika
linczerka
Posty: 4541
Rejestracja: 2011-11-04, 19:49
Kto: nauczyciel
Lokalizacja: Polska

Re: Dziennik elektroniczny

Postautor: linczerka » 2018-09-25, 19:07

1.Istnieje możliwość zaplanowania lekcji (dzień wcześniej). W dniu zajęć dajesz zatwierdź.
Polecam wyodrębnienie ed. muzycznej, plastycznej, zajęć komputerowych i WF (dla celów statystycznych). Nie wiem, jak u Ciebie z zajęciami komputerowymi, ale często ten przedmiot ma odrębny program, więc łatwiej wydzielić.
Resztę wpisujesz pod EW.
2.Nikt Ci nie każe co godzinę. Rano zatwierdzasz na cały dzień, ewentualnie wpisujesz oceny i frekwencję.
3.Czas zajęć sama sobie wybierasz, więc może być np. 135 min. EW.
4.Po co dokonywać edycji materiału???
5.W razie innych zajęć typu akademia, odręcznie wklepujesz temat.
6.Podepnij program, bo od razu przypisuje treści z podstawy programowej.
7.Administrator może nie znać specyfiki pracy w młodszych klasach.
8.Oceny stosujesz takie, jak macie ustalone w Statucie. Oceny cyfrowe możesz podeprzeć komentarzem. Jest opcja wpisywania ocen seryjnych w sytuacji sprawdzianu.
9.Opisówki możesz pisać w Wordzie i kopiować, da się.
Trzeba umieć iść słoneczną stroną życia

Pati07
Posty: 29
Rejestracja: 2014-07-22, 21:24
Kto: nauczyciel
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Dziennik elektroniczny

Postautor: Pati07 » 2018-09-26, 19:50

Witam Bardzo dziękuję Ci, Linczerko, za pomoc. Sporo mi już rozjaśniłaś w głowie.
Ale jeszcze, co nieco, muszę jeszcze podpytać.
1. Wyodrębnianie edukacji ma sens. Właśnie edukację informatyczną chce mieć odrębnie i mam osobny plan.
Mam na nią konkretną godzinę w tygodniu. Mam wątpliwość, czy wyodrębnianie muzycznej i plastycznej ma się
odbyć na etapie planu zajęć tak jak powyższa informatyczna, i mam do nich osobno tworzyć plany?
Czy chodzi o wyodrębnianie ich na etapie planowania lekcji i wpisania treści plastycznej czy muzycznej
na wyodrębnionej na to godzinie?
Właśnie największy dylemat mam z tym jak to zrobić, aby wyodrębnić niektóre edukacje a do EW wrzucić:
polonistyczną, matematyczną i społeczną i przyrodniczą. Bo jak włączam interfejs lekcyjny /?/
to otwierają mi się okienka na wszystkie edukacje. I ćwicząc zapisywanie treści robiłam tak,
że co godzinę wybierałam polonistyczną, potem matematyczną, a ciężko gdzieś dalej wrzucać
społeczno-przyrodniczą, gdy mam tylko 2 godziny.
2. Co do tego zatwierdzania, co godzinę, to kierowałam się właśnie czasem, że według planu
trwa pierwsza lekcja, potem druga itd.. Może dlatego, że robiłam to bardziej metodą prób
i błędów, testując. Czasem pewnie, jak koń pod górkę. A przy tym bałam się, że coś będzie
później ciężko odkręcić i zmienić.
3.//Czas zajęć sama sobie wybierasz, więc może być np. 135 min. EW.// No, właśnie i tu mam dylemat,
bo gdzie zapisuję to 135 minut. Ja nie widzę jakiegoś okienka ,,EW” i nie mam gdzie wrzucić tych łączonych
edukacji. Czy może mam coś źle w ustawieniach? Administrator na razie włączył mi i EW blokowe /?/ i nieblokowe.
4. //Po co dokonywać edycji materiału???// W ,,moich rozkładach” muszę dorzucić parę tematów, parę zmodyfikować,
aby zaplanować każą godzinę dla własnej wygody / a dyrektor wymaga takich wyliczeń w rozkładach papierowych/
i dla wygody osoby, która przyjdzie za mnie na zastępstwo. Czyli jak zaplanuję to ona łatwiej wykorzysta na lekcji.
Pozostałe wyjaśnienia dużo mi dały i mam zamiar je wykorzystać.
Jednak zastanawia mnie jeszcze ta edycja moich rozkładów. Planuję dajmy na to 3 edukacje,
a inne chcę przenieść na inne dni. Dlaczego jak usuwam technikę to nie znika z góry podstawa programowa?
Czy jest opcja, aby szybko przerzucić muzyczną i z nią podstawę? Strasznie to pracochłonne i bardziej
skomplikowane, niż w Wordzie.
Linczerko, wiem, że ten mój wpis jest pewnie chaotyczny i zagmatwany, ale będę bardzo wdzięczna
jeśli zechcesz mi jeszcze pomóc. A może Ktoś jeszcze też powie, jak sobie poradził w edukacji wczesnoszkolnej?
Muszę to sobie ułożyć, bo czeka mnie raz, spotkanie z administratorem, aby się podszkolić i wdrożyć
to co mam zaległe, dwa zmienić to co pokręciłam.
Tymczasem, pozdrawiam, miłego wieczoru.

Awatar użytkownika
linczerka
Posty: 4541
Rejestracja: 2011-11-04, 19:49
Kto: nauczyciel
Lokalizacja: Polska

Re: Dziennik elektroniczny

Postautor: linczerka » 2018-09-26, 22:10

Na jakim dzienniku pracujesz?
1.Wyodrębnij je na etapie planowania.
Z tego, co piszesz to masz problemy z edukacjami. To należy do administratora. Poproś, by Wam wklepał EW, a te pozostałe edukacje wyodrębnił. Da się to zrobić :)
2.Wpisane tematy zatwierdzasz wszystkie razem na pierwszej lekcji. Też się da. Ciurkiem zatwierdź.
3.Spróbuj nie otwierać interfejsu tylko lekcje pod znakiem dzwonka. Łatwiej.
4.Nie rozumiem edycji materiału. Jeśli mi nie pasuje wybór tematu z podpiętego programu, to wklepuję temat odręcznie. Chcesz edytować i zmieniać? A co z prawami autorskimi? Sama jestem ciekawa, czy Ci się uda edycja. To ingerencja w program i wątpię, byś technicznie mogła to zmienić. Nie martw się, tematyka każdego dnia wyskakuje w innym miejscu. Ze zmianami poczynionymi przez Ciebie.
5.Tematykę np. z ed. muzycznej wycinasz z EW i wklejasz do wyodrębnionej ed. muzycznej. I tyle. 20 sekund.
Trzeba umieć iść słoneczną stroną życia

Pati07
Posty: 29
Rejestracja: 2014-07-22, 21:24
Kto: nauczyciel
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Dziennik elektroniczny

Postautor: Pati07 » 2018-09-27, 16:29

Witam
Dziękuję Ci Linczerko, raz jeszcze, za pomoc. Ja pracuję w librusie. Zaczynam pomału wdrażać
to czego się dowiedziałam. Pewnie jeszcze nieraz zbłądzę, ale przynajmniej teraz mam odwagę
i większe rozeznanie, aby rozgryzać dalej ten dziennik. Pozdrawiam i dziękuję. :)


Wróć do „Edukacja wczesnoszkolna”