zmiana z 4-6 na 1-3, prosba o porady

czyli miejsce dla filologów

Moderatorzy: Basiek70, służby porządkowe

margaretka26
Posty: 1
Rejestracja: 2016-06-23, 20:51
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: mazowieckie

zmiana z 4-6 na 1-3, prosba o porady

Postautor: margaretka26 » 2016-06-23, 20:57

Witam serdecznie,

po rocznej przerwie od zawodu od września powrócę do pracy i dowiedziałam się, że dostanę 27h w klasach 1-3. Przez 6l pracy miałam do czynienia tylko z klasami 4-6, a 1-3 tyle co nazastępstwach. Czy ktoś miałby czas i ochotę napisać parę porad jak zacząć? Obawiam się początków zwłaszcza w klasach 1 - dzieciaczki nie piszą, nie czytają, w podręcznikach poza wielkimi ilustracjami nic nie ma. Skończyłam filologię, mieliśmy jeden semestr metodyki ale 1-3 praktycznie pominięte, jednej zajęcia na early stage i tyle.
I druga sprawa - podczas zastępstw stresowało mnie gdy angielski był ostatni i to ja musiałam sprowadzić dzieci do szatni. Robiłam to parę minut przed dzwonkiem ale i tak w pewnym momencie w sztani robił się jeden wielki chaos i absolutnie (nie znając przecież dzieci ani tym bardziej opiekunów) nie byłam w stanie powiedzieć czy każde wychodzi z opiekunem z którym powinno. Obawiam się, że takie same będą początki gdy nagle dostanę 27h u samych maluchów. Czy macie jakieś porady jak u was rozwiązuje się te kwestie? Będę bardzo wdzięczna za pomoc i jakiekolwiek kontrybucje!
Pozdrawiam!

tatuwoj
Posty: 2
Rejestracja: 2016-07-07, 08:56
Przedmiot: Łacina, Technika, Muzyka
Lokalizacja: podkarpackie

Re: zmiana z 4-6 na 1-3, prosba o porady

Postautor: tatuwoj » 2016-07-07, 09:06

Jak dla mnie to im mniejsze dzieci tym lepsze... Są bardziej chętne do nauki i jeżeli nauczyciel ciekawe ich zainteresuje to potrafią się skupić. Jednak młodsze dzieci potrzebują dużo więcej uwagi i troski. Powinno się uważać w jaki sposób się mówi i przekazuje wiedzę.

Monique303
Posty: 8
Rejestracja: 2016-08-14, 20:12
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: lubelskie

Re: zmiana z 4-6 na 1-3, prosba o porady

Postautor: Monique303 » 2016-08-14, 20:14

I ja mam ten sam problem. Od wrzesnia uczę klasy 1 i 2 w podstawówce i też nie mam pojęcia co robic....jak oceniac..jak zacząć pierwsze zajęcia we wrześniu- po paru lekcjach jakos to pójdzie i co robić na początku w klasie 1 kiedy dzieci nie piszą? jak im przedstawić zasady żeby pamiętały jak będą ocenianie? i przede wszystkim rodzice- wiem że potrafią byc bardzo rozczeniowi w szczególności właśnie w klasie 1 gdy i dla nich wszystko jest nowe. Rowniez prosze o rady ze strony technicznej...

Sullivan
Posty: 2
Rejestracja: 2016-08-29, 09:30
Przedmiot: Język polski, Język angielski, Język niemiecki, ...
Lokalizacja: małopolskie

Re: zmiana z 4-6 na 1-3, prosba o porady

Postautor: Sullivan » 2016-08-29, 09:34

Uczenie dzieci od 1-3 jest według mnie łatwiejsze. Z reguły są one grzeczniejsze i sprawiają mniej problemów. Najważniejsze jest to, aby podejść do nich bardziej wychowawczo niż naukowo. Takie jest przynajmniej moje podejście :)

Awatar użytkownika
linczerka
Posty: 4541
Rejestracja: 2011-11-04, 19:49
Kto: nauczyciel
Lokalizacja: Polska

Re: zmiana z 4-6 na 1-3, prosba o porady

Postautor: linczerka » 2016-08-29, 14:13

Sullivan, nie reklamuj więcej proszę.
Trzeba umieć iść słoneczną stroną życia

squeak1989
Posty: 7
Rejestracja: 2016-12-21, 12:40
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: świętokrzyskie

Re: zmiana z 4-6 na 1-3, prosba o porady

Postautor: squeak1989 » 2016-12-21, 12:52

Pracuję głównie z dziećmi w wieku od 4 do 8 lat. Według mnie w klasie 1 nauczyciel języka obcego powinien stawiać na zabawy językowe. Pomoc flashcards jest nieoceniona. Zamiast pisania wykorzystuję wszelkiego rodzaju łączenie, kolorowanie, doklejanie, projekty plastyczne, czasem numerowanie jeśli dzieci znają cyfry, pisanie po śladzie. Z jakich podręczników korzystasz? Jeżeli interesują Cię konkretne przykłady zabaw albo zajęć dla dzieci, odezwij się prywatnie.

Co do strony technicznej - np. zasad oceniania, zapisywania terminów sprawdzianów itp. U nas w szkole dzieci mają obowiązek posiadania "zeszytu do kontaktów z rodzicami". Kiedy planuję sprawdzian, lub chcę o czymś poinformować rodziców, rozdaję dzieciom wydrukowane karteczki z informacją i proszę o wklejenie do zeszytu.

Pearl
Posty: 68
Rejestracja: 2010-09-05, 21:11
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski, Zajęcia zintegrowane
Lokalizacja: wielkopolskie

Re: zmiana z 4-6 na 1-3, prosba o porady

Postautor: Pearl » 2017-03-05, 19:33

Osobiście wydaje mi się, że praca z młodszymi dziećmi jest bardziej wymagająca na samej lekcji. Pracowałam ze starszakami właściwie jakieś 2-3 miesiące na zastępstwie i muszę powiedzieć, że różni się bardzo. Młodsze dzieciaszki są jednak mniej zdyscyplinowane, nie usiedzą w ławkach za długo, potrzebują ruchu, śpiewu, obrazków, ciepła od nauczyciela...trzeba chwalić, jak i umiejętnie "ustawić" kiedy broją. Sama lubię pracę w I-III, choć po tych kilku godzinach głowa mi dymi i paruje. Praca na pewno cechuje się tym, że potrzeba wiele powtórzeń. Tak jak młodsze dzieci szybko chłoną wiedzę, tak ta wiedza równie szybko potrafi wyparować nim trafi do pamięci trwałej.

mrsmaglen
Posty: 8
Rejestracja: 2017-05-03, 10:43
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski, Zajęcia zintegrowane
Lokalizacja: podkarpackie

Re: zmiana z 4-6 na 1-3, prosba o porady

Postautor: mrsmaglen » 2017-05-15, 15:35

Tak jak powyżej, uważam że dzieci młodsze są o wiele "fajniejsze" w nauce, tzn, więcej chłoną, są ciekawi, szybko zapamiętują a co najciekawsze UWIELBIAJĄ angielski! Moje dzieciaki nigdy nie mogą doczekać się kolejnej lekcji i żałują, że czas tak szybko płynie. Jeśli chodzi o porady to przede wszystkim musisz opracować sobie "rutynę", ja zawsze na początku lekcji śpiewam Hello song, każda klasa ma inny :D później piłeczka i proste pytania typu jak masz na imię, jak się masz, z czasem dokładasz więcej i trudniejsze, a później sami chcą zadawać te pytania, kolejnym rutynowym zadaniem jest tzw TPR, ty wydajesz polecenia a oni wykonują, stand up, sit down, clap your hands, turn around. Kolejna część to przypomnienie słownictwa z poprzednich lekcji - tutaj oczywiście wchodzą gry i zabawy, propozycje zawsze masz w "ticzerze" :P ale oczywiście internet kopalnia wiedzy! Mogę Ci podrzucić kilkadziesiąt pomysłów. Następnie przechodzę do nowego tematu lekcji, czyli na chwilę otwieramy podręcznik, przedstawiam nowe słownictwo lub kontynuuję jakiś temat, jak jest jeszcze czas to idziemy do ćwiczeń lub kolejna zabawa z nową treścią, na koniec zadaje homework, który kategorycznie trzeba sprawdzić! Chwalę za dobrą pracę i bye bye:) W nagrodę można dawać dzieciom naklejki, które dużo nie kosztują a dają wiele radości i np jeżeli są osoby niegrzeczne wówczas takiej nalepki nie dostają, ale jak zaczarujesz dzieci to one nie potrafią być niegrzeczne:)

Gosiaw1967
Posty: 9
Rejestracja: 2017-02-08, 12:23
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: śląskie

Re: zmiana z 4-6 na 1-3, prosba o porady

Postautor: Gosiaw1967 » 2017-10-20, 22:07

Ja dostałam klasy 1-3 po 14 latach pracy w gimnazjum.
Z młodzieżą dogaduję się bezproblemowo, uwielbiam ten przedział wiekowy, pracuje ( wało ) mi się świetnie.
Z maluchami-oprócz tego, że są miłe , słodkie itp praca jest o wiele bardziej stresująca-zupełnie inna bajka.
Poddałam się po półtora miesiąca.
Nie każdy się chyba do tego nadaje tak samo jak nie każdy nadaje się do pracy w gimnazjum czy technikum bądź zawodówce.
Szkoda tylko, ze ani dyr. ani OP nie biorą tego pod uwagę :(

oramge
Posty: 425
Rejestracja: 2013-11-22, 19:49
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski

Re: zmiana z 4-6 na 1-3, prosba o porady

Postautor: oramge » 2017-10-21, 20:11

Podzielam Twoją opinię, praca z dziećmi I-III jest bardzo wyczerpująca. Zdecydowanie wolę uczyć dzieci starsze. Jakoś daję radę, może i Ty poradzisz. Napisz co Cię tak bardzo zniechęciło, może uda się coś podpowiedzieć .

squeak1989
Posty: 7
Rejestracja: 2016-12-21, 12:40
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: świętokrzyskie

Re: zmiana z 4-6 na 1-3, prosba o porady

Postautor: squeak1989 » 2018-01-21, 21:33

U mnie w trudnej grupie przedszkolaków sprawdziły się naklejki motywacyjne. Jak dzieci wykonają swoje zadania i są grzeczne, na koniec dostają naklejkę. Przeprowadzalam też konkurs, kto zdobył najwięcej naklejek ten dostawał małą nagrodę. Teraz udało mi się kupić naklejki z kuponami na " przywileje więc korzystam z nich i oszczędzam na nagrodach. jedna ksiazeczka wystarcza spokojnie na cały rok
reklama

Awatar użytkownika
linczerka
Posty: 4541
Rejestracja: 2011-11-04, 19:49
Kto: nauczyciel
Lokalizacja: Polska

Re: zmiana z 4-6 na 1-3, prosba o porady

Postautor: linczerka » 2018-01-21, 21:55

Podany adres bloga jest już w ciekawych stronach.
Nie reklamuj.
Trzeba umieć iść słoneczną stroną życia

PaulA.sTR45632
Posty: 3
Rejestracja: 2018-04-03, 10:11
Kto: rodzic
Przedmiot: Muzyka
Lokalizacja: dolnośląskie

Re: zmiana z 4-6 na 1-3, prosba o porady

Postautor: PaulA.sTR45632 » 2018-04-03, 10:20

Gdyby ktoś z Państwa poszukiwał pracy


Wróć do „Języki obce”